logo
22 MAYIS 2025

Mobil reklamlar başarıyı getiriyor

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar oluyor
 

09.06.2022 15:06:00
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye'deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 'Reklam Dikkat Araştırması'na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i televizyon izlerken, yüzde 68'i yatakta uyumadan önce, yüzde 65'i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66'sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.


En çok video tıklanıyor


Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54'i "30 dakika ile 1 saat arası" yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 83'ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ettikleri söyledi. Kullanıcıların yüzde 30'u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29'u ise reklama tıkladığını ifade etti. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53'ü video reklamları, yüzde 50'si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33'ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.


Duygusal hikayeler daha kalıcı


Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtti. Ayrıca yüzde 89'u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84'ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 57'si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52'si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38'i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtti. Araştırmaya göre markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Çünkü Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 40'ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Kuryeler ve şirketler için yeni dönem
Karar Resmi Gazete’de yayımlandı
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
Emekliler maaş için sokaklara döküldü
Çok sayıda yaralı var!
İsrail vampir gibi kana doymuyor
Katledilenlerin sayısı 53 bin 762'yi aştı
16 tutuklama talebi
4 kişi için adli kontrol şartı
İzmir'de adliyede rüşvet operasyonu
İcra müdür yardımcısı ve katip gözaltında
35 maddelik kanun teklifi TBMM komisyonunda
TSK ile ilgili madde dikkat çekici
'Aday olma gibi bir derdim yok'
Açılım, yeni anayasa ve seçim mesajı
İsrail eski başbakanı, bakanlara "terörist" dedi
"Hükümetin taşkınlıklarına son verilmeli"
Yunanistan'a Pontus cevabı
'Geçmişleri katliamlarla dolu'
Ege'ye deprem uyarısı!
'8.5 büyüklüğünde deprem olabilir'
Ukraynalı askerlere 'Rusya'ya katılın' çağrısı
Açıklama Çeçen komutandan geldi
Enflasyon hedefi açıklandı
'2025 sonunda yüzde....'
KKTC'ye Türk ambargosu mu?
TDT zirvesine davet edilmedi
Eurovision hakkında şok iddia!
Yarışmayı NATO mu başlattı?
Kuryeler ve şirketler için yeni dönem
Karar Resmi Gazete’de yayımlandı
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
123456789101112131415
Kuryeler ve şirketler için yeni dönem
Karar Resmi Gazete’de yayımlandı
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
Emekliler maaş için sokaklara döküldü
Çok sayıda yaralı var!
İsrail vampir gibi kana doymuyor
Katledilenlerin sayısı 53 bin 762'yi aştı
16 tutuklama talebi
4 kişi için adli kontrol şartı
İzmir'de adliyede rüşvet operasyonu
İcra müdür yardımcısı ve katip gözaltında
35 maddelik kanun teklifi TBMM komisyonunda
TSK ile ilgili madde dikkat çekici
'Aday olma gibi bir derdim yok'
Açılım, yeni anayasa ve seçim mesajı
İsrail eski başbakanı, bakanlara "terörist" dedi
"Hükümetin taşkınlıklarına son verilmeli"
Yunanistan'a Pontus cevabı
'Geçmişleri katliamlarla dolu'
Ege'ye deprem uyarısı!
'8.5 büyüklüğünde deprem olabilir'
Ukraynalı askerlere 'Rusya'ya katılın' çağrısı
Açıklama Çeçen komutandan geldi
Enflasyon hedefi açıklandı
'2025 sonunda yüzde....'
KKTC'ye Türk ambargosu mu?
TDT zirvesine davet edilmedi
Eurovision hakkında şok iddia!
Yarışmayı NATO mu başlattı?
Kuryeler ve şirketler için yeni dönem
Karar Resmi Gazete’de yayımlandı
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.