logo
26 HAZİRAN 2026

Sağlık Haftası büyük fırsat

06.09.2001 00:00:00
Halk Sağlığı Haftası dolayısıyla Diyarbakır'da sağlık ekipleri tarafından sağlık taramasına başlandı. İzmir'de sağlık ocağı ve anaçocuk sağlığı merkezi görevlilerinin hafta boyunca, ev ziyaretleri yapacakları bildirildi. Adana'da vali Oğuz Kağan Köksal, Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürü Tahsin Acer ve İl Sağlık Müdürü Alper Pişkin, Devlet Hastanesi'ne giderek, hastaları ziyaret ettiler, karanfil dağıttılar.

Diyarbakır'da, etkinlikler kapsamında sağlık ekiplerince evlerde sağlık taramasına başlandı. Sağlık Bakanlığı Sıtma Savaş ve Müstakil Daire Başkanı Dr. Mehmet Demirkasımoğlu, sağlık taramasında yaptığı açıklamada, bütün vatandaşlara eşit sağlık hizmeti götürerek, maddi durumu kötü olanların tedavilerini yapmayı amaçladıklarını söyledi. Mağdur olan vatandaşların çoğunun yeşil kartın ne olduğunu dahi bilmediklerini ifade eden Dr. Demirkasımoğlu, "Kolunda bilezik olan yeşil kart alıyor, fakat gerçekten ihtiyacı olanlar alamıyor. İl Sağlık Müdürlüğü'nün sağlık ekipleriyle bunları tespit edip tedavilerini en iyi şekilde yapacağız. Program kapsamında ailelerin okutamadığı çocukların yüzde 60'ını yatılı sağlık meslek liselerine yerleştireceğiz" dedi.

İZMİR

İzmir'de sağlık ocağı ve anaçocuk sağlığı merkezi görevlilerinin hafta boyunca, ev ziyaretleri yapacakları bildirildi. İl Sağlık Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, ziyaretler sırasında, halkın kendi sağlıkları konusunda duyarlılıklarının artırılması sağlanacak, ayrıca sağlık kuruluşlarına ulaşamayan hasta ve yaşlılara hizmet götürülecek.

Yetkililer, ziyaretlerde, çocukların eksik aşılarının tamamlanacağını, gebelik tespitlerinin yapılacağını, vatandaşlara sağlık kurum ve kuruluşlarının tanıtılacağını kaydettiler. Hafta etkinlikleri çerçevesinde, her gün ayrı bir ilçede kaymakam, sağlık grup başkanı ve sağlık müdür yardımcısının katılımıyla halk günleri düzenlenecek, halkın sorunları dinlenecek, kitap ve oyuncak kampanyası ile sağlık personelinden toplanacak oyuncak ve kitaplar ihtiyaç olunan bölgelerde dağıtılacak.

ADANA

Adana Valisi Oğuz Kağan Köksal, Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürü Tahsin Acer ve İl Sağlık Müdürü Alper Pişkin, "Halk Sağlığı Haftası" dolayısıyla Adana Devlet Hastanesi'ne giderek, hastaları ziyaret ettiler, karanfil dağıttılar. Vali Köksal, burada, haftanın düzenlenmesindeki amacın tedavi veren kurum ve kuruluşlar ile hastalar arasındaki ilişkileri en üst seviyeye çıkartmak olduğunu söyledi.

Hastanelere yoğun talep olduğunu ve görev yapan personelin büyük gayret ve özveri içerisinde çalıştığını anlatan Vali Köksal, "Kendilerinden biraz daha fazla gayret göstermelerini istiyorum. Personel, hastalara moral vermelidir. Çünkü tedavinin yüzde 50'si moralle olur" dedi. Vali Köksal, önümüzdeki günlerde "Gezici Sağlık Ocağı Projesi"ni uygulamaya koyacaklarını da belirtti. Tahsin Acer de, tedavi kurumlarında, hastaları güler yüzle ve moralle karşılayarak, verilen hizmetin kalitesini yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.

