logo
15 EYLÜL 2025


Korona dijital iletişimi artırdı

Koronavirüs pek çok sektörde olumsuz etkilere neden olsa da, markaların iletişim noktasındaki adımları hız kesmeden devam etti. B2Press, koronavirüs sonrası markaların dijital PR çalışmalarında yüzde 28 artış yaşandığını açıkladı. İletişim çalışmalarının yüzde 62’sinde koronavirüs salgını odak noktası oldu

02.05.2020 19:50:00
Korona dijital iletişimi artırdı
Korona dijital iletişimi artırdı
Koronavirüs salgını tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de pek çok şirketi olumsuz yönde etkiledi. Ekonomik zorlukların baş gösterdiği dönemlerde küçülme eğiliminde olan iletişim sektörü bu kez özellikle dijital odaklı olarak markaların yoğun ilgisiyle karşılaştı. 
 
Şirketlerin iletişim ihtiyacı yüzde 28 arttı
 
Gerçekleştirilen dijital PR çalışmalarından yola çıkarak sektör ve konu dağılımına göre elde ettiği verileri analiz eden Online PR Ajansı B2Press, şirketlerin iletişim ihtiyaçlarının yüzde 28 arttığını açıkladı. Koronavirüsün iş hayatını etkilediği mart ve nisan aylarında, iletişime devam eden şirketlerin yüzde 30'unu bilişim sektöründen şirketler oluştururken, yüzde 15'i eğitim, yüzde 15'i medya, yüzde 12'si ise sağlık sektöründen şirketler oldu. 
 
Koronavirüs ile ilişkili içerikleri en çok bilişim sektörü yayınladı 
 
Açıklamaya göre, Türkiye'de ilk vakanın görülmesiyle 11-20 Mart 2020 tarihlerinde belirsizlik ile duran iletişim çalışmaları, sonrasında dijital mecraları önceliklendirerek devam etti. Türkiye'de koronavirüs salgınına karşı alınan önlemler kapsamında salgının her sektöre etkisi farklı oldu. Bu farklılık markaların yaptığı basın bülteni çalışmalarında da belli sektörel kırılımları ortaya çıkardı. Koronavirüs konulu basın bültenlerini en çok bilişim, finans, gayrimenkul ve sağlık sektöründen markalar kullandı. 
 
Online basın bültenlerinin odak noktası koronavirüs oldu
 
Sosyal izolasyonla birlikte insanların evlerine çekilmesi sonucu markalar, hizmet noktasında geliştirdikleri alternatifleri basın bültenleri aracılığıyla ön plana çıkardı. Yapılan online basın bülten çalışmalarının yüzde 62'sinde koronavirüs salgını odak noktası olduğu gözlemlendi. Her geçen gün açıklanan yeni veriler sağlık sektöründeki markaların değindiği konular arasında yer aldı. Özellikle koronavirüsün çalışanlar yönünde etkisini en çok hissettirdiği sağlık sektörü, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi, koronavirüs yayılımı ve olası senaryoları gibi konular ile ön plana çıktı. 
 
Gayrimenkul sektöründe teknolojik çözümler öne çıktı 
 
Açıklamaya göre, fiziksel temasın kesilmesiyle gayrimenkul sektörü de dijitalleşme yönünde adımlar atmaya başladı. Yapılan iletişim çalışmalarında salgın sonrası talep artışına hazırlık, sosyal izolasyonu korumak adına yapılan yenilikler ve online eğitimler gibi konular yer aldı. Finans sektöründeki markalar salgınla ilgili olarak koronavirüsün Türkiye ekonomisine olumsuz etkisi ile artan ve azalan talepler noktasında hedef kitlesini bilgilendirdi. 
Sosyal izolasyonun etkisini en çok hissettirdiği alanlardan biri e-ticaret sektörü oldu. İnsanların evlerine çekilmesiyle birlikte e-ticaret platformları üzerinden yapılan alışverişin artması dikkat çekici konular arasında yer aldı. Mobilya sektöründeki markalar ise ekonomik yönden açıklamalarda bulundu. Çin'in mobilya ihracatında ilk sıradayken salgının merkezi haline gelmesi ile dengelerin değişeceğine değinildi. Koronavirüs kapsamında mobilya sektöründeki markalar yaptıkları iletişim çalışmalarında Türkiye açısından ihracata olumlu etkisini ve teknolojik avantajlarla online ödemelerin artması konularını ele aldı. İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Finale 8’de 8 ile gelmiştik
12 Dev Adam finalde kaybetti
Fenerbahçe'den kritik galibiyet
Trabzonspor'u tek golle geçti
'CHP, kolay lokma değildir'
Özel Ankara mitinginde konuştu
Küstah sözlere tepki
'Açıklamaları reddediyoruz'
'Son uyarım olsun'
'Konuşmak zorunda kalırım'
Gazze'de değişen bir şey yok!
İsrail de öldürüyor açlık da...
İsrail'e karşı ittifak çağrısı
Çağrı Irak'tan geldi
İmamoğlu'na şimdi de hakaret davası
Hapis ve siyasi yasak isteniyor
Rubio ve Netanyahu Batı Şeria'nın ilhakını görüşecek
Rubio bugün İsrail'e gidiyor
Kartal uçmaya başladı
Galibiyet golü uzatmalarda geldi
Kritik 3 puan
Galatasaray zorlanarak kazandı
BTP Genel Başkanı Hüseyin Baş:
"Bütünleşik muhalefet bugün gösterilmeli"
Grev hakkı yine hükümete takıldı
Erdoğan 'milli güvenlik' gerekçesiyle grev kararını askıya aldı
30 Temmuz'da da büyük deprem olmuştu
Kamçatka bu kez 7.4'lük depremle sarsıldı
Başkan Hasan Mutlu göz altına alındı
Bu kez operasyon Bayrampaşa Belediyesi'ne
Finale 8’de 8 ile gelmiştik
12 Dev Adam finalde kaybetti
Fenerbahçe'den kritik galibiyet
Trabzonspor'u tek golle geçti
'CHP, kolay lokma değildir'
Özel Ankara mitinginde konuştu
Küstah sözlere tepki
'Açıklamaları reddediyoruz'
'Son uyarım olsun'
'Konuşmak zorunda kalırım'
Gazze'de değişen bir şey yok!
İsrail de öldürüyor açlık da...
İsrail'e karşı ittifak çağrısı
Çağrı Irak'tan geldi
İmamoğlu'na şimdi de hakaret davası
Hapis ve siyasi yasak isteniyor
Rubio ve Netanyahu Batı Şeria'nın ilhakını görüşecek
Rubio bugün İsrail'e gidiyor
Kartal uçmaya başladı
Galibiyet golü uzatmalarda geldi
Kritik 3 puan
Galatasaray zorlanarak kazandı
BTP Genel Başkanı Hüseyin Baş:
"Bütünleşik muhalefet bugün gösterilmeli"
Grev hakkı yine hükümete takıldı
Erdoğan 'milli güvenlik' gerekçesiyle grev kararını askıya aldı
30 Temmuz'da da büyük deprem olmuştu
Kamçatka bu kez 7.4'lük depremle sarsıldı
Başkan Hasan Mutlu göz altına alındı
Bu kez operasyon Bayrampaşa Belediyesi'ne
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.