Müslüman turistlerin gözdesi Türkiye
Mastercard’ın Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi raporuna göre Türkiye, Müslüman turistlerin öncelikle tercih ettiği ilk dört ülkeden biri oldu. Rapor, Müslüman turistlerin seyahat pazarının 2026 yılında 300 milyar dolara ulaşabileceğini ortaya koydu
27.05.2019 00:00:00





A. SAFA TERZİ/İSTANBUL
Mastercard'ın CrescentRating ile birlikte Müslüman turistlerin seyahat tercihlerine yönelik yayınladığı "Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi" raporuna göre Müslüman seyahat pazarı 2026 yılında 300 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Bu pazarın yüzde 60'ını 18-34 yaş arasında bulunan Y ve Z kuşağı oluşturuyor ve Müslüman turistler giderek dijitalleşiyor. Rapora göre dijitalleşme konusunda öncü olan Y ve Z kuşağının 2026 yılında online seyahat pazarında yapılacak harcamanın yüzde 60'ını gerçekleştireceği belirtiliyor.
Bu nedenle, ülkelerin ve hizmet sağlayıcıların dijitalleşmeye önem vermeleri gerektiğini vurgulayan rapor ayrıca tüm yaşlardaki Müslüman turistler için sosyal medya uygulamalarını da geliştirmelerini öneriyor. Araştırmaya göre Müslüman turistler, gidecekleri yerler hakkında araştırmayı çoğunlukla web sitelerinden yapıyorlar ve online rezervasyonu tercih ediyorlar. Dijitalleşen Müslüman turistleri konaklamada seçim yaparken de dijital özellikleri dikkate alıyorlar.
Konaklama ve restoran tercihlerinde en önemli kriterin "ücretsiz internet" hizmeti olduğu dikkat çekiyor. Konakladıkları otellerde "Namaz zamanlarının odadaki TV ekranından görüntülenebilmesi" kriteri ise 3. sırada yer alıyor. Rapora göre, Müslüman turistler seyahat deneyimlerini de gezi sırasında anında paylaşıyorlar.
Bu pazarın yüzde 60'ını 18-34 yaş arasında bulunan Y ve Z kuşağı oluşturuyor ve Müslüman turistler giderek dijitalleşiyor. Rapora göre dijitalleşme konusunda öncü olan Y ve Z kuşağının 2026 yılında online seyahat pazarında yapılacak harcamanın yüzde 60'ını gerçekleştireceği belirtiliyor.
Bu nedenle, ülkelerin ve hizmet sağlayıcıların dijitalleşmeye önem vermeleri gerektiğini vurgulayan rapor ayrıca tüm yaşlardaki Müslüman turistler için sosyal medya uygulamalarını da geliştirmelerini öneriyor. Araştırmaya göre Müslüman turistler, gidecekleri yerler hakkında araştırmayı çoğunlukla web sitelerinden yapıyorlar ve online rezervasyonu tercih ediyorlar. Dijitalleşen Müslüman turistleri konaklamada seçim yaparken de dijital özellikleri dikkate alıyorlar.
Konaklama ve restoran tercihlerinde en önemli kriterin "ücretsiz internet" hizmeti olduğu dikkat çekiyor. Konakladıkları otellerde "Namaz zamanlarının odadaki TV ekranından görüntülenebilmesi" kriteri ise 3. sırada yer alıyor. Rapora göre, Müslüman turistler seyahat deneyimlerini de gezi sırasında anında paylaşıyorlar.
Türkiye ulaşımda cazip
Mastercard raporu Müslüman turistlerin Türkiye'yi ulaşım kolaylığı için tercih etiğini de ortaya koydu. Müslümanların Seyahat Tercihleri endeksinde Türkiye genel sıralamada 4. sırada yer alıyor, ancak havayolu bağlantılarının bulunması, ulaşım kolaylığı ve vizesiz ulaşım imkanları açısından en üst sırada olduğu dikkat çekiyor.
Türkiye'yi sırasıyla Malezya, Tayland, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar takip ediyor.
Turist rekoru Bangkok'ta
Mastercard tarafından yayınlanan Hedef Şehirler Endeksi raporunun 2018 sonuçlarına göre ise; dünya sıralamasında 20 milyon ziyaretçi ile Bangkok ilk sıradaki yerini korurken, ilk 10 şehir sıralaması Londra, Paris, Dubai, Singapur, New York, Kuala Lumpur, Tokyo, İstanbul ve Seul şeklinde oldu. İstanbul, Avrupa yatılı ziyaretçi sayısı sıralamasında üçüncülüğünü korurken, dünyada ise bir basamak yükselerek 9. sıraya çıktı.
Antalya ise 2016 yılında 5.89 milyon ziyaretçiyi ağırlarken, 2017 yılında büyük bir sıçrama yaparak 9.42 milyon ziyaretçiye ulaştı. Rapora göre Antalya, 2018 yılında yatılı ziyaretçide yüzde 19.66 artış beklentisi ile ilk 20 şehir arasında en yüksek orana sahip.
Beklentilere göre 2 şehir büyümeye devam ederek ayrı ayrı yüzde 20'ye yakın rekor bir büyüme gösterecek.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.