logo
02 EYLÜL 2025


Infiniti: Nissan’ın lüks markasının tarihi serüveni

Infiniti, Nissan’ın lüks araç markası olarak 1989’da Kuzey Amerika’da doğdu

27.06.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Infiniti: Nissan’ın lüks markasının tarihi serüveni
Infiniti: Nissan’ın lüks markasının tarihi serüveni
Infiniti, Nissan'ın lüks araç markası olarak 1989'da Kuzey Amerika'da doğdu. BMW, Mercedes-Benz ve Lexus gibi rakiplerle yarışmak için kurulan marka, Japon estetiği ve performansıyla dikkat çekiyor.

Infiniti, 1985'te Nissan'ın "Horizon Task Force" projesiyle başladı. Amaç, Amerikan pazarında premium bir marka yaratmaktı. 1989'da Q45 sedan ve M30 coupe ile piyasaya giren Infiniti, logosuyla ufka uzanan yolu ve Fuji Dağı'nı simgeledi. Q45, 4.5 litrelik V8 motoruyla (278 hp) güçlü bir başlangıç yaptı, ancak M30'un zayıf performansı (162 hp) eleştirildi.

1990'lar: Zorlu Yıllar



1990'larda Infiniti, model yelpazesini genişletmeye çalıştı. 1992'de J30 sedan ve G20 spor sedan tanıtıldı, ancak her ikisi de satışlarda Lexus'un gerisinde kaldı.

1996'da I30, 190 hp'lik V6 motoruyla daha başarılı oldu. QX4 SUV, Nissan Pathfinder tabanlı ilk SUV olarak 1997'de geldi. Japonya'daki ekonomik kriz, markanın büyümesini zorlaştırdı.

2000'ler: Yeniden Yükseliş

2000'lerde Nissan'ın Renault ile ittifakı Infiniti'ye ivme kazandırdı. 2002'de G35 spor sedan, Nissan Skyline tabanlı tasarımıyla büyük başarı elde etti ve 2003'te Motor Trend Yılın Otomobili ödülünü kazandı.

Yenilenen Q45 ve QX56 SUV, marka imajını güçlendirdi. Geri görüş kamerası gibi yenilikler, Infiniti'nin teknolojik öncülüğünü gösterdi.

2010'lar: Küresel Genişleme

2010'larda Infiniti, 50'den fazla ülkede varlık gösterdi. 2013'te model isimleri "Q" (sedan/coupe) ve "QX" (SUV) olarak standartlaştırıldı. Q50, G35'in devamı olarak popüler oldu.

2018'de Infiniti, tüm yeni modellerini hibrit veya elektrikli yapma taahhüdünde bulundu. 2023'te Vision Qe konsepti, markanın elektrikli geleceğini tanıttı. Türkiye'de bir dönem I30 ve QX4 satıldı.

Üretim ve Japon Kimliği



Infiniti modelleri çoğunlukla Japonya'da (Tochigi, Yukuhashi) üretiliyor; QX50 ve QX55 Meksika'da, QX60 ise ABD'de montajlanıyor. Japon "ma" (minimalizm) ve "takumi" el işçiliği, tasarımlarında öne çıkıyor. Güncel modeller arasında Q50 sedan, QX50, QX55, QX60 ve QX80 yer alıyor.

Zorluklar ve Günümüz

Infiniti, 2022'de ABD'de 46.619 araç sattı, ancak Lexus'un gerisinde kaldı. Avrupa'da düşük marka tanınırlığı nedeniyle 2020'de çekildi. Q50'nin güçlü V6 motoru ve lüks iç mekanları övülse de, sürüş dinamikleri Avrupa rakiplerine karşı eleştiriliyor.

Sonuç

Infiniti, 1989'dan beri Japon lüksünü temsil ediyor. G35 gibi ikonik modellerle adını duyuran marka, elektrikli araçlarla geleceğe hazırlanıyor. Renault-Nissan ittifakıyla desteklenen Infiniti, premium segmentte kendine özgü bir yer edinmeye devam ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Suçlama: 'Halk arasında endişe korku ve panik oluşturmak'
'Nevşehir'de haraç listesi' başlıklı haber nedeniyle bir gazeteci tutuklandı
Nasıl bir ülke olduk böyle!
Dün 15 bugün 16 yaşında iki genç kız katledildi
Uğurcan Çakır Galatasaray'da
'Yeni hedeflere yürümek istiyorum'
'Mümkün değil'
İmamoğlu davası canlı yayınlanacak mı?
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Adli yıl açıldı, Yargıtay üyeleri Ata'nın huzurunda
"Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığını gözetmek en temel görevimiz"
Balıkçılar sezona istavritle başladı
Palamut avı beklentileri karşılamadı
Türk Eğitim-Sen Başkanı Talip Geylan:
"Atamaları KPSS sıralamasına göre yapın"
Suçlama: 'Halk arasında endişe korku ve panik oluşturmak'
'Nevşehir'de haraç listesi' başlıklı haber nedeniyle bir gazeteci tutuklandı
Nasıl bir ülke olduk böyle!
Dün 15 bugün 16 yaşında iki genç kız katledildi
Uğurcan Çakır Galatasaray'da
'Yeni hedeflere yürümek istiyorum'
'Mümkün değil'
İmamoğlu davası canlı yayınlanacak mı?
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Adli yıl açıldı, Yargıtay üyeleri Ata'nın huzurunda
"Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığını gözetmek en temel görevimiz"
Balıkçılar sezona istavritle başladı
Palamut avı beklentileri karşılamadı
Türk Eğitim-Sen Başkanı Talip Geylan:
"Atamaları KPSS sıralamasına göre yapın"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.