Formadan milyonlar kırıyorlar
KPMG Football Benchmark ekibi, Avrupa'nın 7 büyük ligindeki kulüplerin forma sponsorluk gelirlerini inceledi. İngiltere Premier Ligi'ndeki takımlar, toplam 833 milyon Euro'luk forma sponsorluk geliriyle zirvede yer alıyor. La Liga'daki kulüplerin toplam geliri 436 milyon Euro. Türkiye Süper Ligi'ndeki 18 kulübün kazancı ise sadece 52 milyon Euro.
26.07.2020 18:17:00





YENİ MESAJ / DETAY HABER
Futbol kulüplerinin önemli gelir kaynaklarından olan sponsorluk gelirleri takımların gücüne güç katıyor. KPMG Football Benchmark ekibi de Avrupa'nın yedi büyük ligindeki kulüplerin forma sponsorluk gelirlerini inceledi. Dünyanın en çok izlenen ligi olan İngiltere Premier Ligi'ndeki takımlar, toplam 833 milyon Euro'luk forma sponsorluk geliriyle zirvede yer alıyor. Ligde yer alan 20 kulübün göğüs sponsorluğu kazancı toplam 398 milyon Euro iken, diğer forma sponsorluk gelirleri ise 435 Milyon Euro'ya ulaşıyor.
La Liga'yı Real ve Barça taşıyor
Premier Lig'in ardından İspanya La Liga kulüpleri 436 milyon Euro'luk forma sponsorluk geliriyle ikinci sırada yer alıyor. İspanyol kulüplerinin ana sponsorluk gelirleri 171 milyon Euro, diğer forma sponsorluk gelirleri ise 265 milyon Euro… 171 milyon Euro'luk ana sponsorluk gelirlerinin 125 milyon Euro'sunu Real Madrid (70 milyon Euro) ve Barselona (55 milyon Euro) alıyor.
Süper Lig'in toplamı bir Etihad kadar
Türkiye Süper Ligi'nin sponsorluk gelirleri ise Avrupa'ya oranla hayli düşük. 18 kulübün forma göğüs sponsorluk geliri 24 milyon Euro iken, yan sponsorlardan kazancı ise 28 milyon Euro… Yani Süper Lig kulüplerinin 52 milyon Euro'luk toplam forma geliri, Manchester City'nin Etihad'dan sadece göğüs sponsorluğu için aldığı 51.3 milyon Euro kadar.
Avrupa'da takımların sadece ana forma sponsorluk (göğüs reklamı) gelirleri şöyle: Manchester United 71.3 milyon Euro; Real Madrid, 70 milyon Euro; Barselona, 55 milyon Euro; Manchester City 51.3 milyon Euro; Arsenal 45.6 milyon Euro; Chelsea, Tottenham ve Liverpool, 45.6 milyon Euro.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.