logo
08 KASIM 2025


Lotus Emira: İngiliz efsanesinin son içten yanmalı dansı

Emira'nın tarihi serüveni, Lotus'un 1990'ların ortasından itibaren hafiflik ve saf sürüş zevkinin sembolü olan üç ana modelinin (Elise, Exige ve Evora) üretimini sonlandırma kararıyla başlar

08.11.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Lotus Emira: İngiliz efsanesinin son içten yanmalı dansı
Lotus Emira: İngiliz efsanesinin son içten yanmalı dansı
İngiliz spor otomobil devi Lotus'un, tamamen elektrikli bir geleceğe geçiş yapmadan önceki son içten yanmalı motorlu spor otomobili olarak tasarlanan Lotus Emira, markanın 70 yıllık felsefesini modern teknoloji ve Çinli ortak Geely'nin gücüyle harmanlayan tarihi bir modeldir.

Emira'nın tarihi serüveni, Lotus'un 1990'ların ortasından itibaren hafiflik ve saf sürüş zevkinin sembolü olan üç ana modelinin (Elise, Exige ve Evora) üretimini sonlandırma kararıyla başlar.

Emira, bu üç ikonik modelin yerini tek başına alacak, ancak her birinin en iyi özelliklerini (Elise'in çevikliği, Exige'in performansı ve Evora'nın kullanışlılığı) modern bir paket içinde birleştiren bir "halef" olarak tasarlandı.

Geely Döneminin İlk 'Geleneksel' Yıldızı



Emira'nın geliştirilmesi ve piyasaya sürülmesi, Lotus'un 2017 yılında Çinli otomotiv devi Zhejiang Geely Holding Group tarafından satın alınmasından sonraki döneme denk gelir. Geely'nin sağladığı finansal güç ve teknolojik altyapı, Lotus'un üretim kalitesini ve teknolojik donanımını önemli ölçüde artırmasına olanak tanıdı.

Tanıtım: Lotus Emira, Temmuz 2021 tarihinde dünyaya tanıtıldı.

Tasarım Dili: Emira'nın tasarımı, Lotus'un tamamen elektrikli hiper otomobili olan Evija'dan güçlü izler taşıyarak markanın yeni estetik anlayışını yansıtır.

Platform: Yeni Elemental olarak bilinen hafif platform üzerinde, Lotus felsefesine sadık kalınarak alüminyum şasi kullanılarak inşa edilmiştir.

Teknik Özellikler: Toyota ve AMG İş Birliği



Emira, geleneksel Lotus çevikliğini korurken, konfor ve donanım açısından önceki modellerinden çok daha ileridedir.

Motor Seçenekleri: Geleneksel olarak Toyota'dan alınan süperşarjlı 3.5 litrelik V6 motorun yanı sıra, Lotus tarihinde bir ilk olarak Mercedes-AMG kaynaklı 2.0 litrelik turboşarjlı dört silindirli ünite kullanılmıştır. Bu AMG motoru, Geely ortaklığı döneminde Lotus'un yeni bir teknolojik ortaklığa adım atışını simgeler.

İç Mekan: Gelişmiş dijital kokpit, modern bilgi-eğlence sistemi ve daha yüksek kaliteli malzemelerle, Emira'nın günlük kullanılabilirlik ve lüks algısı önemli ölçüde artırılmıştır.

Üretim: Otomobilin üretimi, markanın İngiliz kökenlerine bağlılığını gösterircesine, İngiltere'nin Norfolk şehrindeki geleneksel Hethel Fabrikası'nda gerçekleşmektedir.

Tarihi Rolü ve Önemi

Lotus Emira, markanın tarihi serüveninde kritik bir köprü görevi üstlenmektedir:

İçten Yanmalı Son Dans: Emira, Lotus'un tarihinde ürettiği son benzinli motorlu spor otomobili olmasıyla simgesel bir değere sahiptir. Markanın bundan sonraki tüm spor otomobil projelerinin tamamen elektrikli olması beklenmektedir.

Geely Döneminin Başarısı: Geely'nin yatırım ve kaynaklarıyla Lotus'un kalitesini, teknolojisini ve üretim hacmini uluslararası premium spor otomobil pazarıyla rekabet edebilecek seviyeye taşıyan ilk modeldir.

Bu nitelikleriyle Emira, hem tutkunlar için bir koleksiyon parçası hem de markanın elektrik çağına geçişindeki son geleneksel nefesi olarak, otomobil tarihinde şimdiden önemli bir yer edinmiştir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Türkiye için risk mi, fırsat mı?
ABD, 'bor'u da kritik mineral listesine ekledi
Katile yakalama
Netanyahu kararı
'Problemlerin yüzde 80-90'ı oradan çıktı'
Mahfi Eğilmez, ekonomideki en büyük hatanın tarihini verdi
CHP lideri Özel, gazetecilerin sorularını yanıtladı
"Bu memlekette gazetecilik yapmak suç değildir"
Okullarda ilk ara tatil başladı
Hafta sonuyla birlikte tatil toplam 9 gün
Enflasyonda hesaplar yine tutmadı
Yüzde 31 - 33 aralığına yükseltildi
East-Med yeniden gündemde
İsrail'den kritik açıklama
Yedikule Göğüs Hastalıkları Hastanesi davası
11 sanık ilk kez hakim karşısında
Bahis skandalında flaş gözaltılar
17 hakem ve 1 başkan hakkında gözaltı kararı
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’ın ve Peygamberin, hayat verecek emirleri
Tebrikler Samsunspor
Konferans Ligi'nde liderliğe yükseldi
Özgür Özel'den Erdoğan'a çağrı
'HSK, Akın Gürlek'i açığa alacak'
'Hakaret otomatı mı belli değil'
Erdoğan'dan Özgür Özel'e tepki
Bakan Şimşek bütçe komisyonunda konuştu
"Dolaysız vergilerin payını yüzde 38.3'e çıkarmayı hedefliyoruz"
Adıyaman'da İsias Otel Davası başladı
6 Şubat'ta 72 kişi hayatını kaybetmişti
Türkiye için risk mi, fırsat mı?
ABD, 'bor'u da kritik mineral listesine ekledi
Katile yakalama
Netanyahu kararı
'Problemlerin yüzde 80-90'ı oradan çıktı'
Mahfi Eğilmez, ekonomideki en büyük hatanın tarihini verdi
CHP lideri Özel, gazetecilerin sorularını yanıtladı
"Bu memlekette gazetecilik yapmak suç değildir"
Okullarda ilk ara tatil başladı
Hafta sonuyla birlikte tatil toplam 9 gün
Enflasyonda hesaplar yine tutmadı
Yüzde 31 - 33 aralığına yükseltildi
East-Med yeniden gündemde
İsrail'den kritik açıklama
Yedikule Göğüs Hastalıkları Hastanesi davası
11 sanık ilk kez hakim karşısında
Bahis skandalında flaş gözaltılar
17 hakem ve 1 başkan hakkında gözaltı kararı
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’ın ve Peygamberin, hayat verecek emirleri
Tebrikler Samsunspor
Konferans Ligi'nde liderliğe yükseldi
Özgür Özel'den Erdoğan'a çağrı
'HSK, Akın Gürlek'i açığa alacak'
'Hakaret otomatı mı belli değil'
Erdoğan'dan Özgür Özel'e tepki
Bakan Şimşek bütçe komisyonunda konuştu
"Dolaysız vergilerin payını yüzde 38.3'e çıkarmayı hedefliyoruz"
Adıyaman'da İsias Otel Davası başladı
6 Şubat'ta 72 kişi hayatını kaybetmişti
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.