İş hayatında etik olmak kazandırır
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Ankara'da düzenlenen 1. Uluslararası İş Etiği Kongresi'nde yaptığı konuşmada, İş etiğine (ahlakına) verilen önemin en güzel örneğinin ‘Ahi Kültürü' olduğunu ifade etti
22.09.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - ANKARA
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile TÜRMOB Genel Başkanı Nail Sanlı'nın da katıldığı konferansta yaptığı konuşmada, günümüzde tüketicilerin her zamankinden daha kuvvetli ve bilinçli olduğuna işaret etti. Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: “Bakın artık Çin'in Şanghay kentinde bir gömlek üretilirken işçi sağlığına önem verilip verilmediği, Londra'da o gömleği satın alan tüketici için önemlidir. Çevreye, topluma, işçilerine daha saygılı şirketler tüketicilere güven vermektedir, tercih edilmektedir. Yani, etik şirketler daha fazla para kazanmaktadır. İkinci konu çalışanlarla ilgili. Artık üretim yapmak zorlaştı. İşleri eskisi gibi vasıfsız işçilerle yapmak mümkün değil. Daha becerikli, daha iyi eğitimli çalışanları olan şirketler fark yaratıyor, verimliliklerini artırıyor. Son olarak, etik olmak yatırımcılar için önemlidir. Şirketin etik ilkelere bağlı olduğunu, hakkını yemeyeceğini görüyorsa, yatırımını güvenle yapıyor.”
Ahilik konusuna da değinen Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: “Ahi teşkilatı 13. yüzyılın ilk yarısından 19. yüzyılın sonlarına dek, Türk iş alemini sanat ve meslek alanında yetiştirmenin yanı sıra iş etiği yönünden gelişmelerini sağlayan örgüttür. Zaten ahi de Arapça kardeş demektir. Ahilikte temel felsefe ister marangoz ol, ister terzi; ister saraç ol, ister kuyumcu, yaptığın işte etik davranmaktır. Nice Ahi babasının dediği gibi, ‘Doğrulukla yapılmayan iş bereket getirmez, getirse de bu sürekli olmaz'. Bugünün şartları o zamankinden çok farklı ancak bu zenginlikten tüm insanlığın çıkaracağı çok önemli dersler var.”
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile TÜRMOB Genel Başkanı Nail Sanlı'nın da katıldığı konferansta yaptığı konuşmada, günümüzde tüketicilerin her zamankinden daha kuvvetli ve bilinçli olduğuna işaret etti. Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: “Bakın artık Çin'in Şanghay kentinde bir gömlek üretilirken işçi sağlığına önem verilip verilmediği, Londra'da o gömleği satın alan tüketici için önemlidir. Çevreye, topluma, işçilerine daha saygılı şirketler tüketicilere güven vermektedir, tercih edilmektedir. Yani, etik şirketler daha fazla para kazanmaktadır. İkinci konu çalışanlarla ilgili. Artık üretim yapmak zorlaştı. İşleri eskisi gibi vasıfsız işçilerle yapmak mümkün değil. Daha becerikli, daha iyi eğitimli çalışanları olan şirketler fark yaratıyor, verimliliklerini artırıyor. Son olarak, etik olmak yatırımcılar için önemlidir. Şirketin etik ilkelere bağlı olduğunu, hakkını yemeyeceğini görüyorsa, yatırımını güvenle yapıyor.”
Ahilik konusuna da değinen Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: “Ahi teşkilatı 13. yüzyılın ilk yarısından 19. yüzyılın sonlarına dek, Türk iş alemini sanat ve meslek alanında yetiştirmenin yanı sıra iş etiği yönünden gelişmelerini sağlayan örgüttür. Zaten ahi de Arapça kardeş demektir. Ahilikte temel felsefe ister marangoz ol, ister terzi; ister saraç ol, ister kuyumcu, yaptığın işte etik davranmaktır. Nice Ahi babasının dediği gibi, ‘Doğrulukla yapılmayan iş bereket getirmez, getirse de bu sürekli olmaz'. Bugünün şartları o zamankinden çok farklı ancak bu zenginlikten tüm insanlığın çıkaracağı çok önemli dersler var.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.