TRABZON

Trabzon Valiliği'nden yapılan yazılı açıklamada, "Halk Sağlığı Haftası"nın temel amacının, halkın, kendi sağlıkları konusunda duyarlılıklarını artırmak olduğu belirtildi.

İstanbul'da "Çocuk Şenliği"

Ayrıca Halk Sağlığı Haftası etkinlikleri çerçevesinde Zeynep Kamil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nde bugün bir "Çocuk Şenliği" düzenlenecek. Hastanede tedavileri devam eden çocuklara yönelik organize edilen çocuk şenliği saat: 13:30'da başlayacak.

YKS'de yapay zekayla kopya girişimi tutuklamayla sonuçlandı: 'Bir anda aklıma geldi'

YKS'de yapay zekayla kopya girişimi tutuklamayla sonuçlandı: 'Bir anda aklıma geldi'

26.06.2026 11:24:00
Haber Merkezi
YKS'de yapay zekayla kopya girişimi tutuklamayla sonuçlandı: 'Bir anda aklıma geldi'
YKS'de yapay zekayla kopya girişimi tutuklamayla sonuçlandı: 'Bir anda aklıma geldi'
İstanbul Çekmeköy'de gerçekleştirilen YKS Alan Yeterlilik Testleri (AYT) oturumunda cep telefonunu sınav salonuna sokarak yapay zeka üzerinden kopya çekmeye teşebbüs ettiği belirlenen Mustafa Eren K. (20) tutuklandı.
İstanbul'un Çekmeköy ilçesinde 21 Haziran'da yapılan Alan Yeterlilik Testleri (AYT) oturumunda, Mustafa Eren K. (20) cep telefonunu sınav salonuna sokarak yapay zeka kullanmak suretiyle kopya çekmeye teşebbüs etti.
Sabah'ın haberine göre, görevlilerin üst aramasında fark edilmeyen cep telefonunu cebinde sınav salonuna sokan şüphelinin, sınav sırasında soruların fotoğrafını çekerek ChatGPT uygulamasına gönderdiği belirlendi.
Sınav süresinin sona ermesinin ardından salondan çıkmak isterken durdurulan şüphelinin yapılan üst aramasında cep telefonu ele geçirildi.

Soruşturma başlatıldı
Olayın ardından İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı 2 No'lu Genel Soruşturma Bürosu tarafından soruşturma başlatıldı.
Gözaltına alınan Mustafa Eren K., savcılıktaki işlemlerinin ardından ifadesini verdi.

'Bir anda aklıma geldi'
Şüpheli ifadesinde, sınava tek başına geldiğini ve cep telefonunu emanet bırakabileceği bir yer bulamadığını belirterek şunları söyledi:
"Sınava tek başıma gelmem ve emanet bırakabileceğim herhangi bir yer bulamamam nedeniyle cep telefonun internetini kapattım. Sonrasında sessize ve rahatsız etme moduna alarak şortumun içerisine koydum ve içeri girdim."
Sınav başladıktan sonra aklına yapay zekayı kullanma fikrinin geldiğini ifade eden şüpheli, şu beyanlarda bulundu:
"Sınav başladıktan sonra bir anda aklıma yanımda bulunan telefonla soruların fotoğrafını çekerek ChatGPT uygulamasında cevaplarını aratmak geldi. Bu amaçla telefonumu çıkarttım ve AYT Sınav Fen soru kitapçığının 37 ve 39'uncu sayfalarının fotoğrafını çektim."

'Pişmanım' dedi
Mustafa Eren K., sınav salonunda iki görevlinin bulunması nedeniyle telefonu kullanmaya devam etmekten çekindiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Telefonu cebime koyarak sınav sorularını çözmeye devam ettim. Sınav süresi bittikten sonra salondan çıkmak için ayağa kalktığımda salon görevlileri, 'Seni aramamız gerekiyor' diyerek beklememi istediler. Üst aramamda cep telefonunu buldular. Sınava girerken telefonu yanımda götürme amacım kesinlikle kopya çekmek değildi ancak sınav esnasında bir anlık gaflete düşerek böyle bir girişimim oldu. Sınav salonuna cep telefonuyla girdiğim için ve soruların fotoğraflarını çektiğim işin pişmanım."

