logo
21 MAYIS 2025

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi'nin yüzde 20'si tamamlandı

Çalışmaları hız kesmeden devam eden Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi'nin fiziki olarak yüzde 20'si tamamlandı. Projenin bitiminde, İstanbul-Edirne arası seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya düşecek ve Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu'nun önemli bir parçası olacak

06.10.2020 09:51:00
Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi'nin yüzde 20'si tamamlandı
Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi'nin yüzde 20'si tamamlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından geçen yıl haziran ayında yapımına başlanan Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi'nde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Projenin 153 kilometrelik kısmını oluşturan Çerkezköy-Kapıkule demir yolu hattında çalışmalar yoğunluk kazandı. Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak, Halkalı-Kapıkule demir yolu projesinin ilk etabı Çerkezköy-Kapıkule arası, ikinci etabı ise Halkalı-Çerkezköy arası olacak. Fiziki olarak yüzde 20 ilerleme sağlanan 1'inci etabındaki hatta Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Edirne ve Kapıkule'de istasyonlar olacak şekilde inşa edilecek. Bünyesinde inşası zor sanat yapılarını da barındıran projede 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 demir yolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadük yapılacak. Çift hatlı, 200 kilometre hıza uygun, sinyalli ve elektrifikasyonlu inşa edilecek ve toplam yatırım bedeli 10.5 milyar lirayı bulacak hatta, yük ve yolcu trenleri çalışabilecek. Proje, hat güzergahı boyunca organik toprağın korunarak tekrar kullanılması, yaban hayatı için geçişler yapılması ve ses perdesi imalatı gibi tüm çevresel önlemler dikkate alınarak tasarlandı. Havadan çekilen görüntülerde ise kilometrelerce uzunlukta olan hattaki tünellerin, üst ve alt geçitlerin yapımının devam ettiği görüldü. Ayrıca tren hattının sağ ve sol taraflarındaki su kanallarının inşası da devam ediyor.

Çevreye duyarlılık üst düzeyde tutuluyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi, Avrasya Stratejik Altyapı Projeleri Liderlik Forumu'nda "Finans ve Fonlama" alanında 2019 Yılı İlham Veren Proje Ödülü'ne layık görüldü. Çalışmalarda çevreye duyarlılık en üst düzeyde tutuluyor. Çevre Yönetim Planı çerçevesinde inşaat başlamadan önce gürültü, titreşim, yüzey suyu kalitesi, toz ölçümü yapılıyor ve gerekli önlemler alınarak, işlemler gerçekleştiriliyor. Proje kapsamında kullanılacak demir yolu araçlarının elektrik enerjisi ile çalışmaları sayesinde de karbon salım değerinin oldukça düşük tutulması amaçlanıyor. Ayrıca, saha personeline de düzenli çevre eğitimleri veriliyor.

En büyük hibe projesi

Sözleşme bedeli 530 milyon Euro olan tutarın 275 milyon Eurosu Avrupa Birliği hibe fonlarından sağlanacak. En büyük hibe projesi olma özelliğini de taşıyan proje, Çerkezköy-Kapıkule kesiminin 2023 yılında yapımının tamamlanması hedefleniyor. Halkalı-Kapıkule Demir Yolu hattının diğer kesimi olan 76 kilometrelik Halkalı-Çerkezköy kesimi için ise ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın diğer yatırımlarında olduğu gibi bu proje de başladığı ilk günden itibaren bulunduğu bölgede istihdam kapısı açtı. Bu aşamada yaklaşık 2 bin kişi proje kapsamında istihdam ediliyor. İlerleyen sürede bu sayının 3 bin 500-4 bine ulaşması bekleniyor.

