HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 29 HAZİRAN 2022, ÇARŞAMBA

Gıdada üretici-market fiyat makası açılıyor

02.02.2008 00:00:00
Sebze ve meyvede üretici ve market fiyatları arasındaki makasın giderek açıldığı ifade edildi. Hatta bazı ürünlerde üretici fiyatları düşerken, market fiyatlarında artış oldu.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), sebze ve meyvede üretici ve market fiyatları arasındaki makasın giderek açıldığını belirledi.TZOB, yaş meyve ve sebze fiyatlarıyla birlikte diğer önemli bazı gıda ürünlerine ilişkin fiyat araştırmasının Ocak ayı sonuçlarını açıkladı. Ocak ayına ilişkin veriler de tüketicinin ödediği fiyatların üreticiye yeterince yansımadığı, fiyat artışlarının üreticilerden çok aracı ve perakendecilerden kaynaklandığını ortaya koydu. Ocak ayına ilişkin tespitleri değerlendiren TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, ürünün üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar geçtiği hal, pazar ve market zinciri halkalarının fiyat artışlarında önemli oranlarda etkili olduğunun görüldüğünü vurguladı. Bayraktar, bazı ürünlerin fiyatının üreticiden çıkıp tüketiciye ulaşana kadar geçen sürede dört katına ulaştığına işaret ederek, şu bilgileri verdi:"Üretici ve tüketici arasındaki fiyat farkına baktığımızda yaş sebze ve meyvede yüzde 315'lere, kurutulmuş ürünlerde yüzde 190'lara, baklagillerde yüzde 175'lere ve hayvansal ürünlerde yüzde 160'lara kadar çıktığı görülmektedir. Görüldüğü üzere, üretici ve market fiyatları arasındaki makas, daha önceki açıklamalarımızda da ifade ettiğimiz gibi çok yüksektir." Bazı ürünlerde ise üretici fiyatları düşerken, market fiyatları artış gösterdi. Kışın en çok tüketilen ürünlerin başında gelen mandalinanın üretici fiyatlarında yüzde 11,8 düşüş yaşandı. Bunda, Ocak ayında meydana gelen don olayı yanında, yağışların etkisi nedeniyle ürün kalitesindeki düşüş etkili oldu. Ancak mandalinada market fiyatlarına bakıldığında yüzde 9 oranında bir artış olduğu görüldü. Üretici fiyatları armutta yüzde 15, yumurtada ise yüzde 10 bir düşüş geriledi. Market fiyatlarında ise armutta yüzde 6,5 artış yaşandı. Yumurtada ise üretim artışına bağlı olarak fiyatta bir gerileme meydana geldi.Çiftçilerin gelirlerin artırılmasının, üretim ve verim artışı yanında ürünlerini daha iyi değerlendirmeleriyle de çok yakından ilgili olduğunu hatırlatan Bayraktar, "Daha iyi değerlendirme bir yönüyle tüketicinin ödediği fiyattan daha fazla pay alınması anlamına gelmektedir" dedi.

 

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

02.02.2007, 02.02.2006, 02.02.2005, 02.02.2004, 02.02.2003, 02.02.2002, 02.02.2001, 02.02.2000, 02.02.1999, 02.02.1998, 02.02.1997, 02.02.1996, 02.02.1995, 02.02.1994, 02.02.1993, 02.02.1992, 02.02.1991, 02.02.1990, 02.02.1989


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2022

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.