Tutuklanarak cezaevine gönderildi
Savcılıktaki ifadesinin ardından mahkemeye tutuklama talebiyle sevk edilen Mustafa Eren K., "Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna Muhalefet" suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi.

Sınırda Türkiye'ye sokulmak istenen çok sayıda silah ele geçirildi

Bulgaristan'ın Türkiye sınırındaki Kapitan Andreevo Sınır Kapısı'nda gerçekleştirilen operasyonda, kaçak yollarla ülkeye sokulmaya çalışılan 73 adet savaş tabancası ele geçirildi

26.06.2026 10:24:00
İhlas Haber Ajansı
Sınırda Türkiye'ye sokulmak istenen çok sayıda silah ele geçirildi
Sınırda Türkiye'ye sokulmak istenen çok sayıda silah ele geçirildi
Bulgaristan'ın Türkiye sınırındaki Kapitan Andreevo Sınır Kapısı'nda gerçekleştirilen operasyonda, kaçak yollarla ülkeye sokulmaya çalışılan 73 adet savaş tabancası ele geçirildi.

Edirne Kapıkule Sınır Kapısından çıkış yaparak Bulgaristan üzerinden Hollanda'ya parsiyel yük taşıyan Türk plakalı bir tır, risk analizi kapsamında detaylı kontrole alındı.



X-ray taramasında araçta şüpheli yoğunlukların tespit edilmesi üzerine yapılan fiziki aramada, sürücü kabinindeki iki yatağın şilteleri arasına gizlenmiş 50 adet savaş tabancası bulundu. Tırın sol tarafındaki dolapta ise yük sabitleme kemerlerinin altına saklanmış 23 adet daha tabanca ele geçirildi.

Operasyonda toplam 73 savaş tabancasına el konulurken, olayla ilgili Haskovo Bölge Savcılığı'nın gözetiminde gümrük görevlisi tarafından ön soruşturma başlatıldı. Yetkililer, silahların kaçakçılık amacıyla taşındığının değerlendirildiğini belirtti.

Şile Belediyesine yönelik soruşturmada 16 şüpheli gözaltına alındı

Şile Belediyesine yönelik soruşturma kapsamında düzenlenen üçüncü operasyonda 16 şüpheli gözaltına alındı

26.06.2026 09:35:00
AA
Şile Belediyesine yönelik soruşturmada 16 şüpheli gözaltına alındı
Şile Belediyesine yönelik soruşturmada 16 şüpheli gözaltına alındı

İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince, Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen soruşturma kapsamında Şile Belediyesinde doğrudan temin, imar, ruhsat ve iskan işlemlerinde usulsüzlük yapıldığı ve rüşvet alınarak haksız menfaat sağlandığı tespit edildi.

İstanbul ve İzmir'de belirlenen adreslere eş zamanlı operasyon düzenleyen ekipler, 16 şüpheliyi gözaltına aldı.

Zanlılar, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldü.

Soruşturma

İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosunca, Şile Belediyesine yönelik "suç işlemek amacıyla örgüt kurma", "irtikap", "rüşvet" ve "ihaleye fesat karıştırma" suçlarından yürütülen soruşturma kapsamında aralarında Şile Belediye Başkanı Özgür Kabadayı'nın da bulunduğu 6 şüpheli, 10 Temmuz 2025'te gözaltına alınmıştı.

Belediye Başkanı Kabadayı, Oğuz Kaçmaz, Tuncay Tolga Özçakmak, Ali Şafak ve Evren Buçhan tutuklanmış, Aslı Kotan ise adli kontrol kararıyla serbest bırakılmıştı.

HTS kayıtları ve MASAK raporundaki hesap hareketlerinin incelenmesinin ardından haklarında gözaltı kararı verilen 22 şüpheli ise 23 Aralık 2025'te düzenlenen eş zamanlı operasyonda gözaltına alınmıştı. Bu şüphelilerden de 15'i tutuklanmış, 7'si adli kontrol hükümleri uygulanarak serbest bırakılmıştı. 

