Özellikle kış aylarında fazlaca tüketilen, çevreyi kirlettiği gerekçesiyle bazı belediyelerce sokakta yenmesi yasaklanan kuruyemişler, son yıllarda farklı bir görünüme kavuşmaya başladı.
Kuruyemişler, artık baharat ve soslarla zenginleştirilerek, tüketiciye sunuluyor. Kendi tadının yanı sıra üzerindeki soslarla birlikte Türk halkının damak zevkine sunulan fındık, leblebi, fıstık ve mısır gibi ürünler, bu özellikleriyle tüketicinin ilgisini çekmeyi başardı.
Sos ve baharat kaplanması nedeniyle fiyatları sadelerine göre artış gösteren ve "cipsli" olarak adlandırılan ürünlerden soslu fındığın kilosu yüzde 41 oranında artışla 15 milyon liraya çıkarken, yüzde 68 oranında katma değer kazanan fıstık ise 4 milyon 200 bin liraya satılıyor.
Fiyatı yüzde 75 oranında yükselen cipsli leblebi 4 milyon 200 bin liraya, yüzde 75 oranında artış gösteren cipsli mısır ise kilosu 3 milyon 250 liradan alıcı buluyor.
Konya'da kurulu Afra Alışveriş Merkezi Kuruyemiş Satınalma Müdürü Mehmet Gedikçi, baharatlı ve soslu kuruyemişlere ilginin her geçen günarttığını söyledi.
Lebelebi sosla seviliyor
Özellikle cips satışlarının son zamanlarındaki yükselişinin yanı sıra, cipse benzer lezzetiyle soslu kuruyemişlerin de aynı oranda talep gördüğünü belirten Gedikçi, "Soya sosuyla kaplanmış olanları zengin bir protein kaynağı oluyor. Baharat sevenler ise içinde çeşitlibaharatların bulunduğu sosla kavrulan leblebi, yağlı mısır ve fıstıklardan alıyor" dedi.
Kuruyemişin içerdiği kalsiyum nedeniyle kemiklerin ve dişlerin gelişiminde önemli rol oynadığını ifade eden Gedikçi, "Önlerine konan leblebiye ilgi göstermeyen çocuklar, üzeri cipslerde kullanılan soslarla kaplanan aynı leblebiyi severek tüketiyor" diye konuştu.
Kuruyemişler, artık baharat ve soslarla zenginleştirilerek, tüketiciye sunuluyor. Kendi tadının yanı sıra üzerindeki soslarla birlikte Türk halkının damak zevkine sunulan fındık, leblebi, fıstık ve mısır gibi ürünler, bu özellikleriyle tüketicinin ilgisini çekmeyi başardı.
Sos ve baharat kaplanması nedeniyle fiyatları sadelerine göre artış gösteren ve "cipsli" olarak adlandırılan ürünlerden soslu fındığın kilosu yüzde 41 oranında artışla 15 milyon liraya çıkarken, yüzde 68 oranında katma değer kazanan fıstık ise 4 milyon 200 bin liraya satılıyor.
Fiyatı yüzde 75 oranında yükselen cipsli leblebi 4 milyon 200 bin liraya, yüzde 75 oranında artış gösteren cipsli mısır ise kilosu 3 milyon 250 liradan alıcı buluyor.
Konya'da kurulu Afra Alışveriş Merkezi Kuruyemiş Satınalma Müdürü Mehmet Gedikçi, baharatlı ve soslu kuruyemişlere ilginin her geçen günarttığını söyledi.
Lebelebi sosla seviliyor
Özellikle cips satışlarının son zamanlarındaki yükselişinin yanı sıra, cipse benzer lezzetiyle soslu kuruyemişlerin de aynı oranda talep gördüğünü belirten Gedikçi, "Soya sosuyla kaplanmış olanları zengin bir protein kaynağı oluyor. Baharat sevenler ise içinde çeşitlibaharatların bulunduğu sosla kavrulan leblebi, yağlı mısır ve fıstıklardan alıyor" dedi.
Kuruyemişin içerdiği kalsiyum nedeniyle kemiklerin ve dişlerin gelişiminde önemli rol oynadığını ifade eden Gedikçi, "Önlerine konan leblebiye ilgi göstermeyen çocuklar, üzeri cipslerde kullanılan soslarla kaplanan aynı leblebiyi severek tüketiyor" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.