Paris harekete geçti, İstanbul uyuyor
Paris Belediyesi, terör saldırıları ile sarsılan başkentin yeniden turistler için cazibe merkezi olabilmesi için tanıtım kampanyası başlattı. İstanbul'a gelen turist sayısı yüzde 25 azalmasına rağmen ne Turizm Bakanlığı'nın, ne İstanbul Valiliği'nin, ne de İBB'nin kılı kıpırdıyor
23.09.2016 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Paris Belediyesi, terör saldırıları ile sarsılan başkentin yeniden yabancı turistler için cazibe merkezi olabilmesi için tanıtım kampanyasına start verdi. Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, yönetmen Jalil Lespert tarafından dört farklı formatta çekilen Paris tanıtım filmlerini düzenlediği basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttı.
Terör saldırılarından korkup Paris'e gelmek istemeyenleri ikna etmek için çekilen tanıtım filmlerinde başkentin tarihi, kültürel ve turistik bölgeleri gösterilirken, alınan önlemlerle güvenliğin artık tam olarak sağlandığı mesajı veriliyor.
Turist sayısının azalmasıyla sefer sayısı düşen ulusal havayolu şirketi Air France ile reklam şirketi JCDecaux ve parfüm üreticisi Dior'un mali destek verdiği tanıtım filmlerinde, Louvre müzesi Grand Palais, Champs-Elysees meydanı Sacre-C?ur ve Eiffel Kulesi ile kentin diğer turistik bölgeleri tanıtılıyor.
Belediye Başkanı Hidalgo, "Bu tanıtım filmleriyle kentte canlı ve dinamik yaşamın eskisi gibi devam ettiği mesajını bütün dünyaya vermek istediklerini" ifade etti. Terör saldırılarından önce her yıl Paris'i 33 milyona yakın turist ziyaret ediyordu.
Terör saldırıların ardından Paris'e gelen turist sayısı 2016 yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın ilk çeyreğine oranla bir milyon düşüş göstermişti.
Paris Bölgesel Turizm Komitesi'nin raporuna göre, 2016'nın ilk üç ayında Paris'teki otellerde doluluk oranı bir önceki yılın ilk üç ayına oranla yüzde 7.7 azaldı. Otellerdeki doluluk oranı bu düşüşle yüzde 56 oranında gerçekleşti.
Japonlar gelmiyor
Terör ve sosyal olaylar nedeniyle Paris'ten uzak duranlar arasında ilk sırayı Japonlar alıyor. Başkenti ziyaret eden Japonların sayısı 2015 yılının ilk 3 ayına oranla yüzde 56 geriledi. İkinci sırada yüzde 35'lik düşüşle Ruslar yer alıyor.
2015'te özel kampanyalar sayesinde yüzde 49 oranında artan Çinli turist sayısında da yüzde 13.9 gerileme meydana geldi.
Uzmanlar, Paris'teki mevcut istihdamın yüzde 18.8'inin turizm sektörüne bağlı olduğunu ve şehrin bütçesinin yüzde 13'ünün yine turizm gelirinden sağlandığını söylüyor. Paris'i 13 Kasım 2015'te kana bulayan terör saldırılarında 130 kişi hayatını kaybetmişti.
İstanbul'da 'tık' yok
Turistlere yönelik Ocak ve Mart aylarında yapılan iki saldırıdan sonra turist akışı ciddi şekilde etkilenen İstanbul için bugüne kadar Turizm ve Kültür Bakanlığı, İstanbul Valiliği ya da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı (İBB) tarafından hiçbir çalışma yapılmadı.
Oysa İstanbul'a gelen turist sayısı bu yılın ilk 8 ayında geçen yılın 8 ayına göre yüzde 25 geriledi. Otellerdeki doluluk oranı ise 1990'lı yıllardan bu yana en düşük seviyeye indi. Öyle ki bazı oteller yüzde 20 kapasite ile çalışıyor.
İstanbul'dan en fazla kaçınan milletler ise Japonlar, Koreliler, İtalyanlar, İspanyollar ve Çinliler oldu.
Paris Belediyesi, terör saldırıları ile sarsılan başkentin yeniden yabancı turistler için cazibe merkezi olabilmesi için tanıtım kampanyasına start verdi. Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, yönetmen Jalil Lespert tarafından dört farklı formatta çekilen Paris tanıtım filmlerini düzenlediği basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttı.
Terör saldırılarından korkup Paris'e gelmek istemeyenleri ikna etmek için çekilen tanıtım filmlerinde başkentin tarihi, kültürel ve turistik bölgeleri gösterilirken, alınan önlemlerle güvenliğin artık tam olarak sağlandığı mesajı veriliyor.
Turist sayısının azalmasıyla sefer sayısı düşen ulusal havayolu şirketi Air France ile reklam şirketi JCDecaux ve parfüm üreticisi Dior'un mali destek verdiği tanıtım filmlerinde, Louvre müzesi Grand Palais, Champs-Elysees meydanı Sacre-C?ur ve Eiffel Kulesi ile kentin diğer turistik bölgeleri tanıtılıyor.
Belediye Başkanı Hidalgo, "Bu tanıtım filmleriyle kentte canlı ve dinamik yaşamın eskisi gibi devam ettiği mesajını bütün dünyaya vermek istediklerini" ifade etti. Terör saldırılarından önce her yıl Paris'i 33 milyona yakın turist ziyaret ediyordu.
Terör saldırıların ardından Paris'e gelen turist sayısı 2016 yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın ilk çeyreğine oranla bir milyon düşüş göstermişti.
Paris Bölgesel Turizm Komitesi'nin raporuna göre, 2016'nın ilk üç ayında Paris'teki otellerde doluluk oranı bir önceki yılın ilk üç ayına oranla yüzde 7.7 azaldı. Otellerdeki doluluk oranı bu düşüşle yüzde 56 oranında gerçekleşti.
Japonlar gelmiyor
Terör ve sosyal olaylar nedeniyle Paris'ten uzak duranlar arasında ilk sırayı Japonlar alıyor. Başkenti ziyaret eden Japonların sayısı 2015 yılının ilk 3 ayına oranla yüzde 56 geriledi. İkinci sırada yüzde 35'lik düşüşle Ruslar yer alıyor.
2015'te özel kampanyalar sayesinde yüzde 49 oranında artan Çinli turist sayısında da yüzde 13.9 gerileme meydana geldi.
Uzmanlar, Paris'teki mevcut istihdamın yüzde 18.8'inin turizm sektörüne bağlı olduğunu ve şehrin bütçesinin yüzde 13'ünün yine turizm gelirinden sağlandığını söylüyor. Paris'i 13 Kasım 2015'te kana bulayan terör saldırılarında 130 kişi hayatını kaybetmişti.
İstanbul'da 'tık' yok
Turistlere yönelik Ocak ve Mart aylarında yapılan iki saldırıdan sonra turist akışı ciddi şekilde etkilenen İstanbul için bugüne kadar Turizm ve Kültür Bakanlığı, İstanbul Valiliği ya da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı (İBB) tarafından hiçbir çalışma yapılmadı.
Oysa İstanbul'a gelen turist sayısı bu yılın ilk 8 ayında geçen yılın 8 ayına göre yüzde 25 geriledi. Otellerdeki doluluk oranı ise 1990'lı yıllardan bu yana en düşük seviyeye indi. Öyle ki bazı oteller yüzde 20 kapasite ile çalışıyor.
İstanbul'dan en fazla kaçınan milletler ise Japonlar, Koreliler, İtalyanlar, İspanyollar ve Çinliler oldu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.