Hyundai INSTER Türkiye yollarında
Şehir hayatının minik devi Hyundai INSTER, kompakt boyutlarına rağmen sunduğu şaşırtıcı geniş iç hacim ve uzun elektrikli menzil ile Türkiye yollarına çıktı. Bakalım bu minik elektrikli, büyük macerasında şehirlilerin gönlünü fethedebilecek mi?
21.05.2025 12:20:00
Eyüp Kabil
Eyüp Kabil





Hyundai'nin heyecanla beklenen minik elektrikli otomobili INSTER, Türkiye pazarındaki yerini nihayet aldı. Şehir içi kullanım için tasarlanmış kompakt boyutları ve çevreci elektrikli yapısıyla dikkat çeken INSTER, şimdilik sadece Advance donanım paketiyle 1.319.000 TL fiyat etiketiyle satışa sunuldu. Hyundai, gelecekte INSTER Cross versiyonunu da Türkiye'ye getirmeyi planlıyor.
TASARIM VE BOYUTLAR
Hyundai INSTER, A ve B segmenti arasında konumlanan boyutlarıyla şehir hayatına mükemmel bir uyum sağlıyor. 3825 mm uzunluğa, 1610 mm genişliğe ve 2580 mm aks mesafesine sahip olan araç, park kolaylığı ve manevra kabiliyeti açısından avantaj sunuyor. Ancak dışarıdan kompakt görünse de, elektrikli araçlara özgü düz zemini, esnek katlanabilir koltukları ve yüksek tavanlı SUV silueti sayesinde oldukça ferah bir iç mekan vadediyor.
Bagaj kapasitesi, kayar arka koltuklar sayesinde 238 ila 351 litre arasında değişebiliyor. Koltuklar tamamen katlandığında ise bu hacim 1059 litreye kadar çıkarak, sınıfında oldukça iddialı bir yükleme alanı sunuyor.

ELEKTRİKLİ GÜÇ VE MENZİL
INSTER, 84.5 kW (yaklaşık 115 beygir) güç ve 147 Nm tork üreten kalıcı mıknatıslı senkron (PMSM) elektrikli motorla donatılmış. Bu motor, 49 kWh net kapasiteye sahip bir batarya paketiyle besleniyor. Hyundai'nin WLTP verilerine göre INSTER, şehir içi kullanımda 493 kilometreye kadar, karma kullanımda ise 360 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Bu menzil, günlük şehir içi kullanımların yanı sıra kısa mesafe şehirlerarası yolculuklar için de yeterli bir performans sağlıyor.
INSTER'in 0'dan 100 km/s hıza hızlanması sadece 10.6 saniye sürerken, maksimum hızı 150 km/s olarak açıklandı.
ŞARJ SÜRESİ VE TEKNOLOJİK DONANIMLAR
INSTER, 400V batarya mimarisine sahip. 11 kW gücündeki AC şarj desteğiyle batarya yaklaşık 4.5 saatte tamamen dolabiliyor. DC hızlı şarj desteği ise 85 kW'a kadar çıkıyor ve bu sayede bataryanın %10'dan %80'e dolması yaklaşık 30 dakika sürüyor. Ayrıca, termal yönetim sisteminde standart olarak sunulan ısı pompası ve rejeneratif frenleme teknolojisi de aracın verimliliğini artıran önemli detaylar arasında yer alıyor.
INSTER'in Advance donanım paketinde standart olarak sunulan teknolojik özellikler de dikkat çekici:
• 10.25 inç Dijital Gösterge Bilgi Ekranı
• Direksiyon Kolonuna Entegre Vites Kolu (E-Shift By Wire)
• 10.25 inç Dokunmatik Ekranlı Bilgi Eğlence Sistemi ve Navigasyon
• Apple CarPlay ve Android Auto Desteği
• Akıllı Telefon Kablosuz Şarj Sistemi
• Öndeki Araç Hareket Uyarısı (LVDA)
• Akıllı Hız Limit Asistanı (ISLA)
• Ön Çarpışma Önleme Asistanı (FCA 1.5)
• Acil Çağrı Sistemi (E-Call)
• 17 inç alaşım jantlar
• Geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri
• Akıllı hız sabitleyici
• Şerit takip sistemleri
• Sürücü dikkat uyarısı
• Yokuş kalkış desteği
• i-Pedal (Tek Pedaldan Sürüş)
• Direksiyondan Kumandalı Rejeneratif Frenleme Kulakçıkları