Diyarbakır ve Ankara'da yasa dışı bahis operasyonları: 6 milyarlık işlem hacmi tespit edildi

Diyarbakır'da düzenlenen yasa dışı bahis operasyonunda 6 milyar 942 milyon 515 bin 130 liralık işlem hacmi tespit edilirken, 24 şüpheli tutuklanarak cezaevine gönderildi

26.06.2026 09:10:00
İHA
Diyarbakır ve Ankara'da yasa dışı bahis operasyonları: 6 milyarlık işlem hacmi tespit edildi
Diyarbakır ve Ankara'da yasa dışı bahis operasyonları: 6 milyarlık işlem hacmi tespit edildi
Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı (MASAK) ve Diyarbakır Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'nce ortak yapılan çalışmada yasa dışı bahis ve sanal kumar amacıyla kullanılan 8 farklı site üzerinden elde edilen paraların nakline aracılık eden ve elde edilen suç gelirlerinin kripto varlıklara çevrilerek yurtdışına çıkarılmasını sağlayan şahıslar tespit edildi.

Banka ve kripto para hesaplarındaki işlem hacimlerinin 6 milyar 942 milyon 515 bin 130 lira olduğu anlaşılan 24 şüpheli, eş zamanlı operasyonda yakalanıp sevk edildikleri adli makamlarca tutuklanarak cezaevine gönderildi.


Başkentte yasadışı dışı bahis operasyonu: 53 gözaltı kararı



Ankara merkezli 8 ilde yasadışı bahis ve şans oyunları oynatılarak kara para aklama ve vergi kaçakçılığı yapan bir orgaenize suç örgütüne yönelik düzenlenen operasyonda haklarında gözaltı kararı olan 53 şüpheliden 37 şüpheli gözaltına alındı.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılı koordinesinde; Ankara İl Jandarma Komutanlığı KOM Şube Müdürlüğünce yapılan istihbari ve teknik takip çalışmaları sonucunda tespit edilen organize suç örgütü tarafından; yasadışı bahis ve şans oyunları oynatılarak kara para aklama ve vergi kaçakçılığı yapıldığı belirlendi.
 
Bu kapsamda Cumhuriyet Başsavcılığınca; 26 Haziran 2026 günü Organize suç örgütünün faaliyetlerinin ortaya çıkarılması ve şüphelilerin yakalanması maksadıyla Ankara merkezli 8 ilde 53 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi.

37 şüpheli gözaltına alınırken diğer şüphelilerin yakalanmasına yönelik çalışmaların devam ettiği öğrenildi.

Geri dönüşüm o kadar da masum değil

Çevre dostu olduğu gerekçesiyle üretimi hızla artan geri dönüştürülmüş plastik (rPET) şişeler hakkında korkutan araştırma. Bilim insanları, yenilenmiş şişelerin gıdaya ve suya normal plastiklerden çok daha fazla kimyasal sızdırdığını ortaya çıkardı. İşte her gün tükettiğimiz o içeceklerdeki gizli tehdit...

25.06.2026 23:20:00
Eyüp Kabil
Geri dönüşüm o kadar da masum değil
Geri dönüşüm o kadar da masum değil
Dünya genelinde plastik kirliliğiyle mücadele kapsamında "geri dönüştürülmüş plastik" (rPET) kullanımı bir devlet politikası haline geldi. Başta su, gazlı içecekler ve ambalajlı gıdalar olmak üzere binlerce ürün artık "doğa dostu" ambalajlarla raflardaki yerini alıyor. Ancak yapılan son bilimsel araştırmalar, çevre için atılan bu olumlu adımın insan sağlığı üzerinde ciddi bir tehdit oluşturabileceğini gösteriyor.

Normal plastikten daha fazla kimyasal sızıyor

Laboratuvar ortamında yapılan son incelemeler, geri dönüşüm sürecinde plastiklerin maruz kaldığı yüksek ısı ve kimyasal işlemlerin, malzemenin yapısını bozduğunu ortaya koydu. Yenilenmiş plastik şişeler, içerdikleri içeceklere normal (orijinal) plastiklere oranla çok daha yüksek miktarda kimyasal madde sızdırıyor. Bu maddelerin başında ise hormon sistemini bozan fitalatlar ve ağır metaller geliyor. Uzmanlar, özellikle sıcak havalarda veya güneşte bekleyen rPET şişelerdeki sızıntı oranının katlanarak arttığı konusunda uyarıyor.