Demir yolunda saatte 200 kilometrelik hızla seyahat edilebilecek

Proje bitiminde Halkalı-Kapıkule arası trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya, yük taşıma süresi 6.5 saatten 2 saat 20 dakikaya düşecek. Proje ile Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ illeri hızlı tren ağına bağlanırken, Halkalı-Kapıkule demir yolu hattıyla Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu'nun önemli bir parçası tamamlanmış olacak. Hat tamamlandığında Türkiye ve Trans Avrupa ağlarını yüksek kalitede birbirlerine bağlayacak. Bölgede üretilen sanayi ürünlerinin ihracat imkanları artırılıp, imalat sanayine gerekli ham maddenin taşınması sırasında oluşacak lojistik maliyetler azalacak. Mevcut durumda 1.53 milyon ton yük taşınırken bu rakamın yıllık 9.6 milyon tona yükselmesi, yıllık ortalama 600 bin yolcu sayısının 3.4 milyona çıkarılması hedefleniyor. Bölgedeki kara ulaşım yoğunluğu azalarak demir yolu ulaşımı artacak, dolayısıyla kazalar ve hava kirliliği azalmış olacak. İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
KKTC çağrısı
Erdoğan Budapeşte'de konuştu
Dervişoğlu Grup Toplantısı'nda konuştu
'Terörle mesafe sıfıra indi'
Adana karpuzunda hasat başladı
Yüreğir Ziraat Odası Başkanı: ‘Karpuzun kilosunun 7 lira olması imkansız’
Marmara Denizi için çok geç kalmış uyarı
Bursa'da 376 sanayi tesisi denetim altında
Siber suçlara yönelik operasyonlarda 170 kişi tutuklandı
İçişleri Bakanı Yerlikaya açıkladı
Terörist anmasına engel olmak istemişti
Tunceli Valisi Merkez'e çekildi
Eş Şara'yı politikaya ABD hazırlamış
Şam itirafı inkar edemedi
İsrail yeni bir saldırı planlıyor
Bu kez hedef İran!
Ev kadınlarına emeklilik hakkı geliyor
'Haziran-temmuz ayında tamam'
Putin Kursk'ta şov yaptı
Bölge Ukraynalı askerlerden temizlendi
Dün gece yaşanan deprem korkuttu
Uzmanlar depremi değerlendirdi
Suriye için Türkiye-ABD ortak açıklaması
"Barışık bir Suriye vizyonu..."
ABD'den Gazze'den "gönüllü göç olacak" açıklaması
İsrail, gönüllü olmaya mı zorluyor?
İsrail Gazze'de katliama devam ediyor
Dün sabahtan bu yana 78 kişi öldürdü
AB'den Suriye kararı
Tüm ekonomik yaptırımlar kaldırıldı
KKTC çağrısı
Erdoğan Budapeşte'de konuştu
Dervişoğlu Grup Toplantısı'nda konuştu
'Terörle mesafe sıfıra indi'
Adana karpuzunda hasat başladı
Yüreğir Ziraat Odası Başkanı: ‘Karpuzun kilosunun 7 lira olması imkansız’
Marmara Denizi için çok geç kalmış uyarı
Bursa'da 376 sanayi tesisi denetim altında
Siber suçlara yönelik operasyonlarda 170 kişi tutuklandı
İçişleri Bakanı Yerlikaya açıkladı
Terörist anmasına engel olmak istemişti
Tunceli Valisi Merkez'e çekildi
Eş Şara'yı politikaya ABD hazırlamış
Şam itirafı inkar edemedi
İsrail yeni bir saldırı planlıyor
Bu kez hedef İran!
Ev kadınlarına emeklilik hakkı geliyor
'Haziran-temmuz ayında tamam'
Putin Kursk'ta şov yaptı
Bölge Ukraynalı askerlerden temizlendi
Dün gece yaşanan deprem korkuttu
Uzmanlar depremi değerlendirdi
Suriye için Türkiye-ABD ortak açıklaması
"Barışık bir Suriye vizyonu..."
ABD'den Gazze'den "gönüllü göç olacak" açıklaması
İsrail, gönüllü olmaya mı zorluyor?
İsrail Gazze'de katliama devam ediyor
Dün sabahtan bu yana 78 kişi öldürdü
AB'den Suriye kararı
Tüm ekonomik yaptırımlar kaldırıldı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.