Siyasilerin fikirleri
Siyasiler tarafından söylenenler: Biz YÖK yasasını şu anda Meclis'e getirmekteyiz. Fakat bu yasaya karşı iki büyük şikayet mevcuttur. Bunlar:
1 - İmtihanlara kısa süre kaldı. Şu anda değişmeler yapılırsa o duruma öğrencilerin uyması çok zor olacaktır. Onun için bu yasa gelecek öğretim yılına kalmalıdır,
2 - İkinci husus ise meslek liselerine verilecek haklardır. Hatta öyle de denmemektedir. Aynı zamanda da, İHL'lere verilecek avantajlardır da denmektedir.
Biz ise bu yasayı çoktan beri -hatta 1.5 yıldan beri- hazırlamaktayız. Üniversite mensuplar ve özellikle YÖK idarecileri her çağrımıza olumsuz cevaplar vermektedirler. Şimdi de onlar, benzeri bir davranış içinde bulunmaktadır. Anlaşmamız uzadı, vakit geçiyor. Meslek liselerinde şu anda 1.000.000 kadar öğrenci okumaktadır. Onların arasından İHL öğrencileri sadece % 8'ini oluşturmaktadırlar. Ama yine de bizi sanki sadece İHL'ler için hazırlanmış bir yasadır şeklinde suçlamaktadırlar. Meslek okullarına karşı bu tutum büyük bir haksızlıktır.
Okullar milletin bahçeleridir
Bazı kimseler , İHL'ler için; Bizim "arka bahçemizdir" dedikleri olmuştur. Lakin bu durum hakikate uymamaktadır. Ülkemizdeki tüm okullarımız hepimizin bahçeleri olmalıdır. Onlar kimsenin tekelinde değildir ve olmamalıdır. O çocuklar hepimizin candan sevdiğimiz çocuklarımızdır. Geleceğimizdir. Bazıları öteki düz liseler için de çeşitli fikirler yürütmektedir ve yürütebilir de. Ama onlar da yine sadece ve sadece tüm Türkiye'mizin bahçeleri olabilir. Sosyal açıdan bakıldığında ise bazı siyasilerimiz şöyle demektedirler: Bizim arka bahçemiz aslında tüm varoşlardır - tüm fakir halktır. Ama şu anda meslek okulları çocuklarımıza üniversite girişlerinde büyük puanlama haksızlığı yapılmaktadır. Onları düzeltmek gerekmektedir. Acelemiz bu sebeple olmaktadır.
Bizi siyasi amaçla suçlamaktadırlar. Ama bu yasada bizim hiçbir siyasi amacımız yoktur.
CHP'lilerin dedikleri-cevapları
1 - Bu yasaya intikam yasası diyorlar. Dinselleştirmeye giden bir yasa olarak anılmaktadır. Adeta 28 Şubat'ın rövanşı alınmak istenmekte denilmektedir. Yasada siyasi amaç olduğu aşikare görülmektedir. Bu yasayla anayasa - muhalefet partiler - YÖK mensupları - üniversiteler - kamuoyu ve öğrenciler çiğnenmektedir. Yasayla gerçekler çarpıtılmaktadır. Öğretim üyelerine ve hukuka aykırı davranışlar görülmektedir.
2 - Taslak, Anayasa'nın 130/131 maddelerine de aykırı düşmektedir. YÖK yasası üniversite mensupları ile birlikte hazırlanır denmektedir. Öte taraftan son yasanın, siyasi ağırlıklı olan Hükümet tarafından hazırlandığını görmekteyiz.
3 - Mesela değişik katsayıları hazırlanmıştır - Bunların Bilimsel dayanağı nedir - Hangi bilimsel özellikleri mevcuttur? Bunlar hangi mantığa dayanmaktadır?
4 - Erdoğan, Teziç YÖK başkanı olarak kendi görüşlerini ortaya koydu ama O'nu dinleyen yok.
5 - Bu yasayla 3.5 milyon normal lise öğrencisi huzursuz edilecektir. Esas mağdur olacak olan onlardır denilmektedir. Bütün bunların olması İHL okulları içindir. Tasarı açıkça siyasi ağırlıklıdır. Onların üniversitelere girmesi için uğraşlar verilmektedir. Öğretim eşitliği ortada yokken, fırsat eşitliği gösterilmek istenmektedir. Eşit eğitilmeyenlere eşit imkan verilmek istenmektedir. Bu bir çarpıklığı ifade etmektedir.
6 - Orta öğrenimde reform yapmak gerekmektedir. Bütün bu durumları yeniden değerlendirmek gerekmektedir. Bütün bunlar konuşulmakta ama CHP sadece tenkit etmekle yetinmektedir. Ayrı bir plan ve teklifi ise hala ortaya koymuş değildir. Ama her şeye rağmen yine de uzlaşma olmadan huzur sağlanamaz.
