Koç'tan 9 ayda 51.3 milyar TL ciro
Koç Holding, 2015 yılının ilk 9 ayında konsolide bazda toplam 51.3 milyar TL gelir elde ederken, 3.1 milyar TL vergi öncesi kâr ve 2.2 milyar TL ana ortaklığa ait net dönem kârı gerçekleştirdi
10.11.2015 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBULKoç Holding, finansal piyasalarda yaşanan ciddi sorunlara karşın 2015 yılının ilk 9 ayında konsolide bazda toplam 51.3 milyar TL gelir elde etti. Holding'in vergi öncesi kârı 3.1 milyar TL olarak gerçekleşirken, ana ortaklığa ait net dönem kârı 2.2 milyar TL oldu. Koç Holding CEO'su Levent Çakıroğlu, "Koç Topluluğu olarak 2015 yılının ilk 9 ayında, finansal piyasalardaki belirsizliklere karşın ülkemize olan inancımız, ara vermeden sürdürdüğümüz yatırımlarımız ve güçlü risk yönetimi anlayışımız ile büyümeyi sürdürdük. Gururla ifade etmek isterim ki, Topluluğumuzun gerek üretim, gerekse ihracat açısından çok önemli rol oynadığı otomotiv, beyaz eşya ve enerji sektörlerindeki yüksek büyüme performansı Türkiye ekonomisinin itici gücü oldu. Önümüzdeki dönemde de ülkemizin büyümesine ve kalkınmasına katkı sağlarken, dünya çapında rekabet gücümüzü artıracak, inovasyon, teknoloji ve verimlilik odaklı yatırımlarımıza devam edeceğiz" dedi. Ticari araç satışlarından büyük katkıLevent Çakıroğlu, yılın ilk 9 ayında Türkiye'de otomotiv pazarının senelik bazda yüzde 39 büyüdüğüne işaret ederek, "Holding'in ana faaliyet segmenti olan ticari araçlardaki sektörel büyüme yüzde 44 seviyesinde gerçekleşti. İlk 9 ayda Topluluk şirketlerimiz otomotiv sektörünün itici gücü olarak toplam üretimin yüzde 45'ini, toplam ihracatın yüzde 43'ünü gerçekleştirdi" dedi. Levent Çakıroğlu, Avrupa pazarındaki iyileşmeye paralel Türkiye otomotiv ihracatı ilk 9 ayda adetsel bazda yüzde 8 artarken, Koç Topluluğu şirketlerinden Ford Otosan ve Tofaş'ın toplam ihracat adetlerinin ise yüzde 27 seviyesinde yükseldiğini belirtti. Levent Çakıroğlu şöyle devam etti: "Tofaş'ın ise Amerika ve Kanada pazarlarına sunduğu Doblo 'RAM ProMaster City' ürününün yoğun taleple karşılaşmasının gurur ve mutluluğunu yaşadığımızı ifade etmek isterim." Beyaz eşyada dünya markalarıBeyaz eşya sektörü açısından da 2015'in güçlü bir yıl olduğunu söyleyen Levent Çakıroğlu, şöyle devam etti: "Yılın ilk dokuz ayında, iç piyasa beyaz eşya satışları senelik bazda yüzde 8 artış gösterirken, Topluluğumuz, ülkemizin toplam beyaz eşya ihracatındaki yüzde 46'lık pazar payı ile büyümenin bu sektörde de en büyük destekçisi oldu. Beyaz eşya sektöründeki lider şirketimiz Arçelik, Beko markası ile pazar payını artırmayı sürdürürken, Avrupa'daki en büyük ikinci marka olmaya devam etti. Arçelik, Tayland'daki buzdolabı fabrikası projesini planlandığı şekilde sürdürüyor. Tayland'da üretimin yıl sonunda başlamasını hedefliyoruz."Sosyal ve çevresel dokulara saygı önemliKoç Holding CEO'su Levent Çakıroğlu, ülkemizin çağı yakalamasının ve rekabetçi kalabilmesinin sadece ekonomik değil, sosyal ve çevresel alanları da aynı anda gözeterek gelişim sağlayabilmesine bağlı olduğunun farkında olduklarını belirtti. Sürdürülebilir ve tekrarlanabilir modellerle ülkemize fayda sağlamayı amaçladıklarını da vurgulayan Çakıroğlu, ekonomik ve toplumsal gelişimin bir arada gerçekleşebilmesi için Koç Topluluğu'nun tüm kaynaklarını seferber ettiğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.