Hastalar ilaçlarını alamıyor
Geçim sıkıntısı hastaların ilaca erişimini de zora soktu. İlaçlarını almak için eczanelere giden bazı hastalar, bir süredir normalden yüksek fiyat farkıyla karşılaşıyor. Türk Eczacıları Birliği Başkanı Arman Üney, bazı ilaçların bir kutusunda 500 TL fark çıktığı için hastaların ilaç almadan eczaneden ayrılmak zorunda kaldıklarını açıkladı
Haber Merkezi





Bir kutu ilaçta 500 TL fark çıkıyor
Üney, "Örnek vermek gerekirse kronik bağırsak hastalığı için kullanılan ilacın bir kutusundan 500 lira fiyat farkı çıkıyor. 3 ayda 6 kutu kullansa hastanın 3 bin lira ödemesi gerekiyor. Bu ilaçların eş değerleri yok yani yerine hasta başka bir ilacı alarak fark ödemeden alamıyor" bilgisini verdi. Eczacılar da hastaların ilaç alırken sıkıntı yaşadıklarını anlattı. Eczacı Erdoğan Şatır, "Normal tansiyon ilacında 300-400 lira fiyat farkı çıkmaya başladı. Kutu adetlerini indiriyorlar, 'bir kutu alalım önümüzdeki ay bakalım' diyorlar. Ciddi sıkıntılar yaşanıyor, hiç alamayanlar da var" ifadelerini kullandı. Eczacı Rana Çoruh ise, "En düşük fiyat 100 liradan başlıyor. Bir hastanın reçetesindeki fark giderek artıyor. Hastalar ilaçlarını almadan gidebiliyorlar" dedi.











































































