Genç mühendisler, projelerini sanayi sektörüyle buluşturdu
Genç mühendiser, projelerini sanayi sektörüyle buluşturdu. Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden bu yıl mezun olacak öğrenciler, 24. Sanayi Odaklı Bitirme Projeleri Fuarı ve Yarışması'nda, bir yıldır üzerinde çalıştıkları projeleri sundu
İHA





Yarışmada Endüstri Mühendisliği Bölümü 4. sınıf öğrencilerinin geliştirdiği "Otomatik Depolama Sistemi Yerleşim ve Çizelgeleme Eniyilemesi" projesi birinci, "Bankamatikler için Öngörücü Bakım Sistemi" projesi ikinci, Nesco Gıda için geliştirdiği "Sezonsal ve Rassal Talep Altında Dinamik Üretim Planlama" projesi üçüncü oldu.
Fuar ve yarışma, kutlamalar ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından 1994 yılında başlatılan Üniversite-Endüstri İşbirliği Programı, Türkiye'de üniversite-sanayi iş birliğinin öncü ve örnekleri arasında yer alıyor. Program kapsamında son sınıf öğrencileri, 4. sınıf boyunca, sektörün önde gelen kuruluşlarının gündemindeki gerçek iş problemleri üzerinde çalışarak teorik bilgilerini uygulama fırsatı buluyor.
Öğrenciler; akademisyenler ve şirket temsilcilerinin ortak çalışmasıyla, üretim, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, planlama, optimizasyon ve karar destek sistemleri gibi birçok alanda somut çözümler üretiyor. 30 yılı aşkın geçmişe sahip program kapsamında bugüne kadar farklı sektörlerden çok sayıda şirketle yüzlerce proje gerçekleştirildi.
Bir bölümü doğrudan uygulamaya alınan bu çalışmalar, şirketlerin operasyonel verimliliğine ve karar süreçlerine katkı sağlarken öğrencilerin mezuniyet öncesinde gerçek iş deneyimi kazanmasına imkan tanıyor.










































































