logo
20 MAYIS 2025

Pazartesi sendromuna sanal alışveriş çözümü

Günlük yaşam, çalışma düzeni, eğitim sistemi, sosyal etkileşim gibi birçok alanda yeni normalleşme sürecini meydana getiren korona virüsünün Türkiye'de en çok etkilediği sektörler arasında e-ticaret yer aldı. Pandeminin ilk günlerinden bu yana yaşanan değişim ve dönüşümün merkezinde olan e-ticaret, bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 52 büyüdü. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Müdürü Burçin Önder, "Dijital tüketici, pazartesi sendromunu atlatmak için online alışverişi en çok pazartesi günü yapıyor. 2019 ve 2020'de en çok online alışverişin yapıldığı gün pazartesi" dedi

10.12.2020 13:09:00
Pazartesi sendromuna sanal alışveriş çözümü
Pazartesi sendromuna sanal alışveriş çözümü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Müdürü Burçin Önder, pandemi dönemiyle birlikte tüm ürün ve hizmet tedarikçileri için dijitalleşmenin zorunlu hale geldiğini söyledi. Önder, Türkiye'de 2019 yılında toplam 558.7 milyon sipariş adedinin olduğunu belirterek, bu yılın ilk 6 ayında ise bu rakamın 850.7 milyona ulaştığına dikkat çekti. Önder, 'E-ticaret, yılın ilk 6 ayına baktığımızda genel ticaret içindeki payını yüzde 8'den yüzde 14'e yükseltti. 2020 yılının üçüncü çeyreğinde ise e-ticaret yüzde 52 büyüdü. Büyüme, eylül ayında ise rekor seviyeye ulaştı. Kasım ayında gerçekleşen dev kampanyalar ile son çeyrekte daha büyük büyüme rakamları bekleniyor. Bu yıl sonunda e-ticaret hacminin ise 213 milyar TL olması öngörülüyor' dedi.

En çok saç boyası alındı

Araştırma şirketinin verilerine göre pandemi döneminde en çok satış rakamına ulaşan ürünün saç boyası olduğunu kaydeden Önder, daha çok gıda, kimyasallar, beyaz eşya, anne ve bebek ürünlerinin e-ticaret kanalı ile alındığını söyledi. Bu dönemde kişisel bakım ürünlerinin de alındığını vurgulayan Önder, 'Pandemi döneminin ilk 10 haftasında en çok büyüme kaydeden kategoriler; saç boyası, hazır kahve, saç kremi, sabun ve duş jelleri gibi kişisel bakım ürünleri, çamaşır suyu, ev temizleyicileri ve Türk kahvesi oldu. Online satış cirosu yüzde 160 olan saç boyası, bu dönemde satış cirosunu yüzde 340'a çıkardı. Türk kahvesi ise online satış cirosunu yüzde 53'ten yüzde 276'ya yükseltti. Bu oranlar, aradaki farkın büyüklüğünü gösteriyor. En büyük düşüş ise konaklama, seyahat ve havayolu harcamalarında oldu. 2019 yılında Türkiye sepet ortalaması 99.5 TL olurken, 2020 yılının ilk 6 ayında bu rakam 107.17 TL'ye ulaştı' diye konuştu.

Dijital tüketici kimliği oluştu

Dijital tüketicinin alışveriş yaptığı internet sitelerinde hıza ve yalın tasarıma önem verdiğini, kolay alışveriş imkanını aradığını belirten Önder, şunları söyledi:
"Pandemi süreciyle birlikte sanal alışverişe daha çok yöneldik. Markete, alışveriş merkezlerine gitmeyenler, kalabalık ortamda bulunmaktan çekinenler, sanal ortamda alışverişi benimsedi. Artık dijital tüketici kimliği oluştu. Ürünü 360 derece görmek isteyen, markalar ve fiyatlar arasında karşılaştırma yapan, sosyal medyada markalar ile ilgili yorum yapan tüketici modeli bulunuyor. Dijital tüketiciler, mobil uyumluluğa da önem veriyor; çünkü tüketiciler online alışverişi en çok mobilde yapıyor."
Tüketicilerin sanal alışverişi pazartesi günleri yaptığını da vurgulayan Önder, 'Dijital tüketici, pazartesi sendromunu atlatmak için online alışverişi en çok pazartesi günü yapıyor. 2019 ve 2020'de en çok online alışverişin yapıldığı gün pazartesi. En az online alışveriş yaptığı gün ise pazar' dedi.İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Yine AKP iktidarına nasip (!) oldu
İznik'te ilk resmi ayin yapıldı
TÜSİAD başkanlarının davasında ara karar
Duruşma ileri tarihe ertelendi
Dünyanın başına bela!
ABD'nin borç yükü katmerleşti
Rum Kesiminin tanınması skandalı sonrası ilk zirve
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yarın Macaristan'da TDT Zirvesi'ne katılacak
33'ü çocuk, kadın ve yaşlı 50 kişi öldürüldü
İsrail kana doymuyor
Ekrem İmamoğlu'ndan açıklama
'İbretialem için paylaşın'
İBB operasyonunda üçüncü dalga
22 kişi gözaltına alındı
Tüketici güven endeksi açıklandı
Kötümserlik devam ediyor
Resmen Kolombiya'ya döndük
Diyarbakır'da uyuşturucu operasyonu
İBB soruşturmasında yeni gelişme
Çok sayıda gözaltı var
Zelenskiy'den memoranduma yeşil ışık
Trump-Putin görüşmesinde gündem olmuştu
Yangında panik yaptı, 8. kattan atladı
Ağır yaralandı
Hedefleri Gazze'yi toptan işgal
İsrail'e yeniden asker cenazeleri gelmeye başladı
1990'dan da beter durumda
İzmir'in kanayan yarası turizm
İsrail, Han Yunus'a saldırı tehdidinde bulundu
Bölgedeki Filistinliler göç ediyor
Yine AKP iktidarına nasip (!) oldu
İznik'te ilk resmi ayin yapıldı
TÜSİAD başkanlarının davasında ara karar
Duruşma ileri tarihe ertelendi
Dünyanın başına bela!
ABD'nin borç yükü katmerleşti
Rum Kesiminin tanınması skandalı sonrası ilk zirve
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yarın Macaristan'da TDT Zirvesi'ne katılacak
33'ü çocuk, kadın ve yaşlı 50 kişi öldürüldü
İsrail kana doymuyor
Ekrem İmamoğlu'ndan açıklama
'İbretialem için paylaşın'
İBB operasyonunda üçüncü dalga
22 kişi gözaltına alındı
Tüketici güven endeksi açıklandı
Kötümserlik devam ediyor
Resmen Kolombiya'ya döndük
Diyarbakır'da uyuşturucu operasyonu
İBB soruşturmasında yeni gelişme
Çok sayıda gözaltı var
Zelenskiy'den memoranduma yeşil ışık
Trump-Putin görüşmesinde gündem olmuştu
Yangında panik yaptı, 8. kattan atladı
Ağır yaralandı
Hedefleri Gazze'yi toptan işgal
İsrail'e yeniden asker cenazeleri gelmeye başladı
1990'dan da beter durumda
İzmir'in kanayan yarası turizm
İsrail, Han Yunus'a saldırı tehdidinde bulundu
Bölgedeki Filistinliler göç ediyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.