Otomotivden çifte rekor
Türkiye ihracatının 12 yıldır lideri olan otomotiv endüstrisi, Kasım ayında çifte rekora imza attı. Geçen ay yüzde 5’lik artış ile 2 milyar 769 milyon dolar ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörü bugüne kadarki en yüksek Kasım ayı ihracatına ulaştı. Sektör Ocak-Kasım döneminde de yıllık bazda ihracat rekorunu kırdı





Otomotiv sektörü, böylece 2017 yılına ait 28.5 milyar dolarlık ihracat rakamını 2018 yılının bitmesine bir ay kala geride bırakarak yıllık bazda ihracat rekorunu kırdı. Endüstri, Kasım ayında Türkiye ihracatında yine ilk sırada yer alırken, toplam ihracattan aldığı pay da yüzde 18 oldu. Otomotivde ihracata ilişkin öne çıkan noktalar şöyle:
• Kasımda binek otomobiller ve yan sanayi ihracatı geçen yıl ile hemen hemen aynı gerçekleşirken, otobüs-minibüs-midibüs ve çekiciler ihracatı çift haneli arttı. AB ülkelerine ihracat artışı yüzde 8 olurken, Afrika ülkelerine ihracat da yüzde 33 arttı.
• Ocak-Kasım olmak üzere 11 aylık dönemde ise binek otomobiller ihracatı yüzde 6 artarken, otomotiv yan sanayi ihracatı, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ve otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da çift haneli artış gösterdi.
• Ürün grupları bazında bakıldığında, otomotiv yan sanayi ihracatı Kasımda yüzde 1 artarak 915 milyon dolar olurken, binek otomobil ihracatı yüzde 2 artışla 1 milyar 101 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 5 azalışla 448 milyon dolar ve otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 29 artışla 175 milyon dolar olarak gerçekleşti.
• Binek otomobillerde en büyük pazar olan İtalya'ya ihracat 19 azalırken, ABD'ye yüzde 32, Fas'a yüzde 38, İsrail'e yüzde 77 düşüş oldu. Buna karşılık Birleşik Krallık'a yüzde 22, Almanya'ya yüzde 17, İspanya ve Slovenya'ya yüzde 48'er, Hollanda'ya da yüzde 20 artış yaşandı. EKONOMİ SERVİSİ














































































