logo
10 HAZİRAN 2025

'Sürücüsüz araç'ta büyük yarış

KPMG dünyanın sürücüsüz araçlara ne kadar hazır olduğunu araştırdı. Hazırlanan endekse göre, politika ve mevzuat, altyapı, teknoloji ve inovasyon, tüketici kabulü kriterleri sonucu listenin zirvesinde Hollanda yer alıyor. Hollanda'yı Singapur, ABD ve İsveç izliyor

24.06.2018 00:00:00
Danışmanlık kuruluşu KPMG'nin 'Otonom Araçlara Hazırlık Endeksi' küresel ekonomiye yön veren ve otomotivde küresel markalar çıkaran 20 ülkenin otonom araç dünyasına ne kadar hazır olduğunu inceledi. Endeks, ülkelerdeki otonom araç devrini başlatacak 'politika ve mevzuat', 'teknoloji ve inovasyon', 'altyapı', 'tüketici kabulü' kriterleri dikkate alınarak hazırlandı.

Endeksin ilk beşinde Hollanda, Singapur, ABD, İsveç ve Birleşik Krallık var. Almanya 6. sırada yer alıyor. Japonya hazırlık derecesinde 11. sırayı alabilmiş ama Birleşik Arap Emirlikleri 8. sırayla ilk 10'da yer alıyor. 20 ülkenin değerlendirildiği endeksin son üçünde Rusya, Meksika ve Hindistan bulunuyor.

KPMG'nin Otonom Araçlara Hazırlık Endeksi'nden dikkat çeken başlıklar şöyle:

- Hollanda'daki iyi yollar, yüksek sayıda araba şarj istasyonu ve yüksek kaliteli kablosuz ağ bağlantısı altyapı açısından ülkenin birinciliğe oturmasını sağlıyor. Hollanda'da sürücüsüz araçlarla ilgili yasal düzenlemeler konusunda devlet maksimum destek veriyor.

Ülkede halen hayli yaygın olan elektrikli araç kullanımı, sürücüsüz sürüşe geçiş sürecine Hollanda halkını hazırlar nitelikte. Hollanda'nın kriterlerde en geri kaldığı başlık, teknoloji ve inovasyon. Ancak buradaki skoruyla da birçok teknoloji devini geride bırakıyor.

Sürücüsüz sürüşü ilk test eden ülke Singapur

- Birinciliği küçük bir farkla Hollanda'ya kaptıran Singapur ise yasal düzenlemeler ve tüketici kabulü başlıklarında açık ara önde. Singapur, 2017'de sürücüsüz araçların kamuya açık yollarda test edilmesini yasallaştırarak öncü oldu. Singapur'un yüksek kalitedeki yolları ve kablosuz bağlantı ağı avantajları.

Ancak elektrikli araç şarj istasyonlarının azlığı bu ülkenin altyapı skorunu düşürüyor. Teknoloji merkezi, patent başvurusu sayısı ve araştırma merkezi azlığı 'teknoloji ve inovasyon' skorunu olumsuz etkiliyor.

ABD sürücüsüz araç üssü

- Listede üçüncü sırada yer alan ABD ise sürücüsüz araç teknolojisi konusunda dünyada eşsiz bir konumda? Dünyadaki sürücüsüz araç araştırma-gelişmesi ve üretimi üzerinde çalışan merkezlerin 163'ü ABD'de. ABD'li sürücüler otonom araçlar için oldukça heyecanlı ancak uygulamanın nasıl olacağı konusundaki karışıklık nedeniyle endişe hakim.

Endeksteki tek Arap ülkesi

- Listede sekizinci sırada yer alan Birleşik Arap Emirlikleri, 20 ülke arasında en iyi yol kalitesine sahip ülke. Bu özelliğiyle birçok Avrupa ülkesini geride bırakan Birleşik Arap Emirlikleri, teknoloji ve inovasyonda atak yaparsa üst sıralara yükselme kapasitesine sahip.

