Perakende sektörü büyüyor
Türkiye'de perakende piyasasını ele alan rapora göre, perakende sektörünün büyüklüğü 2011 yılında 302 milyar dolara ulaştı. Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2015 yılında 421 milyar dolara ulaşması bekleniyor
06.06.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Denetim, vergi, yönetim danışmanlığı ve kurumsal finansman hizmetlerinde dünyanın en büyük profesyonel şirketlerinden biri olan Deloitte, Türkiye perakende sektörünü mercek altına aldığı yeni raporunu yayınladı. “Perakende Sektörü Değerlendirmesi” başlıklı rapora göre, 2011 yılında 302 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2012 yılında 313 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Raporda, sektörün 2016 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 10 büyüyeceği öngörülüyor. İnternet perakendeciliğine ayrı bir bölüm ayrılan raporda, bu alt sektörün hızla büyüyerek yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğine dikkat çekiliyor.
Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar, konuyla ilgili olarak “Perakende sektöründe önde gelen finansal danışmanlık şirketlerinden biri olarak, hem geçtiğimiz yıl hem de bu yıl içinde birçok oyuncuya ve yatırımcıya finansal danışmanlık hizmeti sunduk. Türkiye; genç nüfusu, ekonomik performansı ve gelişmiş ülkeler ile kıyaslandığında hala düşük olan organize perakende penetrasyonu ile yatırımcılar açısından çok cazip. Son dönemde internet perakendeciliği başta olmak üzere sektörün her alanında hareket var” dedi.
Yüzde 40'ı büyük şirketlerin elinde
Rapora göre, gıda dışı perakendeciliğin yüzde 48 paya sahip olduğu sektörün yüzde 40'ı büyük şirketlerin at koşturduğu organize perakendeden oluşuyor. Raporda yer alan verilere göre, genç nüfus ve artan gelir seviyesi ile birlikte internet erişiminin yüzde 45'e ulaştığı Türkiye'de, TÜİK tarafından gerçekleştirilen anket sonuçlarına göre internet kullanıcılarının yüzde 7'si internet üzerinden satın alma yapıyor. Bankalararası Kart Merkezi tarafından sağlanan bilgilere göre, kredi kartı ile gerçekleştirilen e-ticaret işlem hacmi 23 milyar TL'ye ulaşmış durumda. Bazı alışveriş siteleri şimdiden Avrupa'nın ilk 150 e-ticaret sitesi arasındaki yerlerini aldı.
Satın almalar yoğunlaştı
Son yılların şirket satışları ve satın almalar açısından en hareketli sektörlerinden biri olan perakende sektöründe, 2011 yılında 11, 2012 yılının ilk çeyreğinde ise 5 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti. YKM - Boyner, Silk and Cashmere - East Gate, Şok Marketler - Gözde Girişim ve Yargıcı - Global Investment House işlemleri öne çıkan işlemler arasında yer aldı.
Denetim, vergi, yönetim danışmanlığı ve kurumsal finansman hizmetlerinde dünyanın en büyük profesyonel şirketlerinden biri olan Deloitte, Türkiye perakende sektörünü mercek altına aldığı yeni raporunu yayınladı. “Perakende Sektörü Değerlendirmesi” başlıklı rapora göre, 2011 yılında 302 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2012 yılında 313 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Raporda, sektörün 2016 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 10 büyüyeceği öngörülüyor. İnternet perakendeciliğine ayrı bir bölüm ayrılan raporda, bu alt sektörün hızla büyüyerek yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğine dikkat çekiliyor.
Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar, konuyla ilgili olarak “Perakende sektöründe önde gelen finansal danışmanlık şirketlerinden biri olarak, hem geçtiğimiz yıl hem de bu yıl içinde birçok oyuncuya ve yatırımcıya finansal danışmanlık hizmeti sunduk. Türkiye; genç nüfusu, ekonomik performansı ve gelişmiş ülkeler ile kıyaslandığında hala düşük olan organize perakende penetrasyonu ile yatırımcılar açısından çok cazip. Son dönemde internet perakendeciliği başta olmak üzere sektörün her alanında hareket var” dedi.
Yüzde 40'ı büyük şirketlerin elinde
Rapora göre, gıda dışı perakendeciliğin yüzde 48 paya sahip olduğu sektörün yüzde 40'ı büyük şirketlerin at koşturduğu organize perakendeden oluşuyor. Raporda yer alan verilere göre, genç nüfus ve artan gelir seviyesi ile birlikte internet erişiminin yüzde 45'e ulaştığı Türkiye'de, TÜİK tarafından gerçekleştirilen anket sonuçlarına göre internet kullanıcılarının yüzde 7'si internet üzerinden satın alma yapıyor. Bankalararası Kart Merkezi tarafından sağlanan bilgilere göre, kredi kartı ile gerçekleştirilen e-ticaret işlem hacmi 23 milyar TL'ye ulaşmış durumda. Bazı alışveriş siteleri şimdiden Avrupa'nın ilk 150 e-ticaret sitesi arasındaki yerlerini aldı.
Satın almalar yoğunlaştı
Son yılların şirket satışları ve satın almalar açısından en hareketli sektörlerinden biri olan perakende sektöründe, 2011 yılında 11, 2012 yılının ilk çeyreğinde ise 5 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti. YKM - Boyner, Silk and Cashmere - East Gate, Şok Marketler - Gözde Girişim ve Yargıcı - Global Investment House işlemleri öne çıkan işlemler arasında yer aldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.