Kayısı üreticisi de elektrik faturasından yana dertli
Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, kayısı üreticilerinin sulama suyu ile enerji giderleri konusunda sıkıntı yaşadığını söyledi.





Ah şu elektrik fiyatları!
Kuru Kayısı Lisanslı Depo'nun geçen yıl faaliyete geçmesi ve Toprak Mahsuller Ofisi'nin (TMO) kuru kayısı alımı yapmasıyla sektöre istikrarın geldiğini hatırlatan Özcan, şöyle devam etti: "Üretici artık kuru kayısıda en önemli aktörün devlet olduğunu ve oluşabilecek olumsuz şartlara müdahale edecek TMO ile lisanslı deponun bulunduğunun farkında. Şu an kayısıda istikrarlı ve sıkı bir yükseliş görüyoruz." Üreticilerin sulama suyu ile enerji giderleri konusunda sıkıntı yaşadığını anlatan Özcan, "Bölgede inşa edilen baraj sularını bu alanda daha aktif hale getirmeliyiz. Kayısı üretimini her yıl arttırmamız gerekiyor. Üretimi arttırmak için mevcut sulanabilir arazileri arttırarak, kayısı fidanı dikilmesini teşvik edip, üreticiyi bilgilendirmemiz lazım çünkü her yıl gerek ilkbahar geç donları gerekse fizyolojik diye adlandırdığımız sebeplerden dolayı kuru kayısı rekoltesinde geri gediyoruz. Rekoltedeki bu gerileme ilerde büyük bir sıkıntıya sebep verecektir" dedi. AA











































































