'Memur ve emeklilerde yoksul'
Bağımsız Kamu Görevlileri Sendikaları Konfederasyonu Genel Başkanı Bayram Zengin, Mart enflasyonunun memur ve emeklilerine soğuk duş etkisi yaptığını belirtti.
Memur ve emeklilerinin büyümeden pay alamadığını da belirten BASK Genel Başkanı Zengin, şunları söyledi: "TÜİK tarafından açıklanan rakamlara göre Mart ayı tüketici enflasyonu (TÜFE) bir önceki aya göre yüzde 0.99, Aralık ayına göre ise yüzde 2.77 oranında artmıştır. TÜİK'in enflasyon açıklaması, yüreklere su serpmekten uzaktır. Memur ve emeklilerine 2018 Ocak ayında bir önceki 6 aylık dilimdeki enflasyon farkıyla birlikte yapılan yüzde 5.69 oranındaki artışın yüzde 49'luk kısmı yılın ilk üç ayında erimiştir. Memur ve emeklilerinin aylıklarında yılın ilk 6 ayı için toplu sözleşme gereği yapılan yüzde 4'lük artışın ise yüzde 69'luk kısmı yılın ilk üç ayında geri alınmıştır. Düzenli olarak yapılan açlık ve yoksulluk sınırı araştırmaları memurların tamamına yakınının yoksulluk sınırı altında maaş aldığını göstermektedir. Türk-İş tarafından Mart ayında yapılan araştırmaya göre 4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 1.663 TL, yoksulluk sınırı ise 5.415 TL'dir. Bu durumda daire başkanı ve üzeri üst düzey yöneticiler çok az sayıdaki memurlar hariç, tüm memurlar yoksulluk sınırı altında maaş almaktadır."
YENİ MESAJ/ANKARA
















































































