HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 04 TEMMUZ 2022, PAZARTESİ

İndirim gıdaya uğramadı

‘Efsane Cuma’ alışveriş gününe özel yapılan bir araştırmada yer verilen en büyük 50 perakendecinin indirim kataloglarına göre ‘Efsane Cuma’ indirimleri Türkiye’de perakende dünyasında süpermarket ve gıdaya uğramadı. En çok teknoloji, dayanıklı tüketim ürünleri, kağıt ve kozmetikte indirim yapıldı
 
30.11.2019 19:02:00
İndirim gıdaya uğramadı
İndirim gıdaya uğramadı
EKONOMİ SERVİSİ
 
Perakende analitiği alanında çalışan yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People, Türkiye'de 'Efsane Cuma' olarak anılan 'Black Friday'e özel bir analiz hazırladı. Türkiye'nin en büyük 50 perakendecisinin indirim kataloglarına göre 'Efsane Cuma' en çok online mağazalarda yaşanırken süpermarketlere ve gıdaya uğramadı.

Online mağazalarda teknoloji ve dayanıklı tüketim ürünlerinde indirim yapılırken süpermarketlerde kozmetik ve kağıt ürünlerinin fiyatı düştü. REM People Yönetim Kurulu Üyesi Emre Haraççıoğlu, analizin, normal dönemdeki indirim katalogları ile 'Efsane Cuma'yı da içine alan katalogları kıyaslayarak hazırlandığını belirtti. Dünyada 'Black Friday' olarak anılan günün Türkiye'deki adı 'Efsane Cuma' oldu. Perakendecilerden bazıları 'Efsane Cuma', 'Efsane Günler' ve 'Süper Cuma' sloganlarını da kullandı. En büyük indirimler e-ticaret platformlarında ve başta tekstil ve teknoloji ürünlerinde yapıldı. İndirim oranları yüzde 50'li oranları geçti.
 
Gıdada indirim yok
 
Araştırmaya göre süpermarketlerin kataloglarında yer alan ürünlerde yüzde 50 ve üzeri indirimi olan ürünlerin oranı normal dönem kataloglarında yüzde 1.9 iken, 'Efsane Cuma' kataloglarında yüzde 1.8 oldu. Yani Türkiye'deki süpermarketlere ve gıda, hızlı tüketim ürünlerine 'Efsane Cuma' uğramadı. Türkiye'deki en büyük 50 perakendecinin sadece 4'ü indirim kataloglarının kapak iletişimlerinde 'Efsane Cuma'ya atıfta bulundu. İndirim marketleri hızlı tüketim ürünleri için hazırladığı kataloglarında 'Efsane Cuma'ya yer vermedi.

Perakendecilerin indirim kataloglarında yüzde 30 ve üzeri oranda indirime giren ürünlerin yüzde 47'si kağıt, kozmetik ana kategorilerinden gelirken, yüzde 12'si gıda, şekerleme ana kategorisinde ve yüzde 11'i de deterjan, temizlik kategorilerinde gerçekleşti. Yüzde 30 ve üzerinde indirim sağlanan ürünler için alt kategorilere inildiğinde indirime giren ürünlerin yüzde 9'u duş, banyo ürünleri, yüzde 8'i kağıt kategorisi ürünleri, yüzde 7'si makyaj malzemeleri kategorisi ve yüzde 5'i de parfüm, deodorant kategorisi ürünlerinden oluştu.
 

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

30.11.2018, 30.11.2017, 30.11.2016, 30.11.2015, 30.11.2014, 30.11.2013, 30.11.2012, 30.11.2011, 30.11.2010, 30.11.2009, 30.11.2008, 30.11.2007, 30.11.2006, 30.11.2005, 30.11.2004, 30.11.2003, 30.11.2002, 30.11.2001, 30.11.2000
Megadentist



logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2022

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.