"Geri dönüşüm sağlıklı ambalaj anlamına gelmez"

Konuyla ilgili görüş bildiren uzmanlar, çevre sağlığı ile insan sağlığı arasındaki dengenin iyi kurulması gerektiğini vurguluyor. Gıda mühendisleri, plastik ambalajların geri dönüştürülürken önceki kullanım atıklarından tam olarak arındırılamama riski taşıdığını belirtiyor. Tüketicilerin "geri dönüştürülmüş" ibaresini görerek bu ürünleri tamamen sağlıklı algılamaması gerektiği, ambalajlı gıda tüketiminin her halükarda sınırlandırılmasının en güvenli yol olduğu ifade ediliyor.

Başkentte NATO Zirvesi alarmı

Ankara'da 7-8 Temmuz tarihlerinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleştirilecek olan 36. NATO Liderler Zirvesi öncesinde güvenlik önlemleri en üst seviyeye çıkarıldı. Kent genelinde geniş kapsamlı eylem yasakları ve yoğun trafik düzenlemeleri uygulanırken, düzenlenen şafak operasyonlarında gözaltına alınan yüzlerce şüpheliden 75'i tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edildi. Mahkemeye sevk edilenlerin 16'sı tutuklandı

25.06.2026 19:30:00
Haber Merkezi
Başkentte NATO Zirvesi alarmı
Başkentte NATO Zirvesi alarmı
Ankara, Temmuz ayının ilk haftasında ev sahipliği yapacağı kritik 2026 Ankara NATO Zirvesi için adeta ablukaya alındı. Cumhurbaşkanlığı Başsavcılığı koordinesinde yürütülen soruşturmalar ve Ankara İl Emniyet Müdürlüğü tarafından devreye sokulan "Operasyon Turkuaz" planı kapsamında kent genelinde adeta kuş uçurtulmuyor.

Şafak operasyonlarında gözaltına alınan 75 kişi mahkemede

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı talimatıyla emniyet ve jandarma ekiplerinin gerçekleştirdiği şafak operasyonlarında toplamda 241 şüpheli hedef alındı. "Terör örgütlerinin eylem ve faaliyetlerinin deşifre edilmesi" amacıyla düzenlenen baskınlarda 209 şüpheli gözaltına alındı.

IŞİD, DHKP-C, TKP/ML ve MLKP gibi sol/sosyalist ve radikal örgütlerin hücre yapılanmalarına yönelik eş zamanlı yürütülen bu operasyonlarda gözaltı işlemleri tamamlanan şüphelilerden 75'i tutuklama talebiyle nöbetçi sulh ceza hakimliğine sevk edildi. Diğer şüphelilerin emniyetteki ifade işlemleri devam ediyor.

Bu arada TEMA Vakfı Ankara İl Temsilcisi Nevzat Özer ve Doç. Dr. Emel Memiş'in de aralarında bulunduğu 16 kişi tutuklanırken 5 kişi hakkında yaşları gerekçesiyle ev hapsi verildi.

Kent genelinde 13 günlük eylem yasağı ve yoğun denetimler

Ankara Valiliği, zirveye katılacak olan uluslararası heyetlerin can güvenliğini korumak ve kamu düzenini sağlamak amacıyla radikal kararlara imza attı. 28 Haziran gece yarısından başlayıp 10 Temmuz akşamına kadar sürecek olan 13 günlük süreçte kent genelinde her türlü toplantı, gösteri yürüyüşü, basın açıklaması ve benzeri açık hava faaliyeti tamamen yasaklandı.

Ankara Valiliği tarafından yapılan resmi duyuruda ayrıca, belirlenen tarihler arasında şehir hava sahasında izinsiz her türlü drone ve İHA uçuşunun engelleneceği belirtildi.

