logo
05 ARALIK 2025


Makas atma, sürücülerin kontrolü kaybetme riskini artırır

Trafikte makas atma, sürücülerin birbirlerini geçmek amacıyla yaptıkları bir manevradır. Bu eylem, genellikle hızlı ve ani bir şekilde bir aracın önüne geçmeyi içerir. Ancak, trafikte makas atmanın birçok tehlikesi bulunmaktadır

11.01.2025 18:08:00 / Güncelleme: 11.01.2025 18:11:03
Ahmet Haydar Tarhanlı
Makas atma, sürücülerin kontrolü kaybetme riskini artırır
Makas atma, sürücülerin kontrolü kaybetme riskini artırır
Makas atma, ani hızlanma ve yön değiştirme gerektirdiğinden, sürücülerin kontrolü kaybetme riskini artırır. Araçların birbirine çok yakın şekilde hareket etmesi, çarpışma olasılığını artırır. Özellikle yoğun trafik koşullarında, makas atan araçla diğer araçlar arasında güvenli mesafenin azalması, kazaların meydana gelmesine zemin hazırlar.

Çarpışma türleri



Arka çarpma: Makas atan araç, önündeki araca yaklaşırken, önündeki aracın durması durumunda arka çarpma olasılığı artar.
Yan çarpma: Yanlış bir makas atma, yan yoldan gelen bir araçla çarpışmaya neden olabilir.
Dönüş kazaları: Makas atma sırasında sürücünün dikkatinin dağılması, dönüşlerde kazalara yol açabilir.

Sürücü pikolojisi



Makas atma, sürücülerin motivasyonlarını etkileyebilir. Hızlı bir şekilde geçiş yapma isteği, dikkatin dağılmasına ve daha agresif bir sürüş tarzına yol açabilir. Bu durum, sürücülerin karar verme yeteneklerini olumsuz yönde etkileyebilir.

Stres ve anksiyete



Trafikte makas atma eyleminin gerçekleştirilmesi, diğer sürücülerle olan etkileşimleri zorlaştırabilir. Bu durum, stres ve anksiyete seviyelerini artırarak sürücülerin daha dikkatli olmalarını gerektirebilir.

Trafik kuralları ve yasal sonuçlar



Trafikte makas atma, birçok ülkede yasalarla düzenlenmiştir. Bu tür eylemler, sürücülerin trafik kurallarına uymamasını gösterir ve yasal yaptırımlara yol açabilir.

Ceza puanları



Makas atma eylemi, trafik ihlali olarak değerlendirilir ve ceza puanı ile sonuçlanabilir. Yasal yaptırımlar, sürücünün geçmişine ve ihlalin ciddiyetine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Toplumsal etkiler



Makas atmanın toplumsal etkileri de göz önünde bulundurulmalıdır. Trafikte meydana gelen kazalar, sadece kazaya karışan sürücüleri değil, aynı zamanda diğer yol kullanıcılarını da etkilemektedir.

Toplumda güvensizlik



Sürücülerin makas atma eylemi, diğer sürücüler arasında güven kaybına yol açabilir. Bu durum, trafik güvenliğine olan inancı zedeler ve yolculuk sırasında kaygıyı artırabilir.

Trafikte makas atma, birçok tehlikeyi beraberinde getiren bir eylemdir. Kazaların artışı, sürücü psikolojisi üzerindeki olumsuz etkiler, yasal sonuçlar ve toplumsal etkiler, bu eylemin ciddiyetini ortaya koymaktadır. Sürücülerin dikkatli olmaları ve trafik kurallarına uymaları, bu tür tehlikelerin önlenmesine katkıda bulunabilir. Bu yazıda ele alınan unsurlar, trafikte güvenli bir sürüş için dikkate alınması gereken önemli noktaları içermektedir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Adliyedeki skandal soygununun görüntüleri ortaya çıktı
Emanetteki altınları market arabasıyla götürmüş
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Emanete riayet
Teröristbaşıyla ne konuştular?
Tutanak özeti komisyonda okundu
Samsun'da akaryakıt istasyonu faciası davası başladı
Baba ve 2 kızı hayatını kaybetmişti
'Artık rapor yazılsın'
Bahçeli'den yeni çağrı
TÜİK Sağlık Harcamaları İstatistikleri'ni açıkladı
2024 yılında 2.4 trilyon TL sağlığa harcandı
Yunan bakan Dendias'a tepki
'Hayalci açıklamalar zarar veriyor'
Ferdi Zeyrek davası yarın başlıyor
2'si tutuklu 10 sanık hakim karşısına çıkacak
Lula da Silva'dan Trump'a işbirliği teklifi
"ABD'de bulunan Brezilyalı suç örgütü liderlerini gözaltına alalım"
Maduro, Trump'la görüşme yaptığını doğruladı
"Samimi bir havada gerçekleşti"
11. Yargı Paketi, TBMM Adalet Komisyonunda
Teklifin ilk 15 maddesi kabul edildi
İsrail ateşkes ihlalini sürdürüyor
Han Yunus'a hava saldırısı düzenledi
Bordo Mavililer yedeklerle çıktığı maçı rahat kazandı
Ziraat Türkiye Kupası: Trabzonspor: 2 - Vanspor FK: 0
'Cellat CHP'nin geçmişinde'
Erdoğan'dan Özgür Özel'e cellat cevabı
İstanbul'da çete operasyonu
13 şüphelinin 5'inin yaşı 18'den küçük
Adliyedeki skandal soygununun görüntüleri ortaya çıktı
Emanetteki altınları market arabasıyla götürmüş
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Emanete riayet
Teröristbaşıyla ne konuştular?
Tutanak özeti komisyonda okundu
Samsun'da akaryakıt istasyonu faciası davası başladı
Baba ve 2 kızı hayatını kaybetmişti
'Artık rapor yazılsın'
Bahçeli'den yeni çağrı
TÜİK Sağlık Harcamaları İstatistikleri'ni açıkladı
2024 yılında 2.4 trilyon TL sağlığa harcandı
Yunan bakan Dendias'a tepki
'Hayalci açıklamalar zarar veriyor'
Ferdi Zeyrek davası yarın başlıyor
2'si tutuklu 10 sanık hakim karşısına çıkacak
Lula da Silva'dan Trump'a işbirliği teklifi
"ABD'de bulunan Brezilyalı suç örgütü liderlerini gözaltına alalım"
Maduro, Trump'la görüşme yaptığını doğruladı
"Samimi bir havada gerçekleşti"
11. Yargı Paketi, TBMM Adalet Komisyonunda
Teklifin ilk 15 maddesi kabul edildi
İsrail ateşkes ihlalini sürdürüyor
Han Yunus'a hava saldırısı düzenledi
Bordo Mavililer yedeklerle çıktığı maçı rahat kazandı
Ziraat Türkiye Kupası: Trabzonspor: 2 - Vanspor FK: 0
'Cellat CHP'nin geçmişinde'
Erdoğan'dan Özgür Özel'e cellat cevabı
İstanbul'da çete operasyonu
13 şüphelinin 5'inin yaşı 18'den küçük
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.