SF90 Stradale: Ferrari'nin en güçlü süper otomobili
Ferrari, tarihi boyunca hız ve estetiğin zirvesini temsil etti
20.08.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Abdülkadir Gündoğdu





Ferrari, tarihi boyunca hız ve estetiğin zirvesini temsil etti. Ancak Maranello merkezli üretici, SF90 Stradale ile bu sınırları bir kez daha zorlayarak, seri üretim modelleri arasında en güçlü ve teknolojik otomobilini tanıttı.
Adını markanın 90. yıldönümünü kutlayan Scuderia Ferrari Formula 1 takımından alan bu model, hem yolda hem de pistte nefes kesen bir performans vaat ediyor.
Devrim Yaratan Güç: Hibrit Teknolojisi
SF90 Stradale'yi diğer Ferrari'lerden ayıran en önemli özellik, markanın tarihinde bir ilki temsil eden plug-in hibrit mimarisi. Bu teknoloji, hem performansı artırmak hem de çevresel etkiyi azaltmak amacıyla geliştirildi.
Motor: Otomobilin kalbinde, 780 beygir gücü (hp) üreten, 4.0 litrelik çift turbo beslemeli V8 motor yer alıyor. Bu motor, Ferrari'nin V8 serisinde bugüne kadarki en yüksek güç çıkışına sahip.
Elektrikli Motorlar: V8 motora ek olarak, üç adet elektrikli motor bulunuyor. Bu motorlardan ikisi ön tekerleklere, biri ise arka tekerleklerin arasına yerleştirilmiş. Bu elektrikli motorlar, tek başına 220 hp güç üretiyor.
Toplam Güç: Benzinli ve elektrikli motorların birleşimiyle, SF90 Stradale'nin toplam gücü inanılmaz bir seviyeye ulaşıyor: 1000 beygir gücü (hp).
Performans ve Sürüş Dinamikleri

1000 beygirlik gücün etkisi, otomobilin hızlanma rakamlarında açıkça görülüyor. 0'dan 100 km/s'ye sadece 2.5 saniyede ulaşan SF90 Stradale, aynı zamanda 0'dan 200 km/s'ye sadece 6.7 saniyede çıkabiliyor. Bu değerler, onu dünyanın en hızlı otomobillerinden biri yapıyor. Maksimum hızı ise 340 km/s.
Hibrit sistem sayesinde otomobil, tamamen elektrikli modda da sürüş imkanı sunuyor. eDrive olarak adlandırılan bu modda, ön tekerlekler üzerinden tahrik sağlayan SF90 Stradale, 25 kilometreye kadar menzile ulaşabiliyor ve sessiz bir şekilde, sıfır emisyonla seyahat edebiliyor.
Tasarım ve Aerodinamik
SF90 Stradale'nin dış tasarımı, sadece estetik kaygılarla değil, aynı zamanda maksimum aerodinamik verimlilik hedefiyle şekillendirildi. Otomobilin ön ve yan profili, akıcı hatlara sahipken, arka kısmında yer alan "kapatılabilir" spoiler sistemi (Shut-off Gurney), yüksek hızlarda ekstra bastırma kuvveti (downforce) sağlayarak dengeyi artırıyor. Bu aerodinamik özellikler, SF90 Stradale'nin 250 km/s hızda 390 kg bastırma kuvveti üretmesini sağlıyor.
İç mekânda ise, Ferrari'nin modern yaklaşımı kendini gösteriyor. Geleneksel analog göstergelerin yerini tamamen dijital bir kokpit alıyor. Direksiyonun üzerindeki dokunmatik kontroller, sürücüye gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunarken, baş üstü göstergesi (HUD) gibi teknolojiler de sürüş güvenliğini ve konforunu artırıyor.
Ferrari SF90 Stradale, markanın hem geçmişine saygı duruşunda bulunan hem de geleceğine yön veren bir model olarak otomotiv dünyasında şimdiden önemli bir yer edindi.
Adını markanın 90. yıldönümünü kutlayan Scuderia Ferrari Formula 1 takımından alan bu model, hem yolda hem de pistte nefes kesen bir performans vaat ediyor.
Devrim Yaratan Güç: Hibrit Teknolojisi
SF90 Stradale'yi diğer Ferrari'lerden ayıran en önemli özellik, markanın tarihinde bir ilki temsil eden plug-in hibrit mimarisi. Bu teknoloji, hem performansı artırmak hem de çevresel etkiyi azaltmak amacıyla geliştirildi.
Motor: Otomobilin kalbinde, 780 beygir gücü (hp) üreten, 4.0 litrelik çift turbo beslemeli V8 motor yer alıyor. Bu motor, Ferrari'nin V8 serisinde bugüne kadarki en yüksek güç çıkışına sahip.
Elektrikli Motorlar: V8 motora ek olarak, üç adet elektrikli motor bulunuyor. Bu motorlardan ikisi ön tekerleklere, biri ise arka tekerleklerin arasına yerleştirilmiş. Bu elektrikli motorlar, tek başına 220 hp güç üretiyor.
Toplam Güç: Benzinli ve elektrikli motorların birleşimiyle, SF90 Stradale'nin toplam gücü inanılmaz bir seviyeye ulaşıyor: 1000 beygir gücü (hp).
Performans ve Sürüş Dinamikleri

1000 beygirlik gücün etkisi, otomobilin hızlanma rakamlarında açıkça görülüyor. 0'dan 100 km/s'ye sadece 2.5 saniyede ulaşan SF90 Stradale, aynı zamanda 0'dan 200 km/s'ye sadece 6.7 saniyede çıkabiliyor. Bu değerler, onu dünyanın en hızlı otomobillerinden biri yapıyor. Maksimum hızı ise 340 km/s.
Hibrit sistem sayesinde otomobil, tamamen elektrikli modda da sürüş imkanı sunuyor. eDrive olarak adlandırılan bu modda, ön tekerlekler üzerinden tahrik sağlayan SF90 Stradale, 25 kilometreye kadar menzile ulaşabiliyor ve sessiz bir şekilde, sıfır emisyonla seyahat edebiliyor.
Tasarım ve Aerodinamik
SF90 Stradale'nin dış tasarımı, sadece estetik kaygılarla değil, aynı zamanda maksimum aerodinamik verimlilik hedefiyle şekillendirildi. Otomobilin ön ve yan profili, akıcı hatlara sahipken, arka kısmında yer alan "kapatılabilir" spoiler sistemi (Shut-off Gurney), yüksek hızlarda ekstra bastırma kuvveti (downforce) sağlayarak dengeyi artırıyor. Bu aerodinamik özellikler, SF90 Stradale'nin 250 km/s hızda 390 kg bastırma kuvveti üretmesini sağlıyor.
İç mekânda ise, Ferrari'nin modern yaklaşımı kendini gösteriyor. Geleneksel analog göstergelerin yerini tamamen dijital bir kokpit alıyor. Direksiyonun üzerindeki dokunmatik kontroller, sürücüye gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunarken, baş üstü göstergesi (HUD) gibi teknolojiler de sürüş güvenliğini ve konforunu artırıyor.
Ferrari SF90 Stradale, markanın hem geçmişine saygı duruşunda bulunan hem de geleceğine yön veren bir model olarak otomotiv dünyasında şimdiden önemli bir yer edindi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.