"Operasyon Turkuaz" ile sokaklar ablukada

Ankara Emniyet Müdürü Maksut Yüksek'in bizzat sahada incelediği Operasyon Turkuaz kapsamında, 9 ilçede 450 personelden oluşan 39 özel tim kuruldu. Bu timler halkın yoğun olduğu parklar, kafeler ve eğlence yerleri dahil olmak üzere yüzlerce noktada 24 saat esasına göre denetim yapıyor.

Güvenlik tedbirleri yalnızca terör şüphelileriyle sınırlı kalmadı; heyetlerin geçiş güzergahlarında asayişi bozabilecek dilenciler, gayriresmi valeler (değnekçiler) ve hanutçulara karşı da tavizsiz bir temizlik yürütülüyor.

Sürücüler dikkat: Kritik yollar trafiğe kapatılıyor

Zirvenin yapılacağı Cumhurbaşkanlığı Külliyesi çevresi başta olmak üzere, delegasyonların konaklayacağı Çankaya, Yenimahalle ve Söğütözü bölgelerindeki çok sayıda cadde ve sokak araç trafiğine kapatılacak.

Zirve Alanı: Külliye çevresindeki yollar 7 Temmuz Salı günü saat 07.00'den 8 Temmuz Çarşamba günü saat 23.59'a kadar tamamen kapalı olacak.

Konaklama Bölgeleri: Heyetlerin kalacağı otellerin bulunduğu Tahran Caddesi, Arjantin Caddesi, İran Caddesi, John F. Kennedy Caddesi ve Ufuk Üniversitesi Caddesi gibi kritik arterlerde kısıtlamalar 6 Temmuz Pazartesi sabahı erkenden başlayacak. Sürücülerin alternatif güzergahları kullanması ve bu yollara araç park etmemesi önemle duyuruldu.

Gelişmeler anlık olarak takip edilmekte olup, emniyet birimlerinin zirve bitimine kadar operasyonel önlemleri artırarak sürdüreceği bildirildi.

MKE'nin ürettiği parçacıklı mühimmat ile her Mehmetçik hava savunma unsuruna dönüşecek

Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) insansız hava aracı tehditlerine karşı 7.62 milimetre parçacıklı anti-dron mühimmatı geliştirdi

25.06.2026 17:00:00
AA
MKE'nin ürettiği parçacıklı mühimmat ile her Mehmetçik hava savunma unsuruna dönüşecek
MKE'nin ürettiği parçacıklı mühimmat ile her Mehmetçik hava savunma unsuruna dönüşecek
Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) insansız hava aracı tehditlerine karşı 7.62 milimetre parçacıklı anti-dron mühimmatı geliştirdi.

MKE'den yapılan açıklamaya göre, mühimmat test atışlarında, havadan gelen tehditleri başarıyla etkisiz hale getirdi.

Anti-dron mühimmatı, modern muharebe sahasında keşif faaliyetlerinden kamikaze saldırılara kadar farklı görevlerde kullanılan mini ve mikro insansız hava araçlarına karşı etkili bir çözüm sunacak.

Mühimmat ile harp sahasında ani gelişen dron tehditleri karşısında piyade birlikleri hava savunma unsuruna dönüşebilecek ve tehdit İHA'lara anında karşılık verebilecek.

Herhangi bir ilave sistem veya platform değişikliği gerektirmeyen anti-dron mühimmatı, "7.62x51 milimetre" ve "7.62x39 milimetre" kalibre olarak üretildi.

Mühimmat, piyade tüfeklerinden makineli tüfeklere, araç üstü silah sistemlerinden uzaktan komutalı silah kulelerine kadar geniş bir kullanım alanına sahip.

Parçacıklı yapıyla geniş etki alanı
Parçacıklı anti-dron mühimmatı, namludan çıktıktan sonra yaklaşık 5 metre içerisinde mekanik olarak açılarak, içerisindeki özel tasarlanmış parçacıkları hedef doğrultusunda yayıyor. Bu sayede küçük boyutlu ve yüksek manevra kabiliyetine sahip dronlara karşı vuruş ihtimali önemli ölçüde artırılıyor.

