Tüketici internette tuvalet kağıdı aradı
Tüketici hızlı tüketim ürünleri için marketten önce e-ticaret sitelerine gidiyor
04.02.2019 00:00:00





Son dönemde artan dövize bağlı olarak süpermarketlerde yükselen fiyat baskısından kaçmak isteyen tüketici gözünü e-ticarete çevirdi.
Avantajlı kampanyaları takip ederek alışverişin rotasını internete kaydıran tüketicilerin hızlı tüketim malları (FMCG) aramalarını mercek altına alan SEMrush çarpıcı bulgulara ulaştı.
Son iki yılda FMCG'de yapılan aramaları karşılaştıran SEMrush'un analizine göre internette yapılan bebek bezi aramaları ikiye katlanırken, tuvalet kağıdındaki artış ise 4 kattan fazla oldu.
Ocak 2017'de aylık ortalama 4 bin 400 kere aranan "tuvalet kağıdı" kelimeleri, yılın son çeyreğinde 18 bin 100 olarak gerçekleşirken, bebek bezi aramaları ise aynı dönemde 14 bin 800'den, 33 bin 100'e yükseldi.
Gıda ve gıda dışı olarak iki ayrı kategoride yapılan analize göre ise filtre kahve, kedi köpek mamaları, zeytinyağı gibi kalemlerde ciddi yükseliş meydana geldi.
COŞKUN ÇELEKOĞLU/İSTANBUL
Avantajlı kampanyaları takip ederek alışverişin rotasını internete kaydıran tüketicilerin hızlı tüketim malları (FMCG) aramalarını mercek altına alan SEMrush çarpıcı bulgulara ulaştı.
Son iki yılda FMCG'de yapılan aramaları karşılaştıran SEMrush'un analizine göre internette yapılan bebek bezi aramaları ikiye katlanırken, tuvalet kağıdındaki artış ise 4 kattan fazla oldu.
Ocak 2017'de aylık ortalama 4 bin 400 kere aranan "tuvalet kağıdı" kelimeleri, yılın son çeyreğinde 18 bin 100 olarak gerçekleşirken, bebek bezi aramaları ise aynı dönemde 14 bin 800'den, 33 bin 100'e yükseldi.
Gıda ve gıda dışı olarak iki ayrı kategoride yapılan analize göre ise filtre kahve, kedi köpek mamaları, zeytinyağı gibi kalemlerde ciddi yükseliş meydana geldi.
COŞKUN ÇELEKOĞLU/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.