Önceki yazımızda uygulanan eğitim sistemi ve onun meyvesi olan gençliğimizin düştüğü acıklı duruma bir parça değindik. İyi de milli eğitim nasıl olmalı? Bu eğitim sadece isimle mi milli olmalı?Nasıl bir insan modeli yetiştirmeliyiz? Gibi daha birçok soruya Prof. Dr. Haydar Baş Beyin Sosyal Devlet-Milli Devlet tezinden cevaplar bulalım?"Biz, ilk olarak fertlere haklarını verecek insanı ele alıyoruz. Öncelikle bu insanı yetiştiriyoruz. Hak ve hürriyetleri yaşatacak uygulamaları hayata geçirecek bir yaşam telakkisi kazandırıldıktan sonra, ancak insan haklarının uygulamalarından bahsedilebilir. Milli Devlet, eğitim konusunu, günümüzde ihtiyaç duyulan ve özlenen insanın yetiştirilmesi bakımından önemle ele almaktadır. Bu bağlamda kapitalizmin bencil ve egoist insan modelinin yerine, tüm insanlığa haklarını verecek ve onları koruyacak fertlerin yetiştirilmesi milli eğitimin ana vazifelerindendir. Birlik ve beraberliği temin edecek, devlet ve milletine bağlı bireylerin yetiştirilmesi de vazgeçilemez esastır.? Her milletin kendine ait değerleri, özelde ise Türk Milletine ait değerleri gençliğimize kazandırmamızdır. Bugün hangi millete bakarsanız bakınız, örnek bir modeli vardır. Bir İngiliz veya bir Alman vs. gencini farklı milletlerin gençliğinden ayıran bir modeli mevcuttur. Kendi değerleriyle, örfüyle, âdetiyle kısacası medeniyeti ile yoğrulmuş "model anlayış" örgün ve yaygın eğitim ile kendine öğretilmiştir.Bizde ise böyle bir "Türk Modeli" henüz belirlenmemiştir. Dolayısıyla gençliğimizin yetiştirilmesinde de ona örnek olarak sunulan bir Türk modeli maalesef yoktur. Bu boşlu ister istemez globalizmin kültür anlayışı ile doldurulmaktadır?Çağdaşlaşmayı, batılı gibi olma, şeklinde algılayan bu nesil, kendi gibi hareket etmeyenlere karşı, taklit ettikleri ile bir üstünlük kazandığını düşünmektedir. Sahip olduğu değerlerini, milli kimliğini ve medeniyetini hiçe sayan bu anlayış, batı taklidinde bir hayat telakkisi ile modernleştiğini düşünürken, geldiği noktada öz kimliğini ve değerlerini yitirmektedir?? Globalizmin karşısında dik durabilmek, değerlerine sahip çıkan bir gençliğin yetiştirilmesi ile sağlanabilir. Verilecek eğitim bu nedenle kültürümüze, tarihimize ve değerlerimize sahip çıkan bir hayat telakkisi ekseninde olmalıdır. Milli Devletin en büyük sermayesi elbette ki yetişmiş gençliğidir. Vazifemiz, iyi eğitilmiş, bilgili, tecrübeli ve kabiliyetli genç neslin yetiştirilmesidir?? Milli Devletin eğitim anlayışında birlik ve beraberliği içine sindirmiş, hoşgörülü, adil, kuşatıcı, Türk kimliğini onurla temsil edecek bireylerin yetiştirilmesi olacaktır. Milli-Manevi değerlerimize, gelenek ve göreneklerimize uygun olarak çağdaş standartlarda bir eğitim verilmesi kaçınılmazdır. Milletleri ayakta tutan milli kültürü gençliğe vermek, Milli Devletin en önemli eğitim politikalarındandır?? Milli değerlerin muhafazası, Milli Devletin devamında hayati önemdedir. Küreselleşme bombardımanları karşısında dik durabilmek için, kendi değerlerimize sarılmamız ve gençliğimize bu değerlerimizi öğretmemiz mecburidir. Bu gerekçelerle milli kültürle gençliği doyurmak, aslında onu kendine döndürmek olacaktır?? Eğitim politikamızda, gençliğimize baştanbaşa övünülecek ve iftihar edilecek medeniyet tablolarıyla dolu tarihimiz öğretilecektir. Din eğitimi ve öğretimi, anayasamızın bir gereği olarak milli eğitimin bir parçası ve tamamlayıcısıdır?? Biz eğitimi üç ana dala ayırabiliriz;1-İnsanın özündeki değerlerinin ortaya çıkarılmasını sağlayacak eğitim?2-Milleti millet yapan ortak değerlere sahip nesillerin yetiştirilmesi? 3-Hem çağdaş bilgileri bilen, hem de bilimi daha ileriye taşıyacak bir donanıma sahip olan nesillerin yetiştirilmesi?Yukarıdaki temel ilkelerle şekillenen Milli Eğitim anlayışımızda, böyle bir eğitimin verilmesine katkı sağlayacak dört ana ocak veya kurum bulunmaktadır. Bunlar; Aile, toplum, asker ocağı ile eğitim ve öğretim kurumlarıdır?" (Sosyal Devlet-Milli Devlet sayfa:211-212)
Akın Aydın / diğer yazıları
- ‘Para milletin itibarıdır’ diyordu onu da kaybettirdi / 29.03.2024
- Siyasetçiler Yasak Elma ve Kızılcık Şerbeti dizilerini mi izliyor! / 28.03.2024
- Dünya lideri demek kolay, olmak zor / 27.03.2024
- Siyasette de hep masa kazanıyor / 25.03.2024
- Erdoğan neden sözlerinin esiri olmuyor? / 24.03.2024
- Erdoğan ‘seçimden sonrası tufan diyenleri’ not alıyormuş / 23.03.2024
- Müslümanların kan ile iftarı ve son fetva / 22.03.2024
- Erdoğan’a biat ve bozkurtların aklaşması / 21.03.2024
- Hüseyin Baş: 'Bunlarda hiçbir değer ve kutsal yok' / 20.03.2024
- Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor / 19.03.2024
- Siyasetçiler Yasak Elma ve Kızılcık Şerbeti dizilerini mi izliyor! / 28.03.2024
- Dünya lideri demek kolay, olmak zor / 27.03.2024
- Siyasette de hep masa kazanıyor / 25.03.2024
- Erdoğan neden sözlerinin esiri olmuyor? / 24.03.2024
- Erdoğan ‘seçimden sonrası tufan diyenleri’ not alıyormuş / 23.03.2024
- Müslümanların kan ile iftarı ve son fetva / 22.03.2024
- Erdoğan’a biat ve bozkurtların aklaşması / 21.03.2024
- Hüseyin Baş: 'Bunlarda hiçbir değer ve kutsal yok' / 20.03.2024
- Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor / 19.03.2024