logo
19 TEMMUZ 2025

'Siber saldırı yok'

Yaklaşık iki gün kesintilerin yaşandığı Akbank'ta işlemler normale döndü. Yaşanan kesintilerle ilgili Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil'den ilk açıklama geldi. Akbank CEO'su Hakan Binbaşgil, siber saldırı yaşanmadığını ve müşteri güvenliğini zaafa uğratacak durum oluşmadığını bildirdi

09.07.2021 16:06:00
'Siber saldırı yok'
'Siber saldırı yok'
Akbank'ta, 6 Temmuz'da başlayan ve bankanın ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler yaşamış ve binlerce kişi mağdur olmuştu. Yaşanan süreçte Akbank müşterileri, Akbank'ın mobil bankacılık, internet bankacılığı sistemlerine erişemedi, Akbank ATM sistemlerinin hizmet kesintileriyle karşılaşmıştı. 2 gün süren süreç sonrası sistemler normale dönerken, yaşanan kesintilerle ilgili Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil'den ilk açıklama geldi. Akbank Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Binbaşgil, "Sizlere yaşattığımız olumsuz deneyimden dolayı içtenlikle özür diler ve sabrınız için teşekkür ederim. Bu sıkıntılı süreçte herhangi bir siber saldırı yaşanmadı ve müşterilerimizin kişisel veri güvenliğini zaafa uğratacak hiçbir durum oluşmadı. Müşterilerimizin bu dönemde yaşadıkları olumsuzluklar şahsım ve tüm çalışma arkadaşlarım için büyük bir üzüntü kaynağıdır" ifadelerini kullandı.

Akbank'tan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Binbaşgil, 6-7 Temmuz'da yaşanan hizmet kesintisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Binbaşgil, yaşanan olumsuz deneyimden dolayı özür dileyerek, 6 Temmuz'da başlayan banka ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklı kesintilerin, ilgili birimlerin ve teknoloji iş ortaklarının yoğun çalışmaları neticesinde 7 Temmuz akşamı giderildiğini hatırlattı. O günden bu yana tüm sistemlerin sorunsuz olarak müşterilere hizmet verdiğini vurgulayan Binbaşgil, şunları kaydetti:

"Teknoloji, bankamız stratejilerinin odak noktasında yer alan ve önemli yatırımlar yaptığımız bir konudur. Temel bankacılık uygulamamız dünyada birçok büyük bankada kullanılan IBM Mainframe sistemi üzerinde çalışmaktadır. Bankamızda, birbiri ile yedekli ve senkronize çalışan iki ana sistem (teknik terimi ile aktif-aktif) ile İzmir'de bulunan ikincil veri merkezinden oluşan üçlü bir yedeklilik yapımız bulunmaktadır. Söz konusu ikili ana sistemin çalıştığı ve 2020 yılında devreye aldığımız Akbank Veri Merkezimiz Tier-3 diye bilinen uluslararası yüksek standarda sahiptir.

'Disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu'

Tüm bu yüksek teknolojimize rağmen yaşadığımız talihsiz süreci sizlerle şeffaflıkla paylaşmak isterim, 6 Temmuz 2021 Salı sabahı, ana bankacılık sistemi veri tabanında ve disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu. Tüm kanallarımız bundan etkilendi ve tekrarlayan kesintiler yaşanmaya başladı. Teknoloji iş ortağımız ile birlikte yurt içi ve yurt dışından uzmanların katılımıyla problemin tespit edilip giderilmesine yönelik çalışmalar hemen başlatıldı. Gün boyu yapılan bu çalışmalar ile müşterilerimizin işlemleri kısmi olarak gerçekleştirilmiş olsa da hizmet sürekliliği tam olarak sağlanamadı. Bu nedenle, 7 Temmuz Çarşamba sabah 07.30'da, gün boyu yapılan çalışmaların bütünsel etkisinin yansıtılabilmesi için veritabanı ve disk sistemlerinin bazı konfigürasyonel değişiklikler ile yeniden başlatılmasına karar verildi. Büyük bir titizlikle ve tekrarlanmaması için kontrollü olarak sürdürülen bu çalışma, gün boyunca devam etti ve kanallarda hizmet verilemedi. Aynı gün 19.15'ten itibaren sistemler kademeli olarak açıldı ve 23.55'ten itibaren de tüm kanallarda müşterilere sorunsuz hizmete başlandı."

