Kasım'da ihracat rekoru gelebilir
TİM Başkanı İsmail Gülle, Türkiye'nin ihracatının bu yıl Kasım ayında Kasım 2019'a paralel bir seyir izlediğini gördüklerini dile getirerek, "1-22 Kasım 2020 tarihleri arasında 10 milyar 439 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Ay sonunda bir rekor açıklama imkanı buluruz diye düşünüyorum" dedi.
27.11.2020 14:28:00





Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Türkiye'nin ihracatının bu yıl Kasım ayında Kasım 2019'a paralel bir seyir izlediğini gördüklerini dile getirerek, "1-22 Kasım 2020 tarihleri arasında 10 milyar 439 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Ay sonunda bir rekor açıklama imkanı buluruz diye düşünüyorum. Her türlü kısıtlamaya rağmen bu performans önemli" dedi. Türkiye geçen yıl Kasım ayında 16 milyar 213 milyon dolarlık ihracata imza atmıştı.
Rekor için ihracat depara kalkmalı
Bu yıl Kasım ayının ilk 22 günlük performansı baz alınarak analiz yapıldığında ihracat ay sonunda 14 milyar 235 milyon dolara ulaşıyor. Rekorun gelebilmesi için 23-30 Kasım döneminde günlük ortalama 722 milyon dolarlık ihracat yapılması gerekiyor. Öte yandan Gülle, Türkiye'nin yılın üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Eylül dönemi) dünyada ihracatını artıran 4 ülkeden biri olduğunu ifade ederek, Avrupa Birliği'nin Türkiye'nin birinci pazarı olduğuna işaret ederek, oradaki artışların da düşüşlerin de ihracat rakamlarına etkisinin olduğunu dile getirdi ve yeniden tüm dünyada başlayan kısıtlamalarla birlikte sektörlerin, AB'ye alternatif pazarlara yöneldiğini, A planında AB pazarına ne kadar yükleniliyorsa, B planında da başka pazarlara o kadar yüklenilerek, aradaki kaybın telafisi için çalışıldığını aktardı. EKONOMİ SERVİSİ-AA
Rekor için ihracat depara kalkmalı
Bu yıl Kasım ayının ilk 22 günlük performansı baz alınarak analiz yapıldığında ihracat ay sonunda 14 milyar 235 milyon dolara ulaşıyor. Rekorun gelebilmesi için 23-30 Kasım döneminde günlük ortalama 722 milyon dolarlık ihracat yapılması gerekiyor. Öte yandan Gülle, Türkiye'nin yılın üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Eylül dönemi) dünyada ihracatını artıran 4 ülkeden biri olduğunu ifade ederek, Avrupa Birliği'nin Türkiye'nin birinci pazarı olduğuna işaret ederek, oradaki artışların da düşüşlerin de ihracat rakamlarına etkisinin olduğunu dile getirdi ve yeniden tüm dünyada başlayan kısıtlamalarla birlikte sektörlerin, AB'ye alternatif pazarlara yöneldiğini, A planında AB pazarına ne kadar yükleniliyorsa, B planında da başka pazarlara o kadar yüklenilerek, aradaki kaybın telafisi için çalışıldığını aktardı. EKONOMİ SERVİSİ-AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.