Siyasiler tarafından söylenenler: Biz YÖK yasasını şu anda Meclis'e getirmekteyiz. Fakat bu yasaya karşı iki büyük şikayet mevcuttur. Bunlar:
1 - İmtihanlara kısa süre kaldı. Şu anda değişmeler yapılırsa o duruma öğrencilerin uyması çok zor olacaktır. Onun için bu yasa gelecek öğretim yılına kalmalıdır,
2 - İkinci husus ise meslek liselerine verilecek haklardır. Hatta öyle de denmemektedir. Aynı zamanda da, İHL'lere verilecek avantajlardır da denmektedir.
Biz ise bu yasayı çoktan beri -hatta 1.5 yıldan beri- hazırlamaktayız. Üniversite mensuplar ve özellikle YÖK idarecileri her çağrımıza olumsuz cevaplar vermektedirler. Şimdi de onlar, benzeri bir davranış içinde bulunmaktadır. Anlaşmamız uzadı, vakit geçiyor. Meslek liselerinde şu anda 1.000.000 kadar öğrenci okumaktadır. Onların arasından İHL öğrencileri sadece % 8'ini oluşturmaktadırlar. Ama yine de bizi sanki sadece İHL'ler için hazırlanmış bir yasadır şeklinde suçlamaktadırlar. Meslek okullarına karşı bu tutum büyük bir haksızlıktır.
Okullar milletin bahçeleridir
Bazı kimseler , İHL'ler için; Bizim "arka bahçemizdir" dedikleri olmuştur. Lakin bu durum hakikate uymamaktadır. Ülkemizdeki tüm okullarımız hepimizin bahçeleri olmalıdır. Onlar kimsenin tekelinde değildir ve olmamalıdır. O çocuklar hepimizin candan sevdiğimiz çocuklarımızdır. Geleceğimizdir. Bazıları öteki düz liseler için de çeşitli fikirler yürütmektedir ve yürütebilir de. Ama onlar da yine sadece ve sadece tüm Türkiye'mizin bahçeleri olabilir. Sosyal açıdan bakıldığında ise bazı siyasilerimiz şöyle demektedirler: Bizim arka bahçemiz aslında tüm varoşlardır - tüm fakir halktır. Ama şu anda meslek okulları çocuklarımıza üniversite girişlerinde büyük puanlama haksızlığı yapılmaktadır. Onları düzeltmek gerekmektedir. Acelemiz bu sebeple olmaktadır.
Bizi siyasi amaçla suçlamaktadırlar. Ama bu yasada bizim hiçbir siyasi amacımız yoktur.
CHP'lilerin dedikleri-cevapları
1 - Bu yasaya intikam yasası diyorlar. Dinselleştirmeye giden bir yasa olarak anılmaktadır. Adeta 28 Şubat'ın rövanşı alınmak istenmekte denilmektedir. Yasada siyasi amaç olduğu aşikare görülmektedir. Bu yasayla anayasa - muhalefet partiler - YÖK mensupları - üniversiteler - kamuoyu ve öğrenciler çiğnenmektedir. Yasayla gerçekler çarpıtılmaktadır. Öğretim üyelerine ve hukuka aykırı davranışlar görülmektedir.
2 - Taslak, Anayasa'nın 130/131 maddelerine de aykırı düşmektedir. YÖK yasası üniversite mensupları ile birlikte hazırlanır denmektedir. Öte taraftan son yasanın, siyasi ağırlıklı olan Hükümet tarafından hazırlandığını görmekteyiz.
3 - Mesela değişik katsayıları hazırlanmıştır - Bunların Bilimsel dayanağı nedir - Hangi bilimsel özellikleri mevcuttur? Bunlar hangi mantığa dayanmaktadır?
4 - Erdoğan, Teziç YÖK başkanı olarak kendi görüşlerini ortaya koydu ama O'nu dinleyen yok.
5 - Bu yasayla 3.5 milyon normal lise öğrencisi huzursuz edilecektir. Esas mağdur olacak olan onlardır denilmektedir. Bütün bunların olması İHL okulları içindir. Tasarı açıkça siyasi ağırlıklıdır. Onların üniversitelere girmesi için uğraşlar verilmektedir. Öğretim eşitliği ortada yokken, fırsat eşitliği gösterilmek istenmektedir. Eşit eğitilmeyenlere eşit imkan verilmek istenmektedir. Bu bir çarpıklığı ifade etmektedir.
6 - Orta öğrenimde reform yapmak gerekmektedir. Bütün bu durumları yeniden değerlendirmek gerekmektedir. Bütün bunlar konuşulmakta ama CHP sadece tenkit etmekle yetinmektedir. Ayrı bir plan ve teklifi ise hala ortaya koymuş değildir. Ama her şeye rağmen yine de uzlaşma olmadan huzur sağlanamaz.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006