logo
29 MAYIS 2025

Sürücüler araç yazılımıyla daha mutlu

Araçlarda yakıt tasarrufu ve performans artışı isteyen sürücüler, araç yazılımına yöneldi. Otomotiv sektörüne yön veren 'chip tuning' uygulamasının yasal olduğunu öğrenen sürücüler araçlarını değiştirmekten vazgeçmeye başladı. Yazılım bilgisi olmayan kişilerin lisansız cihazlarla bu işi yaptığını ve tehlikelerini otomotiv yazılımcısı Eser Öztürk, tek tek anlattı.

29.11.2022 23:10:00
Sürücüler araç yazılımıyla daha mutlu
Sürücüler araç yazılımıyla daha mutlu
Türkiye'de araç sürücüleri yakıt tasarrufu, performans artışı ve arıza çözümleri için 'chip tuning' uygulamasına yöneldi. Araçların fabrika çıkışındaki yazılımının üzerinde yapılan değişikliklerle yeni bir yazılım atılmaya başlandı. Yapılan yazılım uygulaması sayesinde araç üzerinde bulunan motor kontrol ünitesinden (ECU) motosiklet, binek otomobil, hafif ticari araçlar, kamyon ve tır gibi ağır vasıtalar, traktör, biçerdöver ayrıca iş makinelerinde yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Araca uygulanan yazılımın yasal olduğunu ve güvenilir firmalara yaptırıldığı müddetçe araca zarar vermediğini belirten İSY Tuning otomotiv yazılım yetkilisi Eser Öztürk, "2016 yılından bu yana İSY Tuning adı altında çalışmaya devam ediyoruz."

"Araçlarda yüzde 10 ile 20 arasında yakıt tasarrufu sağlanabilmektedir"

Firmanın faaliyetlerini anlatan Öztürk, "Araçlarda bulunan motor kontrol ünitesi (ECU) modülü için yazılım çözümleri ve buna bağlı olarak tamir çözümlerimizde bulunmaktadır. Yazılım çözümlerinde motosiklet, binek otomobil, hafif ticari araçlar, kamyon ve tır gibi ağır vasıtalar, traktör, biçerdöver ayrıca iş makinelerine de arıza çözümleri sunmaktayız. Tuning işlemlerinde yüzde 10 ile 20 arasında yakıt tasarrufu sağlanabilmektedir" diye konuştu.


"Kopya yazılım, lisansız cihazlar araca zarar verebilir"

Araç yazılımının zararlı olup olmadığı konusunda bilgi veren Eser Öztürk, "Araca yazılım zarar vermez, kullanıcı zarar verir. Kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak arızalar ve hasarlar çıkar. Yazılımın buna herhangi bir sebebi olmaz. Ancak kopya yazılım, lisansız cihazlarla yapılmış olanlar ve işi yazılım olmayan kişilerin, arkadaşından görerek lisansız cihazlarla yazılım atıldığı zaman tabi ki araca zarar verebilir. Bunun için biz motor kondisyonu düşük, kilometresi yüksek ve buna bağlı olarak motorlarda çalışan parçaların sorunlu olması durumunda araçlara yazılım desteği vermiyoruz. Zaten yazılım işlemi sürecinde bayilerimizde araçların motor durumu kontrol edilir ve talep doğrultusunda işlemler yapılır. Zaten uygun olmayan yazılım yapılması durumunda aracın çalışma sesinden veya gidişinden sorunlu olduğu anlaşılır" şeklinde konuştu.

"Araç yazılım değişiklikleri tamamen yasaldır"

Tuning işleminin yasallığını anlatan Öztürk, "Yakıt maliyetlerinin yüksek olduğu ülkemizde bireysel kullanıcıların ya da şirketlerin yakıt maliyetlerini düşürmek. Ayrıca arıza çözümlerinde hata kodlarının düzeltilmesi ve takılan yeni parçaların ECU modülüne uyumluluğunu sağlamaktır. Tabi ki bu işlemlerde amacımız son kullanıcını ile şirketlerin tamir maliyetlerini ve yedek parça maliyetlerinin düşürülmesini sağlamak. Araçlarda yapılan yazılım değişiklikleri tamamen yasal düzende olup herhangi bir kısıtlayıcı sorun taşımamaktadır" dedi.

 

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
ABD'den 13 yıl sonra Şam'da bir ilk
Thomas Barrack yine başroldeydi
ABD'den Suriye açıklaması
O listeden çıkarılacak
Yeni yargı paketi yolda
Kimler tahliye olacak?
Elon Musk ile Trump'ın yolları ayrıldı
Musk istifa ettiğini açıkladı
Erdoğan'dan adaylık açıklaması
'Milletimize kulak vereceğiz'
'Müsaade edilmeyecektir'
Milli Savunma Bakanlığından Suriye açıklaması
Türkiye'de ortalama eğitim süresi 9.5 yıl
En eğitimli il Ankara
Dış ticaret verileri açıklandı
İthalat ihracatı solladı
İsviçre’de buzul çökmesi kamerada
Bir köy yok oldu
Hedefteki bakanın kadrosunda değişiklik
Hazine ve Maliye Bakanlığı'na kritik atamalar
Danışmanlık görevinden ayrıldı
Elon Musk, Trump'ı terk etti
Trafik cezalarını artıran kanun teklifi kabul edildi
Kuralları ihlal edenler yandı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan, HSK'ye 4 yeni üye atadı
Atamalar Resmi Gazete'de
Yerlikaya Trafik Kanunu'ndaki değişiklikleri anlattı
Kaza yerini terk edene ağır ceza
İzmir Büyükşehir'de 23 bin işçi grevde
"Ekmeğimizi büyütmeye geldik"
ABD'den 13 yıl sonra Şam'da bir ilk
Thomas Barrack yine başroldeydi
ABD'den Suriye açıklaması
O listeden çıkarılacak
Yeni yargı paketi yolda
Kimler tahliye olacak?
Elon Musk ile Trump'ın yolları ayrıldı
Musk istifa ettiğini açıkladı
Erdoğan'dan adaylık açıklaması
'Milletimize kulak vereceğiz'
'Müsaade edilmeyecektir'
Milli Savunma Bakanlığından Suriye açıklaması
Türkiye'de ortalama eğitim süresi 9.5 yıl
En eğitimli il Ankara
Dış ticaret verileri açıklandı
İthalat ihracatı solladı
İsviçre’de buzul çökmesi kamerada
Bir köy yok oldu
Hedefteki bakanın kadrosunda değişiklik
Hazine ve Maliye Bakanlığı'na kritik atamalar
Danışmanlık görevinden ayrıldı
Elon Musk, Trump'ı terk etti
Trafik cezalarını artıran kanun teklifi kabul edildi
Kuralları ihlal edenler yandı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan, HSK'ye 4 yeni üye atadı
Atamalar Resmi Gazete'de
Yerlikaya Trafik Kanunu'ndaki değişiklikleri anlattı
Kaza yerini terk edene ağır ceza
İzmir Büyükşehir'de 23 bin işçi grevde
"Ekmeğimizi büyütmeye geldik"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.