'Bilgiler güvende'

Hakan Binbaşgil şu bilgileri paylaştı: "Sistemimiz stabil hale getirildi. 8 Temmuz Perşembe, normalin 1.5 katı kadar işlem gerçekleştirildi ve sistemimiz her zamanki yüksek performans seviyesinde çalıştı. Bu sıkıntılı süreçte herhangi bir siber saldırı yaşanmadı ve müşterilerimizin kişisel veri güvenliğini zaafa uğratacak hiçbir durum oluşmadı. Bu zorlu süreçte tüm ilgili arkadaşlarımız iş ortaklarımız ile birlikte sistemlerimizi kesintisiz hale getirebilmek için aralıksız ve yoğun bir çalışma sergilediler. Ancak sorunun giderilmesi maalesef uzun sürdü. Müşterilerimizin bu dönemde yaşadıkları olumsuzluklar şahsım ve tüm çalışma arkadaşlarım için büyük bir üzüntü kaynağıdır." 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Adıyaman Belediye Meclisi Başkan Vekilini seçti
CHP'nin adayı Ufuk Bayır 22 oy aldı
Taş üstünde taş kalmadı
İsrail Gazze'nin yüzde 88'ini yıktı
Meclis komisyonu için ilk toplantı
İYİ Parti üye vermeyecek
Lula'dan Trump'a şok suçlama
'Bize şantaj yapıyor'
Putin buna çok kızacak
AB yaptırım paketini onayladı
İsrail'e silah taşıyor!
Gemi o limana uğrayacak
Tatar'dan diyalog mesajı
Diyalogdan kaçmıyoruz, ama...
Soruşturma açıldı
Tüm alışveriş onlardan geçiyor
TOBB haziran verilerini açıkladı
Kurulan şirket sayısı azaldı
45 yıl isteniyor
İzmir operasyonunda iddianame hazırlandı
'Yüzde 70'i fazla kilolu'
Sağlık Bakanı açıkladı
Tepkiler eşliğinde tek tek geçiyor
Zeytinlikler maden sahası oluyor
Genç işsizliğinde düşündüren oranlar
İşte Türk gençlerinin durumu
İBB'ye bir operasyon daha
18 kişi hakkında gözaltı kararı
Ersin Tatar'dan "egemen eşitlik" vurgusu
O şart olmazsa müzakere yok
Adıyaman Belediye Meclisi Başkan Vekilini seçti
CHP'nin adayı Ufuk Bayır 22 oy aldı
Taş üstünde taş kalmadı
İsrail Gazze'nin yüzde 88'ini yıktı
Meclis komisyonu için ilk toplantı
İYİ Parti üye vermeyecek
Lula'dan Trump'a şok suçlama
'Bize şantaj yapıyor'
Putin buna çok kızacak
AB yaptırım paketini onayladı
İsrail'e silah taşıyor!
Gemi o limana uğrayacak
Tatar'dan diyalog mesajı
Diyalogdan kaçmıyoruz, ama...
Soruşturma açıldı
Tüm alışveriş onlardan geçiyor
TOBB haziran verilerini açıkladı
Kurulan şirket sayısı azaldı
45 yıl isteniyor
İzmir operasyonunda iddianame hazırlandı
'Yüzde 70'i fazla kilolu'
Sağlık Bakanı açıkladı
Tepkiler eşliğinde tek tek geçiyor
Zeytinlikler maden sahası oluyor
Genç işsizliğinde düşündüren oranlar
İşte Türk gençlerinin durumu
İBB'ye bir operasyon daha
18 kişi hakkında gözaltı kararı
Ersin Tatar'dan "egemen eşitlik" vurgusu
O şart olmazsa müzakere yok
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.