Öğrenciler renkli kitap istiyor
Yapılan bir araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 77'si renkli basılan ders notlarını daha çok okumak istiyor; yüzde 85'i de renkli grafik ve tabloları daha iyi anladıklarını söylüyor
20.04.2012 00:00:00
HABER MERKEZİ
Ders notlarına ilişkin entresan araştırma, dünyanın değişik ülkelerinden 3-12 sınıf aralığındaki 1002 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırma sonucu, rengin kavrama üzerindeki etkisinin özellikle ilk ve orta öğretim seviyesindeki öğrencilerde belirgin olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma ayrıca, mevcut ders notlarında renkli resim ya da yazıların çok az kullanıldığını da gösteriyor. Araştırma sonucunda ortaya çıkan ana veriler şu şekilde sıralanıyor:
* Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 77'si, renkli dokümanların, odaklanma, ilgi çekme ve hafızada tutma oranını arttırdığı görüşüne katılıyor.
* Öğrencilerin yüzde 85'i renkli grafik ve tabloları daha iyi anladıklarını söylüyor.
* Öğrencilerin yüzde 70'i ise, renk kullanımının, ev ödevlerini daha eğlenceli hale getireceğini düşünüyor.
* Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 58'i, fen bilimleri derslerini renkli ders notlarıyla daha kolay öğrendiklerini belirtirken, sosyal bölümdeki derslerde rengin öğrenmeyi kolaylaştırdığını düşünenlerin oranı yüzde 46. Öğrencilerin yüzde 43'ü ise, matematik dersinde, renkli dokümanların, öğrenmeyi kolaylaştırdığına inanıyor.
* Öğrencilerin yüzde 43'ü, her gün en az bir basılı ders notu alıyor. Bunların yüzde 79'u kelimelerin, yüzde 82'si numaraların, yüzde 72'si resimlerin, yüzde 69'u ise grafiklerin renksiz olduğunu belirtiyor.
* Öğrencilerin yüzde 42'si ders konularının daha ilgi çekici yollarla öğretilmesini istiyor.
* Eğitmenlerin de yüzde 58'i, rengin, öğrenmeyi ve akılda tutmayı arttırdığını düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.