Maaşta aslan payı konuta ve kiraya
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2015 yılına ilişkin "Hanehalkı Tüketim Harcaması" istatistiklerini yayımladı.
01.08.2016 00:00:00
Buna göre, Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 26 ile konut ve kira harcamaları aldı, harcamaların yüzde 20.2'sini gıda ve alkolsüz içeceklere yapılanlar oluşturdu. Hanehalkları, toplam harcamalarının yüzde 2'sini sağlık, yüzde 2.2'sini ise eğitim hizmetlerine yaptı.
Hanehalkı başına aylık ortalama tüketim harcaması 2014'te 2 bin 848 lira iken, 2015 yılında 3 bin 43 lira olarak tahmin edildi. Harcama türlerinin payında ise 2014 yılına göre önemli ölçüde değişiklik olmadı. Konut ve kira harcamalarının payı bir önceki yıla göre 1.2 puanlık artışla yüzde 24,8'den yüzde 26'ya yükseldi.
Gıda ve alkolsüz içecekler grubunun payı yüzde 19.7'den yüzde 20.2'ye, giyim ve ayakkabı harcamalarının payı yüzde 5.1'den yüzde 5.2'ye, otel, lokanta, pastane harcamalarının payı ise yüzde 6'dan yüzde 6.4'e yükseldi.
Diğer taraftan, ulaştırma harcamasının toplam harcamalardaki payı bir önceki yıla göre 0.8 puanlık düşüşle yüzde 17.8'den yüzde 17'ye geriledi. Ayrıca, mobilya ve ev eşyalarının payı yüzde 6.8'den yüzde 6.1'e, eğitim harcamalarının payı ise yüzde 2.4'ten yüzde 2.2'ye düştü. Alkollü içecek, sigara ve tütün (yüzde 4.2), haberleşme (yüzde 3.7) ile çeşitli mal ve hizmet (yüzde 4.3) harcamalarının payı ise 2015 yılında da değişmedi.
Hanehalkı başına aylık ortalama tüketim harcaması 2014'te 2 bin 848 lira iken, 2015 yılında 3 bin 43 lira olarak tahmin edildi. Harcama türlerinin payında ise 2014 yılına göre önemli ölçüde değişiklik olmadı. Konut ve kira harcamalarının payı bir önceki yıla göre 1.2 puanlık artışla yüzde 24,8'den yüzde 26'ya yükseldi.
Gıda ve alkolsüz içecekler grubunun payı yüzde 19.7'den yüzde 20.2'ye, giyim ve ayakkabı harcamalarının payı yüzde 5.1'den yüzde 5.2'ye, otel, lokanta, pastane harcamalarının payı ise yüzde 6'dan yüzde 6.4'e yükseldi.
Diğer taraftan, ulaştırma harcamasının toplam harcamalardaki payı bir önceki yıla göre 0.8 puanlık düşüşle yüzde 17.8'den yüzde 17'ye geriledi. Ayrıca, mobilya ve ev eşyalarının payı yüzde 6.8'den yüzde 6.1'e, eğitim harcamalarının payı ise yüzde 2.4'ten yüzde 2.2'ye düştü. Alkollü içecek, sigara ve tütün (yüzde 4.2), haberleşme (yüzde 3.7) ile çeşitli mal ve hizmet (yüzde 4.3) harcamalarının payı ise 2015 yılında da değişmedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.