Korsanlar oyun şirketlerini hedef aldı
2022 yılında gelirlerinin 200 milyar dolara ulaşması beklenen oyun endüstrisinin, siber suçluların hedefi olması şaşırtıcı değil.
21.01.2021 17:50:00





2022 yılında gelirlerinin 200 milyar dolara ulaşması beklenen oyun endüstrisinin, siber suçluların hedefi olması şaşırtıcı değil. Bununla birlikte suçluların oyun endüstrisine yönelik artan ilgisi, evlerde daha fazla oyun oynamaya yönelten Covid-19 salgınına da bağlanabilir. Fakat bu kez saldırının merkezinde oyuncular değil, şirket çalışanları var. Siber güvenlik kuruluşu ESET, İsrail merkezli güvenlik kuruluşu Kela'nın raporuna dikkat çekti. Bu rapora göre tanınmış 25 oyun yayıncısının çalışanlarına ait 500 binden fazla oturum açma bilgisinin, karanlık ağ pazarlarında satışa sunulduğu saptandı. Bu bağlamda oyun sektörü müşterilerine ve önde gelen oyun şirketlerinin çalışanlarına ait 'saldırıya uğramış' neredeyse 1 milyon hesap olduğu saptandı. Bunların yarısının geçtiğimiz yıl içinde karanlık ağda (dark web) satışa sunulduğu belirlendi. Sızan kimlik bilgileri arasında genelde şirket içinde önemli bir kanal olan e-posta adresleri de yer alıyor. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.