Perakendeciler 2024'te yara aldı
BMD Başkanı Sinan Öncel, 2024 yılını değerlendirirken, "Yılın ikinci yarısıyla birlikte adet satışlarında hem aylık hem de yıllık bazda gerilemenin olduğu bir döneme girdik" dedi.
16.12.2024 22:29:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT





Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), çatısı altında yer alan 517 markayla gıda dışı organize perakende sektörünün en önemli temsilcisi konumunda bulunuyor. Dernek, her ay yaptığı düzenli anketlerle üyelerinin nabzını tutuyor. BMD Başkanı Sinan Öncel, 2024 yılını değerlendirirken, "Yılın ikinci yarısıyla birlikte adet satışlarında hem aylık hem de yıllık bazda gerilemenin olduğu bir döneme girdik. Temmuz-Ekim döneminde üye markalarımızın adet satışları ortalama yüzde 30-40 düştü. Ekim ayında cirolardaki artış da enflasyonun altında kaldı. Dört aylık daralma dönemi Kasımla birlikte şimdilik sona erdi. Bütün bir aya yayılan indirimler nedeniyle Kasım ayında ortalama adet satışlarında yüzde 20 civarında bir artış oldu. Yılbaşı alışverişi nedeniyle Aralık ayının ikinci yarısının da hareketli geçmesini bekliyoruz. Ancak ülkemizde maliyetler dünya ortalamasının çok üzerinde arttı. Maliyet artışları nedeniyle Avrupa'daki birçok ülkeden pahalı konuma geldiğimiz için Türkiye turistler için alışveriş cazibesini kaybetti" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.