Parçalı açılış risk yüklü
Hükümetin, Marmaray'ı yerel seçimlerde propaganda malzemesi olarak kullanabilmek için 'parçalı ve eksik' olarak açmasının ciddi riskleri teşkil ettiği vurgulanıyor
30.10.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBULMarmaray ile İstanbul Boğazı'nın iki yakasındaki Üsküdar ve Sirkeci, denizin altından yere batırma tekniğiyle inşa edilen tüp geçitle birbirine bağlandı. Dikkatinizi çekeriz: Boğazın altında inşa edilen tünelle değil, tüp geçitle iki kıta birbirine bağlandı! Marmaray'da Avrupa yakasındaki Kazlıçeşme ve Anadolu yakasındaki Ayrılıkçeşme arasındaki bölümün toplam uzunluğu 13.6 kilometre.Seçimlerde propaganda malzemesiProjenin ilerleyen aylarda, hatta yıllarda tamamlanmasıyla hem Anadolu hem de Avrupa yakasındaki banliyö ve metro hatlarıyla entegre edilerek toplam 70 kilometrelik bir ulaşım ağı oluşturulması amaçlanıyor. Bu bölümler henüz devreye girmedi. Ne zaman devreye gireceği ise belirsiz. Peki Marmaray neden bir bütün olarak değil de parçalı olarak açıldı? Bu sorunun cevabını 30 Mart 2014 Pazar günü yapılacak olan Mahalli İdareler Seçimlerinde aramak gerekiyor. AKP Hükümeti, Marmaray'ı gerekli tüm güvenlik önlemlerini almadan seçimlerde propaganda malzemesi olarak kullanmak için dün açtı. Bağlantı hatları eksik!Dün Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan hat üzerinde bulunan Yenikapı istasyonu en büyük aktarma istasyonu olarak planlandı. Ancak buraya bağlanması planlanan İstanbul metrosu hattının inşaatı da henüz tamamlanmadı. Zira Havaalanı - Aksaray ile Hacıosman (Şişhane) - Yenikapı hatlarının Marmaray ile entegre edilemsi öngörülüyor. Özellikle Şihane - Yenikapı hattının ne zaman tamamlanacağı belirsizliğini koruyor. Bu nedenle Marmaray'a ulaşmak için İETT otobüslerini kullanmaktan başka çare bulunmuyor. Ya da Zeytinburnu - Kabataş tramvay hattında Aksaray'da ineceksiniz ve Anadolu yakasına geçebilmek için Marmaray'a kadar yürüyeceksiniz. Eksiği, gediği çokBu arada Marmaray'a birçok eleştiri de yöneltiliyor. Eleştiriler, projenin kendine değil! Aksine AKP Hükümetinin projeyi Yerel Seçimlere yetiştirebilmek için acele açmasına yönelik. Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri Uzman Baş Mühendisliği'ndeki 12 yıllık görevinden sonra 2008'de emekli olan Elektrik-Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan, Marmaray'a eleştiri yöneltenlerden biri. Akcan, projenin bölünerek açılmasının hayati risklere neden olabileceğini belirtiyor. Ulaştırma Bakanlığı ise eleştirilere cevap verdi ve tüm güvenlik önlemlerinin alındığı söyledi. Bakanlık açıklamasında, su basması ve diğer oluşabilecek tüm acil durumlarla ilgili olarak TCDD, polis, itfaiye, ambulans, AFAD gibi kurum ve kuruluşların katılımıyla toplantılar yapıldığı ve senaryolar üzerine eğitimlerin tamamlandığı belirtildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.