Otoyolların satışına tepki
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar, köprü ve otoyol özelleştirmesinin, kamusal varlık ve hizmetlerin "sermayeye peşkeş çekilmesinin" son hamlesi olduğunu ifade etti
20.12.2012 00:00:00
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim
Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar, köprü ve otoyol özelleştirmesinin, kamusal
varlık ve hizmetlerin “sermayeye peşkeş çekilmesinin” son hamlesi olduğunu
ifade etti. Çakar yaptığı yazılı açıklamada, AK Parti iktidarının 2002-2012
yılları arasında, 25 yılda yapılan özelleştirmelerin yüzde 80’ini tek başına
gerçekleştirdiğini belirterek, “AKP halkın vergileriyle oluşturulan kamu
varlıklarını ve hizmetlerini sermaye güçlerine teslim etmeye devam ediyor.
İktidar, daha önceleri başvurulan ‘zarar ediyor’ bahanesine ihtiyaç bile
duymadan özelleştirmeleri yapıyor” dedi. Son olarak Koç-Ülker-UEM ortaklığına
satılan otoyollara dikkat çeken Çakar, “Açıklamalara göre son on yılda yaklaşık
4,5 milyar lira kar eden köprü ve otoyollardan bu süre içinde elde edilen gelir
artışı yüzde 250’dir. İhaleyi alan ortaklık ise, 25 yıl boyunca yalnızca 5,7
milyar dolar ödeyecektir. Ancak bu satış, otoyol ve bağlantı yolları üzerindeki
hizmet tesislerini, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve
diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını da kapsamaktadır. Bu
varlık ve hizmetlerden elde edilen gelirler açıklanmadığı gibi hizmet bakım
alanlarının ticari işletmelere dönüştürülmesiyle elde edilecek gelirler
kamuoyunca bilinmemektedir” dedi. Bugün yüzde 90 oranında bağımlı bırakılan
karayolu taşımacılığının AK Parti iktidarının dışa bağımlı, çevre ve kültürel
dokuyu tahrip eden politikalarda ısrarı ile özelleştirme uygulamalarının
merkezi alanlarından biri konumuna geldiğini belirten Çakar şöyle devam etti:
“Karayolu ulaşım yatırımlarıyla daha da
pekiştirilen bu yapı, ‘hizmet ve kalite standardı’ görünümü altında, HGS (Hızlı
Geçiş Sistemi) gibi sürücülerin cebinden para çıkarmanın yeni yollarını icat etmiş,
özelleştirmeye hizmet edecek hamleleri tek tek gerçekleştirmiştir." HABER
MERKEZİ
Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar, köprü ve otoyol özelleştirmesinin, kamusal
varlık ve hizmetlerin “sermayeye peşkeş çekilmesinin” son hamlesi olduğunu
ifade etti. Çakar yaptığı yazılı açıklamada, AK Parti iktidarının 2002-2012
yılları arasında, 25 yılda yapılan özelleştirmelerin yüzde 80’ini tek başına
gerçekleştirdiğini belirterek, “AKP halkın vergileriyle oluşturulan kamu
varlıklarını ve hizmetlerini sermaye güçlerine teslim etmeye devam ediyor.
İktidar, daha önceleri başvurulan ‘zarar ediyor’ bahanesine ihtiyaç bile
duymadan özelleştirmeleri yapıyor” dedi. Son olarak Koç-Ülker-UEM ortaklığına
satılan otoyollara dikkat çeken Çakar, “Açıklamalara göre son on yılda yaklaşık
4,5 milyar lira kar eden köprü ve otoyollardan bu süre içinde elde edilen gelir
artışı yüzde 250’dir. İhaleyi alan ortaklık ise, 25 yıl boyunca yalnızca 5,7
milyar dolar ödeyecektir. Ancak bu satış, otoyol ve bağlantı yolları üzerindeki
hizmet tesislerini, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve
diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını da kapsamaktadır. Bu
varlık ve hizmetlerden elde edilen gelirler açıklanmadığı gibi hizmet bakım
alanlarının ticari işletmelere dönüştürülmesiyle elde edilecek gelirler
kamuoyunca bilinmemektedir” dedi. Bugün yüzde 90 oranında bağımlı bırakılan
karayolu taşımacılığının AK Parti iktidarının dışa bağımlı, çevre ve kültürel
dokuyu tahrip eden politikalarda ısrarı ile özelleştirme uygulamalarının
merkezi alanlarından biri konumuna geldiğini belirten Çakar şöyle devam etti:
“Karayolu ulaşım yatırımlarıyla daha da
pekiştirilen bu yapı, ‘hizmet ve kalite standardı’ görünümü altında, HGS (Hızlı
Geçiş Sistemi) gibi sürücülerin cebinden para çıkarmanın yeni yollarını icat etmiş,
özelleştirmeye hizmet edecek hamleleri tek tek gerçekleştirmiştir." HABER
MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.