- Dünyanın en büyük ikinci ekonomisi Çin ise endekste sondan dördüncü sırada. Hem altyapı, hem teknoloji, hem de yasal süreçler açısından hayli geriden gelen Çin'in neredeyse tek artısı, ülkede çok miktarda elektrikli araç şarj istasyonu bulunması.

- Listenin sonunda Hindistan var. Yol kalitesinin ve altyapının yetersizliği, bu alanda teknoloji ve inovasyon yatırımlarının olmaması, sürücülerin isteksizliğine ek olarak sürücüsüz araçların trafiğe çıkma yasağı Hindistan'ı sıralamada 20'nciliğe itiyor.  
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Ferdi Zeyrek'le ilgili açıklama yapıldı
'Durumunda herhangi bir gelişme yok'
Özdağ herkesi duruşmaya davet etti
'En uzun süre tutuklu kalan ben oldum'
Öğretmen atamasında heyecan dorukta
Sözlü sınav tarihi belli oldu
Belediye Başkanı Trump'ı suçladı
Los Angeles 'denek' olarak kullanılıyor
İsrail Madleen aktivistlerini tehdit etti
Eğer İsrail'den hemen ayrılmazlarsa...
İran-ABD nükleer müzakerelerine devam
15 Haziran'da, Umman'da
İsrail yine sağlıkçıları ve gazetecileri öldürdü
Sistematik olarak hedef alıyor
Tatilin son gecesinde trafik çilesi
43 ilin kavşağı kilitlendi!
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı
Ferdi Zeyrek hayatını kaybetti
Yollarda dönüş yoğunluğu yaşanıyor
Dönüş çilesi başladı
İstanbul'daki müzakerelerde anlaşmaya varılmıştı
Esir takasının ilk aşaması gerçekleşti
Son 24 saatte 47 Filistinli öldürüldü
Gazze'de can kaybı 54 bin 927'ye çıktı
Bayramın üçüncü günü 722 trafik kazası
6 kişi hayatını kaybetti
Binlerce obruk geri döndürülemez durumda
Konya Ovası çöküyor
Ferdi Zeyrek'in yaralanmasında bilirkişi raporu
Korozyon, önlemleri etkisiz kıldı
Ferdi Zeyrek'le ilgili açıklama yapıldı
'Durumunda herhangi bir gelişme yok'
Özdağ herkesi duruşmaya davet etti
'En uzun süre tutuklu kalan ben oldum'
123456789101112131415
Ferdi Zeyrek'le ilgili açıklama yapıldı
'Durumunda herhangi bir gelişme yok'
Özdağ herkesi duruşmaya davet etti
'En uzun süre tutuklu kalan ben oldum'
Öğretmen atamasında heyecan dorukta
Sözlü sınav tarihi belli oldu
Belediye Başkanı Trump'ı suçladı
Los Angeles 'denek' olarak kullanılıyor
İsrail Madleen aktivistlerini tehdit etti
Eğer İsrail'den hemen ayrılmazlarsa...
İran-ABD nükleer müzakerelerine devam
15 Haziran'da, Umman'da
İsrail yine sağlıkçıları ve gazetecileri öldürdü
Sistematik olarak hedef alıyor
Tatilin son gecesinde trafik çilesi
43 ilin kavşağı kilitlendi!
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı
Ferdi Zeyrek hayatını kaybetti
Yollarda dönüş yoğunluğu yaşanıyor
Dönüş çilesi başladı
İstanbul'daki müzakerelerde anlaşmaya varılmıştı
Esir takasının ilk aşaması gerçekleşti
Son 24 saatte 47 Filistinli öldürüldü
Gazze'de can kaybı 54 bin 927'ye çıktı
Bayramın üçüncü günü 722 trafik kazası
6 kişi hayatını kaybetti
Binlerce obruk geri döndürülemez durumda
Konya Ovası çöküyor
Ferdi Zeyrek'in yaralanmasında bilirkişi raporu
Korozyon, önlemleri etkisiz kıldı
Ferdi Zeyrek'le ilgili açıklama yapıldı
'Durumunda herhangi bir gelişme yok'
Özdağ herkesi duruşmaya davet etti
'En uzun süre tutuklu kalan ben oldum'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.