Ordu'dan bir yılda 590 ton bal ihraç edildi
Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz, 2024 yılında 590 ton balın ihraç edildiğini söyledi
12.05.2025 12:51:00
İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı





Ordulu arıcıların emeği ile üretilen ve Ordu Arıcılık Araştırma Enstitüsü bünyesinde kurulan bal paketleme tesisi ve analiz laboratuvarında testlerden geçen ballar, dünyanın 55 ülkesine ihraç ediliyor.
Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz, 2024 yılında 590 ton balın ihraç edildiğini söyledi.
Ordu'da 3 bin 500 kayıtlı arıcı, 650 bin kovan varlığı ile yaklaşık 10 bin aile arıcılık sektöründen geçimini sağlıyor. Ordulu gezgin arıcılar tarafından 50'den fazla ilde üretimi yapılan ballar, Avrupa ülkeleri, Hollanda, Almanya, Belçika, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Amerika gibi ülkelerine ihraç ediliyor. 2018 yılından bu yana Ordu'dan bal ihracatı rakamları her yıl artarken, son olarak gezginci arıcılar tarafından üretilen ve tesiste analizleri yapıldıktan sonra paketlenen yaklaşık 13 ton bal, İngiltere'ye gönderildi.
Son yıllarda bal ihracatımızda önemli bir artış yaşanıyor. 2019 yılında 180 ton olan bal ihracatımız, 2024 yılına gelindiğinde 590 tona ulaşmış durumda. Böylece sektörün ilimiz ekonomisine olan katkısı da artıyor. Amacımız arıcılık sektörünün ilimiz ekonomisine yapmış olduğu katkıyı daha da arttırmak, arıcılarımızın daha çok kazanmasını ve aynı zamanda kaliteli bal üretimini arttırmak istiyoruz. Arıcılarımız da bu sayede kaliteli balın satışı ile birlikte daha çok kazanacaklar" dedi.
Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz, 2024 yılında 590 ton balın ihraç edildiğini söyledi.
Ordu'da 3 bin 500 kayıtlı arıcı, 650 bin kovan varlığı ile yaklaşık 10 bin aile arıcılık sektöründen geçimini sağlıyor. Ordulu gezgin arıcılar tarafından 50'den fazla ilde üretimi yapılan ballar, Avrupa ülkeleri, Hollanda, Almanya, Belçika, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Amerika gibi ülkelerine ihraç ediliyor. 2018 yılından bu yana Ordu'dan bal ihracatı rakamları her yıl artarken, son olarak gezginci arıcılar tarafından üretilen ve tesiste analizleri yapıldıktan sonra paketlenen yaklaşık 13 ton bal, İngiltere'ye gönderildi.
"Sadece bal üretiminin ilin ekonomisine katkısı 2,5 milyar TL"
Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz, arıcılık sektörünün il için önemine değinerek, yaklaşık 650 bin koloni varlığı ile Türkiye'de en fazla bal üretiminin burada yapıldığını söyledi. 2024 yılında 13 bin 100 ton bal üretiminin yapıldığını aktaran Yılmaz, "Sadece bal üretimi ile beraber ilin ekonomisine yaklaşık 2,5 milyar TL katkı sağlayan bir sektör. Arıcılık sektörü, balın yanında diğer ürünlerin üretimiyle birlikte ilin ekonomisine çok daha fazla katkı sağlayacak.Son yıllarda bal ihracatımızda önemli bir artış yaşanıyor. 2019 yılında 180 ton olan bal ihracatımız, 2024 yılına gelindiğinde 590 tona ulaşmış durumda. Böylece sektörün ilimiz ekonomisine olan katkısı da artıyor. Amacımız arıcılık sektörünün ilimiz ekonomisine yapmış olduğu katkıyı daha da arttırmak, arıcılarımızın daha çok kazanmasını ve aynı zamanda kaliteli bal üretimini arttırmak istiyoruz. Arıcılarımız da bu sayede kaliteli balın satışı ile birlikte daha çok kazanacaklar" dedi.















































































