logo
11 TEMMUZ 2025

Mobil reklamlar başarıyı getiriyor

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar oluyor
 

09.06.2022 15:06:00
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye'deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 'Reklam Dikkat Araştırması'na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i televizyon izlerken, yüzde 68'i yatakta uyumadan önce, yüzde 65'i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66'sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.


En çok video tıklanıyor


Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54'i "30 dakika ile 1 saat arası" yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 83'ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ettikleri söyledi. Kullanıcıların yüzde 30'u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29'u ise reklama tıkladığını ifade etti. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53'ü video reklamları, yüzde 50'si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33'ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.


Duygusal hikayeler daha kalıcı


Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtti. Ayrıca yüzde 89'u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84'ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 57'si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52'si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38'i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtti. Araştırmaya göre markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Çünkü Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 40'ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Leman Dergisi'nin karikatür soruşturmasında gelişme
Firari yazı işleri müdürü gözaltına alındı
Silah bırakma gösterisi
Bir grup terörist silah yaktı ve gitti
Bahçeli'den silah bırakma açıklaması
'PKK’nın kurucu önderliği sözünü tuttu'
30 terörist silahlarını imha edecek
PKK sembolik silah bırakıyor
'Gazze'deki sivillere defolun diyoruz'
Katil Netanyahu'dan küstah tehdit
Tedavi altındaydı
Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Yiğit Bulut öldü
İsteyen herkes başkan adayı olamazmış
Zorbalık derneklere de sıçradı
LGS sonuçları açıklandı
Tercihler 14 - 24 Temmuz arası
Srebrenitsa Soykırımının yıl dönümü
Soykırımın 7 kurbanı toprağa verilecek
Kartalkaya'da yakınlarını kaybedenler konuştu
170 gün geçti 'artık yeter'
Mısır'dan 'Avrupalı İmamlar'ın İsrail ziyaretine tepki
'Utanç verici bir manzara'
Mısır ve Çin'den 'milli paralarla ticaret' hamlesi
3 anlaşma imzalandı
ABD, Kanada'ya yüzde 35 ilave vergi uygulayacak
Trump: 1 Ağustos'ta başlıyor
Erdoğan'dan kritik atamalar
Üniversitelere rektör atadı
4 kişideki para 750 milyon kişiden fazla
İşte gelir adaletsizliğinin geldiği nokta
Leman Dergisi'nin karikatür soruşturmasında gelişme
Firari yazı işleri müdürü gözaltına alındı
Silah bırakma gösterisi
Bir grup terörist silah yaktı ve gitti
Bahçeli'den silah bırakma açıklaması
'PKK’nın kurucu önderliği sözünü tuttu'
30 terörist silahlarını imha edecek
PKK sembolik silah bırakıyor
'Gazze'deki sivillere defolun diyoruz'
Katil Netanyahu'dan küstah tehdit
Tedavi altındaydı
Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Yiğit Bulut öldü
İsteyen herkes başkan adayı olamazmış
Zorbalık derneklere de sıçradı
LGS sonuçları açıklandı
Tercihler 14 - 24 Temmuz arası
Srebrenitsa Soykırımının yıl dönümü
Soykırımın 7 kurbanı toprağa verilecek
Kartalkaya'da yakınlarını kaybedenler konuştu
170 gün geçti 'artık yeter'
Mısır'dan 'Avrupalı İmamlar'ın İsrail ziyaretine tepki
'Utanç verici bir manzara'
Mısır ve Çin'den 'milli paralarla ticaret' hamlesi
3 anlaşma imzalandı
ABD, Kanada'ya yüzde 35 ilave vergi uygulayacak
Trump: 1 Ağustos'ta başlıyor
Erdoğan'dan kritik atamalar
Üniversitelere rektör atadı
4 kişideki para 750 milyon kişiden fazla
İşte gelir adaletsizliğinin geldiği nokta
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.