Infiniti: Nissan’ın lüks markasının tarihi serüveni
Infiniti, Nissan’ın lüks araç markası olarak 1989’da Kuzey Amerika’da doğdu
27.06.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Abdülkadir Gündoğdu





Infiniti, Nissan'ın lüks araç markası olarak 1989'da Kuzey Amerika'da doğdu. BMW, Mercedes-Benz ve Lexus gibi rakiplerle yarışmak için kurulan marka, Japon estetiği ve performansıyla dikkat çekiyor.
Infiniti, 1985'te Nissan'ın "Horizon Task Force" projesiyle başladı. Amaç, Amerikan pazarında premium bir marka yaratmaktı. 1989'da Q45 sedan ve M30 coupe ile piyasaya giren Infiniti, logosuyla ufka uzanan yolu ve Fuji Dağı'nı simgeledi. Q45, 4.5 litrelik V8 motoruyla (278 hp) güçlü bir başlangıç yaptı, ancak M30'un zayıf performansı (162 hp) eleştirildi.
1990'lar: Zorlu Yıllar

1990'larda Infiniti, model yelpazesini genişletmeye çalıştı. 1992'de J30 sedan ve G20 spor sedan tanıtıldı, ancak her ikisi de satışlarda Lexus'un gerisinde kaldı.
1996'da I30, 190 hp'lik V6 motoruyla daha başarılı oldu. QX4 SUV, Nissan Pathfinder tabanlı ilk SUV olarak 1997'de geldi. Japonya'daki ekonomik kriz, markanın büyümesini zorlaştırdı.
2000'ler: Yeniden Yükseliş
2000'lerde Nissan'ın Renault ile ittifakı Infiniti'ye ivme kazandırdı. 2002'de G35 spor sedan, Nissan Skyline tabanlı tasarımıyla büyük başarı elde etti ve 2003'te Motor Trend Yılın Otomobili ödülünü kazandı.
Yenilenen Q45 ve QX56 SUV, marka imajını güçlendirdi. Geri görüş kamerası gibi yenilikler, Infiniti'nin teknolojik öncülüğünü gösterdi.
2010'lar: Küresel Genişleme
2010'larda Infiniti, 50'den fazla ülkede varlık gösterdi. 2013'te model isimleri "Q" (sedan/coupe) ve "QX" (SUV) olarak standartlaştırıldı. Q50, G35'in devamı olarak popüler oldu.
2018'de Infiniti, tüm yeni modellerini hibrit veya elektrikli yapma taahhüdünde bulundu. 2023'te Vision Qe konsepti, markanın elektrikli geleceğini tanıttı. Türkiye'de bir dönem I30 ve QX4 satıldı.
Üretim ve Japon Kimliği

Infiniti modelleri çoğunlukla Japonya'da (Tochigi, Yukuhashi) üretiliyor; QX50 ve QX55 Meksika'da, QX60 ise ABD'de montajlanıyor. Japon "ma" (minimalizm) ve "takumi" el işçiliği, tasarımlarında öne çıkıyor. Güncel modeller arasında Q50 sedan, QX50, QX55, QX60 ve QX80 yer alıyor.
Zorluklar ve Günümüz
Infiniti, 2022'de ABD'de 46.619 araç sattı, ancak Lexus'un gerisinde kaldı. Avrupa'da düşük marka tanınırlığı nedeniyle 2020'de çekildi. Q50'nin güçlü V6 motoru ve lüks iç mekanları övülse de, sürüş dinamikleri Avrupa rakiplerine karşı eleştiriliyor.
Sonuç
Infiniti, 1989'dan beri Japon lüksünü temsil ediyor. G35 gibi ikonik modellerle adını duyuran marka, elektrikli araçlarla geleceğe hazırlanıyor. Renault-Nissan ittifakıyla desteklenen Infiniti, premium segmentte kendine özgü bir yer edinmeye devam ediyor.
Infiniti, 1985'te Nissan'ın "Horizon Task Force" projesiyle başladı. Amaç, Amerikan pazarında premium bir marka yaratmaktı. 1989'da Q45 sedan ve M30 coupe ile piyasaya giren Infiniti, logosuyla ufka uzanan yolu ve Fuji Dağı'nı simgeledi. Q45, 4.5 litrelik V8 motoruyla (278 hp) güçlü bir başlangıç yaptı, ancak M30'un zayıf performansı (162 hp) eleştirildi.
1990'lar: Zorlu Yıllar

1990'larda Infiniti, model yelpazesini genişletmeye çalıştı. 1992'de J30 sedan ve G20 spor sedan tanıtıldı, ancak her ikisi de satışlarda Lexus'un gerisinde kaldı.
1996'da I30, 190 hp'lik V6 motoruyla daha başarılı oldu. QX4 SUV, Nissan Pathfinder tabanlı ilk SUV olarak 1997'de geldi. Japonya'daki ekonomik kriz, markanın büyümesini zorlaştırdı.
2000'ler: Yeniden Yükseliş
2000'lerde Nissan'ın Renault ile ittifakı Infiniti'ye ivme kazandırdı. 2002'de G35 spor sedan, Nissan Skyline tabanlı tasarımıyla büyük başarı elde etti ve 2003'te Motor Trend Yılın Otomobili ödülünü kazandı.
Yenilenen Q45 ve QX56 SUV, marka imajını güçlendirdi. Geri görüş kamerası gibi yenilikler, Infiniti'nin teknolojik öncülüğünü gösterdi.
2010'lar: Küresel Genişleme
2010'larda Infiniti, 50'den fazla ülkede varlık gösterdi. 2013'te model isimleri "Q" (sedan/coupe) ve "QX" (SUV) olarak standartlaştırıldı. Q50, G35'in devamı olarak popüler oldu.
2018'de Infiniti, tüm yeni modellerini hibrit veya elektrikli yapma taahhüdünde bulundu. 2023'te Vision Qe konsepti, markanın elektrikli geleceğini tanıttı. Türkiye'de bir dönem I30 ve QX4 satıldı.
Üretim ve Japon Kimliği

Infiniti modelleri çoğunlukla Japonya'da (Tochigi, Yukuhashi) üretiliyor; QX50 ve QX55 Meksika'da, QX60 ise ABD'de montajlanıyor. Japon "ma" (minimalizm) ve "takumi" el işçiliği, tasarımlarında öne çıkıyor. Güncel modeller arasında Q50 sedan, QX50, QX55, QX60 ve QX80 yer alıyor.
Zorluklar ve Günümüz
Infiniti, 2022'de ABD'de 46.619 araç sattı, ancak Lexus'un gerisinde kaldı. Avrupa'da düşük marka tanınırlığı nedeniyle 2020'de çekildi. Q50'nin güçlü V6 motoru ve lüks iç mekanları övülse de, sürüş dinamikleri Avrupa rakiplerine karşı eleştiriliyor.
Sonuç
Infiniti, 1989'dan beri Japon lüksünü temsil ediyor. G35 gibi ikonik modellerle adını duyuran marka, elektrikli araçlarla geleceğe hazırlanıyor. Renault-Nissan ittifakıyla desteklenen Infiniti, premium segmentte kendine özgü bir yer edinmeye devam ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.