Gıdada iflas oranı yüzde 80
RECEP BAHAR / İSTANBUL
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Başkanı Ramazan Bingöl, İstanbul'da düzenlenen Perakende Günleri'nde yaptığı konuşmada, yeme-içme sektörünün Türkiye'nin dinamosu olduğuna işaret ederek, "2 milyon kişiye istihdam sağlıyoruz. Biz durursak Türkiye durur.
Bu yıl 20 milyar dolara yakın bir işlem hacmi hedefliyoruz" dedi. Sektörün en büyük sorununun herkesin bu sektöre girmesi olduğunu söyleyen Bingöl, "Gıda işinde batmamaya dair bir inanç var ama batma oranı yüzde 80'lerde. Girenler battıkça piyasanın da dengesi bozuluyor.
Lokmacıların yüzde 98'inin batacağını öngörüyordum, sonuç ortada. İşin fizibilitesini yapmadan sektöre girilmemesi gerekir. Bir yemeğin yeme tekniğini bilirsen alınan keyif yüzde 200 artar. Biz de bunu topluma anlatıyoruz" dedi.
10 ay indirim olmaz ki!
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel de BMD'nin 106 markasının 125 ülkede 14 bin mağazası olduğuna işaret ederek, "Bu markaların hepsi Türk markasıdır. Gündemimizdeki en sıcak madde 'efsane İndirim' idi. Yoğun bir çalışma dönemini geride bıraktık.
Efsane indirimi normalde 1-2 gün planlarken artık 'Efsane Kasım' olmaya başladı! Bu nedenle önümüzdeki günlerde bu durumun bir düzene girmesini bekliyoruz.
10 ay boyunca indirim yapan bir perakendenin sürdürülebilirliği pek mümkün değil" şeklinde konuştu.
6 kuşak aynı anda nasıl memnun edilir?
Müşteri Davranışları Uzmanı Ken Hughes, perakende sektörünün dünya tarihinde ilk defa 6 kuşağı birden tatmin etmeye çalıştığına işaret ederek, "Gelenekselciler, 80 yaş ve üzeri, 1950 nesli, X nesli, milenyum (Z nesli) ve bir de alfa…Tüm bunları aynı ürünlerle aynı anda nasıl tatmin edeceğiz? Gerçekten çok zor.
2000'den sonra doğanları simgeleyen Z kuşağı önümüzdeki 2-3 sene bütün o bağımsız kuşaklar arasında en fazla tüketici sayısına sahip olacak. İlk dijital kuşak bunlar olacak" dedi.