Turistik ürünleri yabancılar alıyor
Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı Halil Korkmaz, müze mağazalarında satılan ürünlerin yüzde 85’ini yabancıların satın aldığına işaret ederek, “Oysa mağazalarımızda Müzekart sahiplerine yüzde 50 indirim uygulanıyor” dedi
15.04.2019 00:00:00
Müze ve ören yerlerindeki ticari alanların işletmesini yapan Anadolu Kültürel Girişimcilik (AKG) tarafından Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın desteği ve Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü'nün (DÖSİMM) iş birliği ile başlattığı "Anadolu'nun Kadın Gücü" yarışmasının kazananları belli oldu. 24 Ekim 2018 tarihinde başlayan yarışmaya Türkiye'nin dört bir tarafından 946 tasarımcı ve üretici kadın katıldı. Yarışmada takı kategorisinde Işın Çaçur, tekstil kategorisinde Burcu Çipiloğlu, ev-dekorasyon kategorisinde Burcu Yürek Uğur, kahve seti kategorisinde Tansel Baybara, illüstrasyon kategorisinde ise Nazlı Gürgan en yüksek puanı alarak birinci seçildi 5 kategoride düzenlenen yarışmanın birincileri 10'ar bin liralık ürün alımı ile ödüllendirildi. Ödül töreninde konuşan Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı Halil Korkmaz, projenin gördüğü ilgiden çok memnun olduklarını belirterek, "Üç kız çocuğu babası olarak, kadınların hayatın içinde daha çok var olmalarını arzu ediyorum. Bu projeyle birlikte girişimci kadınların tasarladıkları ürünlere müze ve satış noktalarımızda yer vererek, onlara bir fırsat sunmayı hedefledik" dedi.
Mağazalara ilgiyi artırmalıyız
İstatistiklere göre Türkiye'de turizm amaçlı seyahat edenlerin ancak yüzde 15'inin müze mağazalarını ziyaret ettiğini ifade eden Korkmaz, "Bu oran dünya genelinde yüzde 25 civarında. Bizler de doğru tasarım ve ürünlerle bu oranı önce yüzde 20'ye sonra da yüzde 25'lere çıkarmayı hedefliyoruz. Yarışmada kazanan ürün ve tasarımlar, Anadolu Kültürel Girişimcilik çatısı altındaki 133 müzenin 147 mağazasında ziyaretçilerle buluşarak satışa sunulacak" diye konuştu. Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Merkez Müdürü Murat Usta ise bakanlığa bağlı 300'ü aşkın müze bulunduğuna işaret ederek, "Bu müzelerin içindeki her mağaza, bizim Türk kültürünü dünyaya anlatmamız için birer tanıtım noktası. Müze mağazalarına alışveriş için giren turistin yüzde 85'ini yabancı turistlerden oluşuyor. Hedeflerimizden biri de mağazalardaki ürün yelpazesini yerli turisti de cezbedecek şekilde genişletmek" dedi.
Müzekart'ın süresi online olarak uzatılabilecek
Turizm Bakanlığı DÖSİMM Merkez Müdürü Murat Usta, tüm müzelerde altyapı çalışmalarının sürdüğüne işaret ederek, şunları söyledi: "Verileri buluta taşıyoruz. Kabloları yeniliyoruz. Dolayısıyla 1 Mayıs'tan itibaren online olarak Müzekart'ın süresini uzatmak mümkün hale gelecek. Yakın dönemde ailelere mahsus Müzekart da satışa sunulacak. Geçen yıl müze ve ören yerlerinde 28 milyon ziyaretçiyi ağırladık."
M. YASİN ERKOL / İSTANBUL