Ortalama 680 metre/saniye namlu çıkış hızına sahip mühimmat, yaklaşık 50 metrede 1 metre, 100 metrede ise 2 metre çapında yoğun parçacık bulutu oluşturuyor.

Geniş etki hacmi sayesinde klasik mühimmatlara kıyasla dron hedeflerine karşı daha yüksek etkinlik sağlayan 7,62 milimetre parçacıklı mühimmat, mevcut silah sistemleriyle tam uyumlu yapısı sayesinde kullanıcıya ilave eğitim veya ek sistem maliyeti oluşturmadan kullanılabiliyor.

MKE, üs bölgeleri, kritik tesisler, sınır hatları ve hareketli birlikler için etkili bir anti-dron çözümü sunan mühimmatın yanı sıra, artan insansız sistem tehditlerine karşı 12,7 milimetre, 20 milimetre ve 35 milimetre kalibrelerde de anti-dron mühimmat çözümleri geliştirerek farklı platform ve görev ihtiyaçlarına yönelik çok katmanlı bir anti-dron mühimmat ailesi oluşturuyor.

ÖSYM'den '15 dakika kuralı' açıklaması: 'Ceza değil adayın bireysel ihmali' vurgusu

YKS'ye geç kalanlarla ilgili haberlerden sonra açıklama yapan ÖSYM, 15 dakika kuralının neden esnetilemeyeceğini 6 madde ile tek tek sıraladı

25.06.2026 14:00:00
Haber Merkezi
ÖSYM'den '15 dakika kuralı' açıklaması: 'Ceza değil adayın bireysel ihmali' vurgusu
ÖSYM'den '15 dakika kuralı' açıklaması: 'Ceza değil adayın bireysel ihmali' vurgusu
ÖSYM, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) saniyelerle bile olsa geç kalan öğrencilerin alınmaması görüntüleri yeniden tartışma çıkardı. Kurum, kamuoyunda '15 dakika kuralı' olarak bilinen ve sınavın başlama saatinden tam 15 dakika önce sınav binalarının kapılarının kapatılmasıyla ilgili uygulamanın tartışmaya kapalı olduğunu belirtti. Yapılan açıklamada, "ÖSYM, sınava alınmamayı kurumsal bir "ceza" olarak değil, adayın bireysel ihmalinin bir sonucu olarak değerlendiriyor. Kuruma göre, milyonlarca kişinin katıldığı devasa bir organizasyonda kuralları esnetmek düzeni bozarak doğrudan kaosa yol açar" denildi.

KDK, farklı salonlarda sınava alınabilir tavsiyesi vermişti
Türkiye Gazetesi'nin haberine göre, YKS ardından, sınava saniyelerle geç kalıp kapıdan dönen öğrencilerin görüntüleri kamuoyunda "15 dakika kuralı" tartışmalarını bir kez daha başlattı.
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), 2017 yılında aldığı bir tavsiye kararında bu kuralın uygulanmasında daha ölçülü davranılması gerektiğini belirterek, geç kalan adayların binalardaki yedek veya farklı salonlarda sınava alınmasını önermişti. Ancak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), güvenlik zafiyeti doğuracağı gerekçesiyle bu öneriye kesin bir dille karşı çıkıyor.

