İşçi haklarında Türkiye sınıfta kaldı
Uluslararası Sendikalar Konfederasyonu'nun 148 ülkeyi kapsayan işçi haklarına göre hazırlanan Küresel Haklar Endeksi'ne göre Türkiye, Kolombiya, Myanmar, Filipinler ve Guatemala'nın da yer aldığı 2022 yılında çalışanlar için en kötü 10 ülkeden birisi oldu





İşçi hakları için en iyi ülkeler şaşırtmadı
Endekste 1'inci grupta 9 ülke yer alıyor. Bunlar işçi haklarının en iyi olduğu ülkeler. Hepsi de Avrupa ülkesi. Almanya da bunlarda birisi. Diğer ülkeler ise şöyle: Avusturya, Danimarka, Finlandiya, İzlanda, İrlanda, İtalya, Norveç ve İsveç. ITUC raporunda dünyada yükselen enflasyona ve ekonomik duruma vurgu yaparken "İşçi hakları çöküyor" ikazı yaptı. ITUC Genel Sekreteri Sharan Burrow, dünya genelinde yaşanan ekonomik durumu 'çoklu ve olağanüstü krizler' olarak nitelerken "İşçiler bu krizlerin ön saflarında" dedi.
Türkiye'de yasaklar sürüyor
Rapor en kötü 10 ülkeden her birisini ayrı ayrı sayfada masaya yatırdı. Raporun Türkiye ile ilgili bölümünde grev yasakları, sendikacıların tutuklanması ve sistematik sendika düşmanlığına dikkat çekti. Raporda yer alan tespitlerden bazıları ise şöyle: "Türkiye'de 2022 yılında da işçi hakları ve özgürlükleri ihlal edilmeye devam etti. Protestolara polis müdahalesi ve sendikacılara yönelik baskılar ve tutuklamalar dikkat çekti. 2021 yıl 1 Mayıs'ında 212 kişi gözaltına alındı." Rapora göre işverenler de sistematik bir şekilde sendika düşmanı uygulamalara devam etti ve örgütlenmeye çalışan işçileri işten attı.













































