RAKİPLERİ VE GELECEK VİZYONU
Hyundai INSTER, Türkiye pazarında özellikle kompakt elektrikli araç segmentinde Fiat Grande Panda, Citroen e-C3 ve Dacia Spring gibi modellerle rekabet edecek. Hyundai, INSTER ile Avrupa pazarına sunduğu ilk küçük elektrikli araç modeli olma özelliğini taşıyor ve bu modelle elektrikli mobilite alanındaki iddiasını güçlendirmeyi hedefliyor.
İlerleyen dönemde sunulacak olan INSTER Cross versiyonunun ise daha maceraperest ve şehir dışı kullanımlara da uygun özellikler sunması bekleniyor.
Hyundai INSTER, kompakt boyutları, şehir içi ve uzun yolculuklarda yeterli menzili, hızlı şarj imkanları ve zengin teknolojik donanımlarıyla Türkiye'deki elektrikli araç pazarında önemli bir oyuncu olmaya aday.
TASARIM VE BOYUTLAR
Hyundai INSTER, A ve B segmenti arasında konumlanan boyutlarıyla şehir hayatına mükemmel bir uyum sağlıyor. 3825 mm uzunluğa, 1610 mm genişliğe ve 2580 mm aks mesafesine sahip olan araç, park kolaylığı ve manevra kabiliyeti açısından avantaj sunuyor. Ancak dışarıdan kompakt görünse de, elektrikli araçlara özgü düz zemini, esnek katlanabilir koltukları ve yüksek tavanlı SUV silueti sayesinde oldukça ferah bir iç mekan vadediyor.
Bagaj kapasitesi, kayar arka koltuklar sayesinde 238 ila 351 litre arasında değişebiliyor. Koltuklar tamamen katlandığında ise bu hacim 1059 litreye kadar çıkarak, sınıfında oldukça iddialı bir yükleme alanı sunuyor.

ELEKTRİKLİ GÜÇ VE MENZİL
INSTER, 84.5 kW (yaklaşık 115 beygir) güç ve 147 Nm tork üreten kalıcı mıknatıslı senkron (PMSM) elektrikli motorla donatılmış. Bu motor, 49 kWh net kapasiteye sahip bir batarya paketiyle besleniyor. Hyundai'nin WLTP verilerine göre INSTER, şehir içi kullanımda 493 kilometreye kadar, karma kullanımda ise 360 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Bu menzil, günlük şehir içi kullanımların yanı sıra kısa mesafe şehirlerarası yolculuklar için de yeterli bir performans sağlıyor.
INSTER'in 0'dan 100 km/s hıza hızlanması sadece 10.6 saniye sürerken, maksimum hızı 150 km/s olarak açıklandı.
ŞARJ SÜRESİ VE TEKNOLOJİK DONANIMLAR
INSTER, 400V batarya mimarisine sahip. 11 kW gücündeki AC şarj desteğiyle batarya yaklaşık 4.5 saatte tamamen dolabiliyor. DC hızlı şarj desteği ise 85 kW'a kadar çıkıyor ve bu sayede bataryanın %10'dan %80'e dolması yaklaşık 30 dakika sürüyor. Ayrıca, termal yönetim sisteminde standart olarak sunulan ısı pompası ve rejeneratif frenleme teknolojisi de aracın verimliliğini artıran önemli detaylar arasında yer alıyor.
INSTER'in Advance donanım paketinde standart olarak sunulan teknolojik özellikler de dikkat çekici:
• 10.25 inç Dijital Gösterge Bilgi Ekranı
• Direksiyon Kolonuna Entegre Vites Kolu (E-Shift By Wire)
• 10.25 inç Dokunmatik Ekranlı Bilgi Eğlence Sistemi ve Navigasyon
• Apple CarPlay ve Android Auto Desteği
• Akıllı Telefon Kablosuz Şarj Sistemi
• Öndeki Araç Hareket Uyarısı (LVDA)
• Akıllı Hız Limit Asistanı (ISLA)
• Ön Çarpışma Önleme Asistanı (FCA 1.5)
• Acil Çağrı Sistemi (E-Call)
• 17 inç alaşım jantlar
• Geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri
• Akıllı hız sabitleyici
• Şerit takip sistemleri
• Sürücü dikkat uyarısı
• Yokuş kalkış desteği
• i-Pedal (Tek Pedaldan Sürüş)
• Direksiyondan Kumandalı Rejeneratif Frenleme Kulakçıkları

RAKİPLERİ VE GELECEK VİZYONU
Hyundai INSTER, Türkiye pazarında özellikle kompakt elektrikli araç segmentinde Fiat Grande Panda, Citroen e-C3 ve Dacia Spring gibi modellerle rekabet edecek. Hyundai, INSTER ile Avrupa pazarına sunduğu ilk küçük elektrikli araç modeli olma özelliğini taşıyor ve bu modelle elektrikli mobilite alanındaki iddiasını güçlendirmeyi hedefliyor.
İlerleyen dönemde sunulacak olan INSTER Cross versiyonunun ise daha maceraperest ve şehir dışı kullanımlara da uygun özellikler sunması bekleniyor.
Hyundai INSTER, kompakt boyutları, şehir içi ve uzun yolculuklarda yeterli menzili, hızlı şarj imkanları ve zengin teknolojik donanımlarıyla Türkiye'deki elektrikli araç pazarında önemli bir oyuncu olmaya aday.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.