Tekstil kotalarının yılbaşında tüm dünyada yüzde 18 oranında indirilecek olmasının, Türkiye'nin bornoz, tişört ve pantolon gibi rekabetçi olduğu ürünlerin ihracatını arttırması bekleniyor. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Başkanlar Kurulu Başkanı Orhan Yıldırımçakar, kotaların Ocak 2002'de tüm dünyada yüzde 18 oranında indirilmesinin olumlu bir gelişme olduğu, kotalardaki indirim ifadesinin, kotalı mal miktarını düşürme anlamına geldiğini ve ilgili ülkeye daha fazla mal ihraç edilmesinin yolunu açtığını kaydetti.
Türkiye'ye 42 ayrı kota
Yıldırımçakar bu arada, ABD'nin Türkiye'ye yıllardır 21 tekstil ve21 de hazır giyim ve konfeksiyon olmak üzere, 42 kategoride "kota" uyguladığına işaret etti. Kota indiriminin ise Türkiye'nin 11 Eylül saldırılarının ardından dile getirilen beklentilerini tam olarak karşılamadığını anlatan Yıldırımçakar, Türk tekstil ve hazır giyim ürünlerinin, Çin ve Hindistan gibi uzakdoğu ülkelerinin "dampingli" mallarıyla çetin birrekabete gireceklerini kaydetti. Bu durumda, 2002'de özellikle bornoz, tişört ve pantolon ihracatının artış kaydedeceğini bildiren Yıldırımçakar, "rekabetçi olduğumuz ürünler, avantajlı konuma geçecek. İhracat, bu sayede 0.5-1 milyar dolar artar" diye konuştu.
Türkiye'ye 42 ayrı kota
Yıldırımçakar bu arada, ABD'nin Türkiye'ye yıllardır 21 tekstil ve21 de hazır giyim ve konfeksiyon olmak üzere, 42 kategoride "kota" uyguladığına işaret etti. Kota indiriminin ise Türkiye'nin 11 Eylül saldırılarının ardından dile getirilen beklentilerini tam olarak karşılamadığını anlatan Yıldırımçakar, Türk tekstil ve hazır giyim ürünlerinin, Çin ve Hindistan gibi uzakdoğu ülkelerinin "dampingli" mallarıyla çetin birrekabete gireceklerini kaydetti. Bu durumda, 2002'de özellikle bornoz, tişört ve pantolon ihracatının artış kaydedeceğini bildiren Yıldırımçakar, "rekabetçi olduğumuz ürünler, avantajlı konuma geçecek. İhracat, bu sayede 0.5-1 milyar dolar artar" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.