Safranbolu pandemi öncesine dönüyor
Ramazan Bayramı'nda 100 bin ziyaretçiyi ağırlayan UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Karabük'ün Safranbolu ilçesi, pandemi öncesindeki hareketli günlerine dönmeye başladı





Safranbolu Turizm İşletmecileri Derneği Başkanı Şebnem Urgancıoğlu Ergüder, İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine yaptığı açıklamada, 'korumanın başkenti' Safranbolu'nun iki yıldır pandemi nedeniyle zor günler geçirdiğini belirtti. Safranbolu'nun bayramları yoğun ve kalabalık geçirmeye alıştığını ifade eden Ergüder, 'Dolayısıyla eski günlerimize döndük. Hatta beklentimizin üzerinde de ziyaretçi ağırladığımızı düşünüyoruz. Dolayısıyla bu kalabalığı ve canlılığı tekrar görmek çok büyük mutluluktu. Pandeminin yaralarını da bu ekstra hareketliliklerle saracağımızı düşünüyoruz. Zaten hep umutluyduk. Umudumuzu hiç yitirmemiştik. Çünkü başka bir Safranbolu yok. Eski günlerimize dönmenin mutluluğu içindeyiz. Hareketlilik hala devam ediyor. Bundan sonra da süreceğini düşünüyoruz' diye konuştu.
Ergüder, bayramla birlikte sezonu açtıklarını, bundan sonra güzel günleri beklediklerini aktardı. Tahmini ziyaretçi sayısının 100 bin civarında olduğunu kaydeden Ergüder, yıllık beklenen 1.5 milyon ziyaretçinin 10'da birini 5 günlük süreçte tamamladıklarını söyledi.









































































