Hazır giyimde yeni rota ABD
TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Karasu, ABD ile Çin arasında yaşanan ticaret savaşının Türk hazır giyim üreticisine yaradığına işaret ederek, “ABD’ye satışlar yüzde 30 arttı. Amerikan firmaları, ABD’nin Çin’e yaptırımlarının şimdilik tekstil alanını kapsamamasına rağmen Türkiye’ye yöneliyor” dedi
20.09.2018 00:00:00





İlk kez 2008 yılında düzenlenen İstanbul Moda Konferansı'nın 11'incisi çok sayıda markanın katılımıyla bu yıl 3-4 Ekim'de gerçekleşecek. Konferansı tertip eden Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) bu senenin temasını "Responsible Fashion - Sorumlu Moda" olarak belirledi. TGSD Başkanı Hadi Karasu, konferansın tanıtımı için düzenlediği basın toplantısında, 2023'te hazır giyimde 25 milyar dolar ihracat hedeflediklerini kaydederek, "Hazır giyim sektörünün 5 yıllık stratejisini sıcak temas, markalaşma ve sürdürebilirlik olarak saptadık. Bu üç başlık da birbirini tamamlayan süreçlerdir" dedi.
Hedef pazarların çoğu Avrupa'da
'Sıcak temas' stratejisi kapsamında Hollanda, İngiltere, İtalya, Fransa, ABD ve İspanya gibi ülkelerle ilişkilerini güçlendirmek için girişimlere başladıklarını ifade eden Karasu, "Yurtdışında oluşan havayı olumlu yönde değiştirmek için ilgili ülkelere gderek yerinde çalışıyoruz" dedi. Karasu, stratejinin ikinci ayağı olan markalaşma konusunda ise şunları söyledi: "Markalaşma için bilgi üreten, üyelerine ve sektöre yol gösterici bir kurum olarak markalaşma yolunda tüm hazır giyim üreticilerinin yararlanacağı bir mentoring (rehberlik) projesi geliştirdik." Sektörde markalaşmanın şart olduğunun altını çizen karasu, "Aksi takdirde 25 milyar dolarlık ihracata ulaşamazsınız" dedi. Sürdürülebilirliğin ise günümüzde dış ticaretin şartlarından biri haline geldiğini kaydeden Karasu, "Alım grupları etik kurallara uygun ve çevreye saygılı üretim şartları talep ediyor. Hazır giyim ihracatımızın büyük bölümünü gerçekleştiren 1500 şirketimiz sürdürülebilirlik kriterlerine sahip ancak sektörde 500 binden fazla çalışanı istihdam eden 35 bin işletme bulunuyor. Bunları da alım gruplarının talep ettiği kriterlere hazırlamak lazım" dedi. Karasu, konferansın hedefinin Türk markalarının dünyaya açılması olduğunu vurguladı.
ABD'ye ihracat hızlandı
Karasu, ABD ile Çin arasında yaşanan ticaret savaşının hazır giyim alanında Türkiye'ye yarayacağını dile getirerek, "ABD'nin Çin'e uyguladığı yaptırımlar tekstil ve hazır giyim alanlarında henüz devreye girmemesine rağmen bu çatışmanın meyvelerini topluyoruz. ABD pazarı şimdiden yüzde 30 gelişti" dedi. Karasu, Türk hazır giyim ve tekstil firmalarının teknolojilerinin eskidiğini de hatırlatarak, "Yatırım şart ancak bu seviyedeki döviz kurlarıyla nasıl yatırım yapılır? Devlet, tekstilde yenilemeyi teşvik dışında tutuyor oysa bu sektör, en fazla net ihracat girdisi sağlayan sektör" şeklinde konuştu.
İkili görüşmeler yapılacak
TGSD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aydın, konferansta bin civarında ikili görüşme yapılacağını ifade ederek, şunları söyledi: "Türkiye'de yerleşik olan ya da olmayan satın alma grupları konferansa katılacak. Bu gruplarla sık sık bir araya geliyoruz. Onları, taleplerine uyan üreticilerle buluşturuyoruz. 17 milyar dolarlık ihracatımızın yüzde 80'i konferansa geliyor. E-ticaret gelişen bir kanal... Bu kanal için verilen siparişler küçük ölçekli oluyor. Alıcılar diyor ki, 'bizi bir modelden 500 adet üretecek firmalarla tanıştırın.' Biz de küçük ölçekli şirketleri TGSD çatısı altına alarak, bu taleplerin yerine getirilmesine olanak sağlıyoruz."
RECEP BAHAR / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.