HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 26 HAZİRAN 2022, PAZAR

Promosyon sektörü yılbaşından umutlu

20.12.2010 00:00:00
Yılbaşı yaklaşırken promosyon sektörü hareketlenmeye başladı. Her geçen yıl büyüyen Türkiye'deki promosyon pazarının 2011 yılında 1,5 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor

Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Başkanı Ahmet Esad Özdem, promosyon sektörünün yılbaşı yaklaşırken hareketlenmeye başladığını belirterek, "Yılbaşı beklentimiz sektörün tüm yıldaki cirosunun yüzde 40'ını oluşturuyor. Önümüzdeki 1 aylık dönemde sektör yaklaşık 400 milyon dolarlık ciro bekliyor'' dedi. Yılbaşına sayılı günler kala promosyon sektörü hareketlenmeye başladı. Türkiye'de yaklaşık 50 yıl önce bankaların yılbaşılarında verdiği kumbara, duvar takvimi ve kalemlerle başlayan promosyon sektörü, bugün binlerce çeşit ürün yelpazesiyle büyük bir pazar haline dönüştü. Günümüzde, manikür setlerinden, termosa, t-shirtten ayakkabıya kadar birçok ürün, promosyon niteliğinde sunulabiliyor. Şirketler de pazarlama, tanıtım ve halkla ilişkiler açısından önemli bir yere sahip olan promosyon ürünleri için bütçelerinden ciddi oranda paylar ayırıyor. Türkiye'de özellikle son 10 yılda gittikçe büyüyen promosyon pazarı, ürün çeşitliği konusunda da Avrupa ile rekabet etmeye başladı. Bir çok sektörde olduğu gibi promosyon sektöründe de Çin, pazarın büyük bölümünü elinde tutuyor. Ancak Çin'de maliyetlerin artması, siparişlerin eskiye göre daha geç gelmesi gibi nedenlerle Türkiye promosyon ürünleri imalatında "üretim üssü'' olma yolunda hızla ilerliyor.

1 ayda 400 milyon ciro

PROMOTÜRK Genel Başkanı Ahmet Esad Özdem, yaptığı açıklamada, promosyon sektörünün ekonomik krizden çok etkilendiğini, ancak son dönemde işlerin düzelmeye başladığını söyledi. Yılbaşı yaklaşırken promosyon sektöründe işlerin yoğunlaşmaya başladığını ifade eden Özdem, "Şu anda ajandacılarımız ve tekstilcilerimiz ful çalışıyor. Yılbaşı beklentimiz sektörün tüm yıldaki cirosunun yüzde 40'ını oluşturuyor. Önümüzdeki 1 aylık dönemde sektör yaklaşık 400 milyon dolarlık ciro bekliyor'' diye konuştu. Özdem, Türkiye'deki promosyon pazarının her geçen yıl büyüdüğünü, bugün 1 milyar dolar olarak tahmin edilen promosyon pazarının 2011 yılında 1,5 milyar dolara ulaşacağını öngördüklerini belirtti.

Çin malları azaldı

Dernek olarak yerli promosyon ürünlerinin tercih edilmesi noktasında çalışmalar yaptıklarını ve bunun meyvelerini almaya başladıklarını anlatan Özdem, KOBİ ve şirketlerin artık yerli ürün tercih etmeye başladığını, dolayısıyla sektörde 2011 yılında ithalatın azalacağını, ihracatın artacağını ve Türkiye'nin bölgesel anlamda promosyon ürünleri üretim üssü olacağını kaydetti. Özdem, son 2 yıldır ajanda satışlarında ciddi artış yaşandığını, kapalı mekanlarda sigara içme yasağı nedeniyle de çakmak satışlarının çok gerilediğini söyledi.Promosyon ürünlerinde Çin mallarının eskiye göre azalmaya başladığını, Türk imalatçılarının ise yükselişe geçtiğini ifade eden Özdem, şöyle konuştu: "Bir kaç yıl önce Çin malı ürünlerin sektördeki oranı yüzde 80'ler civarındaydı ama son dönemde bu yüzde 60'lara kadar düştü. Çin'de işçilik ve üretim maliyetleri ile hammadde fiyatlarının artması bunda etkili oldu. Eskiden Çin'e sipariş verildiğinde 30 günde mal teslim edilirken şimdi 60-70 güne teslim tarihi veriyorlar. Ayrıca müşteriler, Türkiye'deki ürünlerin daha kaliteli olduğunu da fark etti.''

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

20.12.2009, 20.12.2008, 20.12.2007, 20.12.2006, 20.12.2005, 20.12.2004, 20.12.2003, 20.12.2002, 20.12.2001, 20.12.2000, 20.12.1999, 20.12.1998, 20.12.1997, 20.12.1996, 20.12.1995, 20.12.1994, 20.12.1993, 20.12.1992, 20.12.1991


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2022

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.