Karaman'da çobanlara yaylalardan inin uyarısı
Karaman İl Genel Meclisi Başkanı Eyyup Çayır, karla mücadele esnasında dağ köylerindeki çobanları yaylalardan inmeleri konusunda önce uyaracaklarını, yapılan çağrıya uymayanlardan ise yol açma çalışmasında harcanan masrafın yarısını kendilerinden alacaklarını söyledi





'Yapılan masrafın yarısını onlardan alacağız'
Çobanlara önümüzdeki günlerde İl Jandarma Komutanlığı ve İl Emniyet Müdürlü ekipleriyle birlikte uyarıda bulunacaklarını hatırlatan Çayır, 'Bizler yine karda mahsur kalan çobanlarımızı kurtaracağız. Ancak bilerek ve keyfi olarak inmeyenler içinse İl Özel İdaresi'nin yaptığı masrafın yüzde 50'sinin alımıyla ilgili bir meclis kararımız olacak. Biz kesinlikle İl Özel İdaresi olarak bu insanların ve çobanlarımızın paralarına ihtiyacımız yok. Tabi ki çobanlarımızda bizim bir değerimiz. Keyfi olarak yaylaklardan inmeyen çobanlarımız, köylerde yaşayan insanlarımızın mağdur olmasına neden oluyor. Köy yollarını açmaktaki performansımızı düşürüyorlar. Bunu engellemek amacıyla bu çalışmayı yapıyoruz. Biz onlara yine hizmet edeceğiz. Kış mevsimi ağır geçerse bizim rakımı düşük olan bölgelerde de karda kalabilecekleri yerler var. Biz onlarında yollarını açacağız. Kefiyen tüm vatandaşlarımızın karla mücadelesini engellememek amacıyla böyle bir karar almayı düşündük' diye konuştu.















































































