Markalarla AVM'ler bilek güreşinde
BMD Başkanı Sinan Öncel, salgın nedeniyle alınan kısıtlama kararları nedeniyle AVM mağazalarının Ocak ayı cirolarında ortalama yüzde 50-60 kayıp olduğuna işaret ederek, "Zarar eden mağazalarda markalarımıza, bir defaya özel AVM'lerden tazminatsız erken çıkış imkânı verilmeli" dedi. AVM'ler ise tazminatsız çıkışı reddediyor.
09.02.2021 18:55:00





İBRAHİM ETHEM YIĞ / DETAY HABER
Ağırlıklı olarak AVM'lerde mağaza açan markaların çatı kuruluşu Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Başkanı Sinan Öncel, hafta içi çalışma saatlerinin daraltılması ve hafta sonları sokağa çıkma yasağı nedeniyle markaların AVM mağazalarında alışveriş saatlerinin yüzde 60'ını kaybettiğini dile getirdi. AVM'lerin ziyaretçi trafiğinde yüzde 70'lere varan düşüş olduğunu bildiren Sinan Öncel, şöyle devam etti: "Üyelerimiz arasında yaptığımız yılın ilk anketine göre AVM mağazalarında Ocak ayı cirolarında ortalama yüzde 50-60 kayıp var. Diğer taraftan yeni yılla birlikte hammadde maliyetleri ve diğer kalemler nedeniyle giderlerimizde önemli artışlar oldu. AVM'lerde cirosu zorunlu giderleri bile karşılayamayan mağaza sayısı her geçen ay daha da artıyor. Markalarımız bazı mağazalarda aylık cironun yüzde 10'unu genel gider olarak ödemek zorunda kalıyor. Bu durumda daha önce de ısrarla söylediğimiz gibi zarar eden mağazalarda markalarımıza bir defaya özel tazminatsız erken çıkış imkânı verilmesinin tek ve en adil çözüm olduğunu düşünüyoruz."
Yeni mağaza açan marka da var
Öncel, bütün olumsuz koşullara rağmen markaların mevcut ekosistemi yaşatmak ve istihdamı korumak için fedakârlık yapmaya devam ettiğinin altını çizdi. Markalar için çözümün 'verimli mağazacılık' olduğunu vurgulayan Öncel, "2020'de üyelerimizin yüzde 76'sı AVM'lerde mağaza kapatırken, yüzde 67'si yeni mağaza açtı. Bu yıl da üyelerimizin yüzde 73'ü AVM'lerde mağaza kapatmayı planlarken, yüzde 69'u yeni mağaza açacağını beyan ediyor. BMD anketinde de görüldüğü gibi AVM'lerde neredeyse kapanan kadar yeni mağaza açılıyor. Yani uygun lokasyonda uygun kiralama koşulları sunan, 'adil ticaret' ilkesi ile hareket eden, genel giderlerini şeffaf bir şekilde paylaşan, 'kiracısı ile dost' AVM yatırımcıları için fırsatlar devam ediyor" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.