2010 yılında, bir önceki yıla göre 3 katlık bir artışla aralarında elektrikli cihazlar, makineler, gaz alarm cihazları, toz maskesi, tartı aletleri gibi toplam 118 bin 689 ürün denetlendi. Yapılan denetimlerde 8 bin 826 ürün mevzuata aykırı veya güvensiz bulundu. YENİ MESAJ - ANKARA2010 yılı 'Piyasa Gözetimi ve Denetimi Raporu' yayımlandı. Rapora göre, 2010 yılında 6 kuruluş (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) tarafından denetlenen toplam ürün sayısı 118 bin 689'a çıktı ve denetimlerde bir önceki yıla göre yaklaşık 3 katlık bir artış oldu. Yapılan denetimlerde 8 bin 826 ürün mevzuata aykırı veya güvensiz bulundu. Uygunsuz/güvensiz ürünlerin toplam denetlenen ürünler içindeki payı yüzde 7.4. Denetimlerde yıl içinde 2 bin 513 ürün laboratuvar analizine tabi tutulurken, teste gönderilen ürünlerin sayısı 2009 yılına göre yüzde 87'lik bir artış gösterdi.Denetlenen ürünlerSanayi ve Ticaret Bakanlığı, denetimler sonucu 2010 yılında elektrikli cihazlar, makineler, gaz alarm cihazları, düdüklü tencere, tartı aletleri gibi bir dizi ürünü piyasadan çekti. Sağlık Bakanlığı oyuncaklar, kozmetikler ve tıbbi cihazların; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ise bazı cep telefonlarının piyasaya arzının engellenmesine yönelik tedbirler aldı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı toz maskesi, emniyet kemeri, oksijenli ferdi kurtarıcı gibi ürünlerde, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı kimyevi gübrelerde, Denizcilik Müsteşarlığı gezi teknelerinde, Çevre ve Orman Bakanlığı ise katı yakıtlarda önlem uyguladı. 2010 yılında ürün partisi bazında 123 adet ürünle ilgili önlem alındı. Bu, alınan önlemlerde yüzde 54'lük bir artış anlamına gelmektedir. Ancak alınan önlem sayısının Avrupa Birliği ülkelerine kıyasla düşük kaldığı görülmekte. Piyasa Gözetimi ve Denetimi kapsamında, denetmen başına düşen denetim sayısı ortalama 99 olarak gerçekleşti. Raporda, Piyasa Gözetimi ve Denetimi kuruluşlarına 2010 yılında ulaşan şikayetlerin sayısının azlığı dikkat çekerken, şikayet mekanizmasının özellikle tüketiciler ve tüketici örgütleri tarafından etkin kullanılmadığı ortya çıkıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.