Şok'tan dev halka arz
Son 10 yılın en büyük halka arzlarından biri
Şok Marketler CEO'su Uğur Demirel, İstanbul'da düzenlediği Şok Marketler halka arz bilgilendirme toplantısında yaptığı değerlendirmede, Şok Marketler'in halka arzının Türkiye'nin son 10 yılının en büyük halka arzlarından biri olmasını beklediklerini belirtti. Halka arzdan elde edilecek gelirin büyük kısmının öncelikle finansal borçlarının ödenmesi amacıyla kullanılacağını belirten Demirel, "Halka arzdan gelecek bütün gelirlerle borçluluklarımızı tamamen kapatmış olacağız, herhangi bir finansal borcumuz kalmayacak, hatta şirket net nakit pozisyonuna geçmiş olacak. Asgari yüzde 30 oranında temettü dağıtmayı öngörüyoruz" dedi. Demirel, Şok Marketler'in bugüne kadar elde ettiği başarıya giden yolu şöyle özetledi: "Şok Marketler 2011 yılında Migros'tan 1.200 mağaza ile satın alındı. 2016 ise atılım yılımız oldu ve Türkiye'nin 39'uncu en büyük şirketi olduk."
Rekor büyüme
Uğur Demirel, Şok Marketler'in 2015-2017 arasında Türkiye'de hasılat bakımından en hızlı büyüyen perakende mağaza zinciri olduğuna dikkat çekerek, "2012 ve 2017 arasında pazarın toplam büyüme oranı yüzde 13 iken, Şok Marketler yüzde 46 ile pazardan çok daha hızlı bir büyüme gösterdi. 31 Aralık 2017 itibariyle konsolide ciromuz 9.5 milyar TL olarak gerçekleşti" dedi. Son beş yılda Şok mağaza sayısının da yüzde 35 oranında büyüdüğünü vurgulayan Demirel, "Şok Marketler, ciro ve mağaza sayısının artış oranı itibariyle kendi sınıfında lider pozisyondadır" dedi. Halka arzla ilgili detayları paylaşan Demirel, "Halka arzdan 2.6-3.1 milyar TL arası kaynak sağlamayı hedefliyoruz. Nihai talep toplama sonrasında talep rakamlarına göre netleşecek olan tahsisatları yüzde 15 yurtiçi ve yüzde 85 yurtdışı olarak planlıyoruz. Halka arz öncesi ödenmiş sermayemiz 360 milyon lira. Halka arz sonrasında bunu 578 milyon liraya çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
Operasyonlarımız TL cinsinden
Yatırımcıların yoğun ilgisiyle karşılaştıklarını kaydeden Demirel, döviz kurlarının kendilerini etkileyip etkilemediği yönündeki soru üzerine, "Döviz kurlarında herhangi bir etkileşimimiz yok. Bütün operasyonlarımızı TL cinsinden yürütüyoruz. Hatta bankalarla olan finansal işlemlerimizi de TL cinsinden yapıyoruz. Dövizle bir etkileşimimiz yok. Artmasının ya da düşmesinin etkisi yok. Bu da yatırımcıların çok beğendiği bir nokta" diye konuştu. Demirel, Et ve Süt Kurumu'ndan et alma konusunda, "İhalenin açıldığı dönemde 81 ilde yoktuk. Şu an başvurumuzu yeniledik, bekliyoruz. Olursa eğer değerlendirmek isteriz" ifadesini kullandı.
Günde ortalama 3 mağaza açtık
Şok Marketler CEO'su Uğur Demirel, günde ortalama üç mağaza açtıklarına işaret ederek, "2017'yi 81 ilde 5.100 mağaza ile kapattık, Mart 2018 sonu itibariyle yaklaşık 5.500 mağazaya ulaştık. Her yıl ortalama 4.000 kişiye ek istihdam sağlayarak Türkiye'nin bu konudaki en başarılı şirketlerinden biri olduk. Türkiye'deki tüketici trendlerini yakından takip ettik. Mağazalarımızı 'yakınlık', 'fiyat', 'ürün çeşitliliği', 'özgün markalarımız' ve 'rahat alışveriş ortamı sağlamak' gibi 5 temel unsuru dikkate alarak tasarladık" dedi.