Doğurabileceği sakıncalar madde madde anlatıldı
Kurumun 15 dakika kuralından taviz vermemesinin altında yatan 6 temel gerekçe şu şekilde sıralanıyor:
Her aday için üzerinde fotoğrafı bulunan, kişiye özel tek bir cevap kâğıdı basılıyor. Adayın geç kaldığı için planlanan salon dışında başka bir salona alınması, kimlik ve evrak eşleşmesini teknik olarak engelliyor.
Geç kalan bir adayın güvenlik kontrolleri esnetilerek başka bir salona alınması, "başkası yerine sınava girme" gibi ağır usulsüzlüklere zemin hazırlama riski taşıyor.
Geç kalanlar için özel bir salon oluşturulması uygulaması, birbirini tanıyan kötü niyetli adayların bilerek geç kalıp aynı salonda toplanmasına ve organize kopya çekmesine teşvik edici bir unsur olabilir.
Geç kalan adaylara yönelik ayrı bir telafi sınavı yapılması durumunda, sınav sorularının zorluk derecesinin (eş değerliğinin) tam olarak sağlanamaması, milyonlarca adayın girdiği sınavda sıralama adaletini bozuyor.
Kurallara uyarak zamanında sınav salonunda hazır bulunan adaylar açısından, geç kalanlara esneklik (ayrıcalık) tanındığı algısı oluşması sınavın adil yapısına gölge düşürüyor.
ÖSYM, sınava alınmamayı kurumsal bir "ceza" olarak değil, adayın bireysel ihmalinin bir sonucu olarak değerlendiriyor. Kuruma göre, milyonlarca kişinin katıldığı devasa bir organizasyonda kuralları esnetmek düzeni bozarak doğrudan kaosa yol açar.

15 dakika kuralı nedir?
ÖSYM tarafından uygulanan ve kamuoyunda "15 dakika kuralı" olarak bilinen uygulama, sınavın başlama saatinden tam 15 dakika önce sınav binalarının kapılarının kapatılmasını ve bu saatten sonra gelen hiçbir adayın, gerekçesi ne olursa olsun içeri alınmamasını içeriyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan iki depremle sarsılan Venezuela için 'geçmiş olsun' mesajı

Cumhurbaşkanı Erdoğan peş peşe yaşanan iki depremle sarsılan Venezuela için geçmiş olsun mesajı yayımladı. 7.2 ve 7.5 büyüklüğündeki iki depremle sarsılan Venezuela için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçmiş olsun mesajı yayımladı

25.06.2026 13:45:00
Haber Merkezi
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan iki depremle sarsılan Venezuela için 'geçmiş olsun' mesajı
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan iki depremle sarsılan Venezuela için 'geçmiş olsun' mesajı
Cumhurbaşkanı Erdoğan peş peşe yaşanan iki depremle sarsılan Venezuela için geçmiş olsun mesajı yayımladı.
7.2 ve 7.5 büyüklüğündeki iki depremle sarsılan Venezuela için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçmiş olsun mesajı yayımladı.

Erdoğan, paylaştığı mesajında "Venezuela'da meydana gelen iki ayrı depremde hayatını kaybedenlerin acısını yürekten paylaşıyor, dost Venezuela halkına ve hükümetine başsağlığı ve geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, yaralılara acil şifalar temenni ediyorum. Türkiye olarak bu acı ve zor günlerinde Venezuelalı dostlarımızın yanındayız." ifadelerini kullandı.

Yarın yaklaşık 18 milyon öğrenci için "karne zili" çalacak

Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 18 milyon öğrenci, yarın karne alarak yaz tatiline girecek

25.06.2026 12:30:00
AA
Yarın yaklaşık 18 milyon öğrenci için "karne zili" çalacak
Yarın yaklaşık 18 milyon öğrenci için "karne zili" çalacak
Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 18 milyon öğrenci, yarın karne alarak yaz tatiline girecek.

İlk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim alan yaklaşık 18 milyon öğrenci ile 1,2 milyona yakın öğretmen, 2025-2026 eğitim öğretim yılı için 8 Eylül 2025'te ders başı yaptı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı.

2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem ise yarın sona erecek. Öğrenciler, eğitim öğretimin yorgunluğunu yarınki son ders zilinin ardından atacak.

Ortaokul son sınıf öğrencileri, 13 Haziran'da Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınavın sonuçlarını 10 Temmuz'da öğrenecek.

Lise son sınıf öğrencileri ile mezunlar, 20-21 Haziran'da Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) heyecanını yaşadı. 20 Haziran'da düzenlenen YKS birinci oturum Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile 21 Haziran'da yapılan ikinci oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve üçüncü oturum Yabancı Dil Testi'nin sonuçları 22 Temmuz'da açıklanacak.

Öğretmenlerin 2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri ise 29-30 Haziran'da Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformu üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirilecek.

2026-2027 eğitim öğretim yılı için 14 Eylül'de ders başı yapılacak.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.