‘Kıdem düzenlemesi işçi yararına yapılmalı’
Hükümetin hayata geçirmeyi planladığı kıdem tazminatı düzenlemesiyle ilgili Ankara'da önemli açıklamalarda bulunan Öz İplik İş Sendikası Genel Başkanı Rafi Ay, işçiyi işten çıkarmayı kolaylaştıran bir kıdem tazminatı düzenlemesini kabul etmeyeceklerini ifade etti





Bu sendikalılaşma oranının kabul edilemez olduğuna vurgu yapan Ay, "Bu kabul edilemez bir durum. ÖZ İPLİK-İŞ olarak hedefimiz şu: İşkolumuzda çalışan işçilerin çoğunluğunun sendikalı ve toplu sözleşmeden yararlanır hale getirilmesi.
Ölçülebilir bir hedef olarak işkolumuzda en fazla üyeye sahip olma performans kriterini belirledik" şeklinde konuştu. Birçok iş yerinde sendika olarak hak temelli bir anlayışla işverenle uyum içinde faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Rafi Ay, "Ancak anayasal hak olan örgütlenmenin önüne çok çeşitli engeller çıkaran bir grup işveren var.
Bu işverenlerin haksız, hukuksuz hatta Anayasa ihlali sayılacak tavırlarının çok çeşitli kademelerde görmezden gelinebildiğine şahit oluyoruz" dedi. Taleplerini de dile getiren Rafi Ay şunları söyledi: "Örgütlenme faaliyeti yürüten işçisine Anayasayı ihlal ederek hukuk dışı müdahale eden işverenlere yönelik en ağır ceza verilmelidir. İşverenler sendikaların demokrasi ve çağdaş bir ekonomi için vazgeçilmez olduğunu anlamalıdır. İş güvencesi, bütün işyerlerini kapsayacak şekilde yeniden genişletilmelidir."
Asgari ücretliler bile yıl içinde gelir vergisinde ikinci dilime geçiyor. Bu kabul edilemez bir durum. Asgari ücretlilere, dar gelirlilere yönelik vergi adaletini sağlamak için bir dizi adım atılmalı. Geçmişte KDV iadesi alıyorduk. Bunun yerine gelen asgari geçim indirimi sistemi ise gelir vergisiyle ilgili bir düzenleme. Yeniden KDV iade sistemi getirilmelidir" şeklinde konuştu.
Kıdem tazminatı konusunda da önemli bir taleplerinin olduğunu ifade eden Rafi Ay, işçiyi işten çıkarmayı kolaylaştıran bir kıdem tazminatı düzenlemesini kabul etmeyeceklerini ifade etti. ÖZ İPLİK-İŞ Sendikası Genel Başkanı Rafi Ay şunları söyledi: "Kıdem tazminatının fona dönüştürülmesi vb. modeller hiçbir zaman "işçiyi işten çıkarmanın kolaylaştığı" bir yapıya dönüşmemelidir.
Bütün işçilerin yararına, herkesi kapsayacak şekilde ve kırmızı çizgimiz olan 1 yıla karşılık 1 aylık ücret dahil, mevcut kazanılmış haklarımızın tamamının korunduğu şekilde bir kıdem tazminatı fonu kurulmasına sıcak bakmaktayız. Elbette bu fonun yönetiminde işçiler de olmalı ve nemalandırılmasına, denetimine yönelik bağımsız, hesap verebilir bir model seçilmelidir."













































































